انتشار این مقاله


آيا ورزش قبل از صبحانه به كاهش وزن كمک می‌کند؟

به توصيه‌ی يكي از تحقيقات اخير، انجام تمرينات ورزشی روزانه قبل از مصرف صبحانه می‌تواند به مصرف كمتر غذا در طول روز کمک كند. در اين تحقيق ۱۲ مرد سفيدپوست كه از نظر بدنی وضعيت مساعدی داشتند مورد بررسی قرار گرفتند. اين افراد موظف بودند راس ساعت ۸ در مركز تحقيقات حاضر شوند. به صورت […]

به توصيه‌ی يكي از تحقيقات اخير، انجام تمرينات ورزشی روزانه قبل از مصرف صبحانه می‌تواند به مصرف كمتر غذا در طول روز کمک كند.

در اين تحقيق ۱۲ مرد سفيدپوست كه از نظر بدنی وضعيت مساعدی داشتند مورد بررسی قرار گرفتند. اين افراد موظف بودند راس ساعت ۸ در مركز تحقيقات حاضر شوند. به صورت تصادفی به تعدادی صبحانه داده‌نمی‌شد و به تعدادي ديگر، آب پرتقال و غذای دارای فيبر داده‌مي‌شد و سپس راس ساعت ۱۰ اين افراد به‌مدت یک ساعت با تردميل كار می‌کردند.

پس از یک هفته، محققان همين آزمايش را برای هر فرد به صورت مكمل هم انجام دادند و به افرادی كه در هفته گذشته صبحانه نخورده بودند از همان صبحانه داده و برای افراد ديگر صبحانه‌ای حاضر نكردند. سپس به هر كدام مقداری غذا داده‌شد تا در طی روز به هر ميزان كه خواستند و بدون هيچ محدودیتی از آن‌ها استفاده كنند. سپس ميزان غذاهای باقی‌مانده را اندازه گرفتند.

بر اساس يافته‌هایی كه در ژورنال تغذيه و متابوليسم ۲۱ سپتامبر به صورت آنلاين منتشر شد، افرادی كه قبل از ورزش صبحانه خورده بودند تمايل بیشتری برای استفاده از ساير غذا‌ها نيز در طول روز داشتند.

به گفته ی جسيكا بچمن – سردبير تحقيقات و پروفسور دانشگاه اسكرانتون در پنسيلوانيا به طور متوسط، شركت‌كننده‌هایی كه قبل از ورزش صبحانه می‌آوردند ميزان ۴۵۰۰ کالری در طول روز مصرف می‌کردند. درحالي‌ که افرادي كه قبل از ورزش صبحانه نمی‌خورند تنها ۳۶۰۰ کالری در طول روز مصرف می‌کردند.

نکته‌ی جالب اين است كه اين افراد بخش اعظم اين کالری را در طول عصر مصرف كرده‌اند.

البته در اين تحقيق از گروه بسيار کوچکی از افراد یک‌دست استفاده شده و نتايج تحقيق قابل تعميم به گروه‌های ديگر نيست. همچنين مشخص نشده كه نتايج اين تحقيقات برای روزهای آتی نيز پايدار خواهد‌بود يا نه. تحقيقات بعدی به رفع اين مشكلات و نيز تعيين مكانيسم‌های اين اثر كمك خواهند‌كرد.

سما رهنمایان


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید