انتشار این مقاله


دو زمان پیک وجود دارد که در همه‌ی کشورها مردم در آن‌ها گرسنه می‌شوند!

وبگردان گرسنه در سراسر جهان، همگی در دو پیک اطلاعات مربوط به غذا جستجو می‌کنند: ۷ بعد از ظهر و ۲ نصف شب

آیا تا به حال نصف شب در اینترنت به دنبال پیتزا گشته‌اید تا اشتهای دیر وقتتان را با آن تغذیه کنید؟ اگر جواب مثبت است، پس تنها نیستید: مطالعه‌ای جدید نشان می‌دهد وبگردان گرسنه در سراسر جهان، همگی در دو پیک اطلاعات مربوط به غذا جستجو می‌کنند. این دو ساعت اوج، ۷ بعد از ظهر و ۲ نصف شب است.

تیمی از دانشمندان، برای مشاهده‌ی این رفتار انسانی بر پایه‌ی دیتابیس کلان جستجوهای گوگل، درخواست‌های ساعت به ساعت مرتبط با غذا را در پنج کشور مورد بررسی قرار دادند: ایالات متحده، کانادا، هند، استرالیا و انگلستان. به مدت دو دوره‌ی یک هفته‌ای، آن‌ها کلیدواژه‌های کلی درباره‌ی غذا، مثل “pizza delivery” و “Chinese delivery” و شرکت‌های پخش غذای مخصوص کشورها را، مثل “Swiggy” در هند و “Just Eat” در انگستان و استرالیا بررسی کردند. آن‌ها همچنین اطلاعات پنج ساله‌ای را آنالیز کردند تا ببیند آیا ترندهای فصلی خاصی وجود دارد یا نه.


بیشتر بخوانید:


دو نیزه در نمودار جستجوهای مرتبط با غذا در همه‌ی کشورها، کلیدواژه‌ها، روزهای هفته و فصول پیدا شد. محققان جزئیات این یافته‌ها را در Royal Society Open Science گزارش کردند. آن‌ها می‌گویند این دو ساعت اوج، معرف دو گروه مختلف است که به دنبال تغذیه‌ی شبانه اند؛ بزرگ‌ترها (پرنده‌های عصرگاهی) و دیگری جوانان (جغدهای شب). فرضیه‌ دیگری وجود دارد که می‌گوید این دو گروه، ساعت داخلی بدن متفاوتی دارند که زمان دریافت کالری عصرگاهی آن‌ها را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

برای یافتن پاسخ واقعی مطالعات بیشتری نیاز است. در عین حال، شما فقط کافی است گوش به فرمان احشای خود باشید تا با دستور آن‌ها لپ‌تاپ را روشن کرده و دیتا تولید نمائید!

علی تقی‌زاده


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید