انتشار این مقاله


راز طول عمر: این ۵ عادت را هرگز ترک نکنید

همه می‌دانند که اگر بخواهید به مدت طولانی زندگی کنید، باید سلامت خود را حفظ کنید. اما دقیقا چطور این کار را انجام می‌دهید؟

همه می‌دانند که اگر بخواهید به مدت طولانی زندگی کنید، باید سلامت خود را حفظ کنید. اما دقیقا چطور این کار را انجام می‌دهید؟ راز طول عمر در چیست؟ هرگز نترسید: مطالعه جدید هاروارد ۵ عادت سالم را مشخص کرده است که تا ۱۰ سال به زندگی شما می‌افزایند. هیچ کدام از این عادت‌ها نباید برای شما غافلگیرکننده باشند. اینها احتمالا چیزهایی هستند که در مدرسه، از والدین، یا برنامه‌های سلامت تلویزیون آموخته‌اید. اما معلوم شده است که آن کلیشه‌های سلامتی که آموخته‌اید، حقیقت دارند.

سلامت > ثروت

 مطالعه اخیر در مجله سلامت Circulation منتشر شده‌است. گروهی از محققان هاروارد حدود سه دهه از داده‌های تاریخچه سلامت را از ۴۴,۳۵۴ آقا و ۷۸,۸۶۵ خانم بررسی کردند. سپس آنها ۵ عادت مشخص که می‌توانند روی طول عمر آن افراد اثر گذاشته باشد را نگاه کردند. آنها برای افرادی که هیچ‌کدام از این عادات را نداشته‌اند طول عمرشان را بدین گونه تخمین زده‌اند. اینکه در ۵۰سالگی، یک خانم به‌سختی می‌تواند ۲۹ سال دیگر عمر کند، و یک آقا به‌سختی ۲۶ سال دیگر. اما برای آنهایی که این عادات را داشته‌اند این اعداد فرق می‌کنند. برای خانم‌ها انتظار می‌رفت که حدود ۴۳ سال دیگر عمر کنند و برای آقایان حدود ۳۸ سال دیگر. این یعنی به‌ترتیب ۱۴ و ۱۲ سال بیشتر. این چیزی نیست که بتوان آن را نادیده گرفت.


بیشتر بخوانید:

پیاده روی سریع می‌تواند طول عمر شما را افزایش دهد

شب‌زنده‌داری می‌تواند طول عمر شما را کم کند!


آیا می‌خواهید خودتان بیشتر عمر کنید؟ عاقلانه است که این ۵ عادت را کسب کنید:

  1. سیگار نکشید

اگر هنوز شروع به سیگار کشیدن نکرده‌اید، کارتان درست است! ادامه دهید. طبق CDC، سیگار کشیدن عامل اولیه بیماری و مرگ‌های قابل پیشگیری در آمریکا است. این یعنی بیش از ۴۸۰,۰۰۰ مرگ در سال. خبر خوب این است که سالانه افراد کمتری سیگار می‌کشند. چون افراد کمتری در نسل جوان شروع به سیگار کشیدن می‌کنند و افراد بیشتری ترک می‌کنند. باهوش باشید و شروع نکنید!

  1. زیاد الکل ننوشید

نوشیدن بیش از حد قطعا برای سلامت شما خوب نیست. طبق CDC، هم می‌تواند منجر به مشکلات سلامتی واضح مانند سرطان و بیماری‌های قلبی شود، هم مشکلات کمتر واضح مانند تصادف، خشونت و رفتارهای خطرناک. آنها پیشنهاد می‌کنند مصرف الکل خود را به دو نوشیدنی در روز برای آقایان و یکی برای خانم‌ها برسانید (و نمی‌توانید با نگه‌داشتن همه سهم خود برای آخر هفته و زیاده‌روی، تقلب کنید.)

  1. وزن خود را حفظ کنید

محققان به‌طور خاص شاخص BMI را بین ۱۸.۵ و ۲۴.۹ توصیه می‌کنند. می‌توانید با تقسیم‌کردن وزن‌تان (برحسب کیلوگرم) به قدتان (برحسب سانتیمتر) یا با محاسبه‌گر آنلاین BMI خود را حساب کنید. BMI کامل نیست. یک ملاک قدیمی است که اگر خیلی کوتاه، خیلی بلند، یا خیلی عضلانی باشید، می‌تواند غلط باشد. اما محققان هم‌چنان به عنوان یک ملاک درست از آن استفاده می‌کنند. یک BMI سالم با خطر کمتر بیماری قلبی، سکته، دیابت، فشار خون بالا و سرطان مرتبط است.

  1. خوردن یک رژیم غذایی با کیفیت

خوردن یک رژیم متعادل و پُر از مواد مغذی به دریافت ویتامین‌ها و مواد معدنی‌تان کمک می‌کند، بدون آنکه روی BMIتان اثر منفی بگذارد. رژیم غذایی متعادل چیست؟ در حالی که توصیه‌های غذایی به نظر دائما در حال تغییر هستند، کارشناسان پزشکی اغلب توصیه یکسانی داشته‌اند. غلات کامل، میوه و سبزیجات، لبنیات کم‌چرب و گوشت‌های جوان بخورید، در حالی‌که چربی، قند و نمک را محدود می‌کنید. یک دلیل دارد که رژیم مبتنی بر این توصیه برای هشت سال بهترین است.

  1. به‌مدت حداقل ۳۰ دقیقه در روز ورزش کنید

طبق دپارتمان سلامت و خدمات انسانی آمریکا، بزرگسالانی که از نظر فیزیکی فعال هستند سالم‌ترند و کمتر احتمال دارد که دچار بیماری‌های مزمنی شوند که افرادی که فعال نیستند دچارشان می‌شوند (صرف‌نظر از جنسیت و قومیت آنها). آنها این ۳۰ دقیقه در روز را حتی جدا می‌کنند و می‌گویند، برای مزایای اساسی سلامتی، بزرگسالان باید در ورزش کمی سخت مانند پیاده‌روی سریع برای ۱۵۰ دقیقه در هفته شرکت کنند (حدود ۲۰ دقیقه در روز)، تمرینات استقامتی مانند دویدن برای ۷۵ دقیقه در هفته (۲۵ دقیقه در روز، اگر سه بار در هفته آن را انجام دهید)، و فعالیت‌های تقویت عضلانی مانند وزنه‌برداری یا استفاده از بندهای استقامتی برای دو بار یا بیشتر در هفته. طبق محققان دانشگاه بریگهام یانگ، سطح فعالیت بدنی می‌تواند سرعت پیری سلول‌های بدن‌تان را کم کند. خیلی جالب است، نه؟

گلناز بهرامی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید