انتشار این مقاله


کرم ضد آکنه جدید؛ بدون عوارض جانبی

کرم ضد آکنه جدیدی ساخته شده که در پاک‌سازی آکنه‌ها عملکرد بهتری داشته و برخورد لطیف‌تری با پوست دارد.

اخیراً کرم ضد آکنه جدیدی ساخته شده که در پاک‌سازی آکنه‌ها عملکرد بهتری داشته و نسبت به لوسیون‌های موجود، برخورد لطیف‌تری با پوست دارد. باکتری‌های کوتی‌باکتریوم آکنه از چربی اضافی تغذیه کرده و مولکول‌های التهابی آزاد می‌کنند. در واقع این مولکول‌ها هستند که موجب جوش‌های جرکی قرمز رنگ می‌شوند.


مقاله‌ی مرتبط: جوش پیشانی: علل بروز و راهکارهای درمانی خانگی و دارویی


Jeffry Stock از دانشگاه پرینستون به همرا همکارانش در صدد آن برآمدند که آیا بلوکه کردن مسیر این التهاب می‌تواند از بروز جوش‌ها پیش‌گیری کند یا خیر؟ در این راستا، آن‌ها ترکیب ضدالتهابی جدیدی تحت عنوان SIG1349 را بر روی ۶۵ داوطلب مبتلا به آکنه‌ی خفیف تا متوسط آزمایش کردند. در آزمایش مذکور، هر شرکت‌کننده یکی از سه کرمی را که مشابه به نظر می‌رسیدند، امتحان کرد: دارونما، SIG1349 یا بنزوئیل پروکساید – درمان رایجی که اغلب منجر به قرمزی پوست، خشکی و سوزش می‌شود.

آنان که از SIG1349 استفاده کرده بودند، متوجه کاهش ۷۷ درصدی در شدت آکنه شدند. کاهش در ارتباط با بنزوئیل پروکساید، ۵۶ درصد بود. به گفته‌ی Eduardo Perez، از مرکز علوم زیستی Signum، یکی از بزرگ‌ترین مزیت‌های SIG1349 عدم بروز عوارض جانبی متعاقب مصرف آن است. مسئله‌ای که برای افراد مبتلا به آکنه، مهم تلقی می‌شود. این کرم تحت انحصار شرکت Signum قرار دارد.

مهدیه وظیفه


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید