انتشار این مقاله


اگر از ظاهر خود ناراضی هستید، چگونه می‌توانید زیبا به نظر برسید؟

ظاهر خوب داشتن همیشه عالی است. اما اگر از ظاهر خود ناراضی هستیم، چه کنیم؟

ظاهر خوب داشتن همیشه عالی است. هرچند، مهم است در خاطر نگه دارید که هورمون‌ها می‌توانند باعث شوند احساس زشتی بکنید، حتی اگر زشت نباشید. و همواره انسان‌هایی خواهند بود که زیبایی را در شما ببینند، همواره کسی خواهد بود که عاشق شما شود، و همواره ویژگی‌های حیرت‌انگیزی در مورد ظاهر و باطن شما وجود خواهد داشت.

قدم اول: در مورد استانداردهای زیبایی واقع‌بین باشید.

Image titled Be Pretty if You Are Unfortunate With Your Looks Step 1

 آیا واقعا زشت هستید، یا فقط قیافه‌ی متوسطی دارید؟ در فرهنگ رسانه‌ای امروز، ما توسط عکس‌هایی از مدل‌ها – و نه انسان‌های واقعی – احاطه شده‌ایم. حتی در این حالت هم، مدل‌هایی که به طور طبیعی زیبا هستند، ساعت‌ها آرایش می‌شوند، تحت رژیم‌ها و برنامه‌های ورزشی سخت قرار می‌گیرند، لباس‌های خیاطی شده می‌پوشند، توسط جراحی مورد تغییر و بهتر دیده شدن در فضای دیجیتال قرار می‌گیرند. در نهایت ما خودمان را با ظاهر انسان‌های درون عکس‌هایی مقایسه می‌کنیم که برای همه – به جز برای بعضی‌ها – کاملا دور از دسترس است و حتی آن تعداد اندکی که قابلیت دسترسی دارند، دستکاری می‌شوند. در اغلب موارد مردم تصور نادرسی از آنچه نرمال و متوسط است، دارند!

متوسط، نرمال است. بیشتر افراد مورد موهبت داشتن ظاهری عالی قرار نگرفته‌اند.

بخش بزرگی از مردم با مشکلات زیبایی، مانند جوش، چاقی و شوره سر مزمن دست و پنجه نرم می‌کنند و بعضی‌ها مشکلات بسیار جدی مثل سوختگی‌های شدید یا اسکار دارند.

فرهنگ رسانه‌ای تاکید زیادی روی ظاهر دارد. با این وجود، بسیاری از افراد زندگی خود را بر روی ویژگی‌هایی چون هوش، سخت‌کوشی، ریزبینی، خلاقیت یا مشابه آن‌ها – و نه ظاهر خود – اساس می‌گذارند.


مقاله مرتبط: ۱۲ راز زیباییِ مورد استفاده‌ی متخصصان پوست


قدم دوم: به بهداشت فردی‌تان توجه کنید.

Image titled Be Pretty if You Are Unfortunate With Your Looks Step 2

بوی خوب و ظاهری آراسته جز زیبایی طبیعی شما نیستند. اما، اگر رعایت نشوند، دیگران را از شما دور خواهند کرد.

طی برنامه‌ای منظم حمام کنید یا دوش بگیرید. این مورد شامل شست‌وشو پس از فعالیت‌های عرق‌ریز مانند ورزش یا روزهای خیلی گرم می‌شود. موهایتان را بر اساس برنامه‌ای منظم که برایتان مناسب است، بشویید.

ا گر دچار بوی بد زیربغل هستید، از خوشبوکننده استفاده کنید.

به بهداشت دهانتان اهمیت بدهید. دندان‌هایتان را مسواک بزنید، در صورت نیاز از دهانشویه استفاده کنید؛ مهم نیست ظاهر فرد چگونه باشد، بوی بد دهان همواره دیگران را از او دور خواهد کرد.

قدم سوم: موهایتان را به گونه‌ای کوتاه کنید که متناسب شکل صورتتان باشدImage titled Be Pretty if You Are Unfortunate With Your Looks Step 3

محصولات شست‌وشو دهنده و حالت‌دهنده‌ی مناسب برای نوع مویتان تهیه کنید. بهتر است این مورد را به دست یک آرایشگر حرفه‌ای بسپارید و موهایتان را در یک سالن آرایشی کوتاه کنید. این کار نه تنها باعث می‌شود کارتان دقیقتر پیش رود، مدل مویتان مناسب صورتتان خواهد بود، و محصولات مورد استفاده بسیار بهتر خواهند بود. از محصولاتی مانند موارد زیر استفاده کنید:

موس

کرم صاف‌کننده

اسپری یا سرم محافظت در برابر گرما

اسپری مو

ژل (برای حالت دادن به مو)

قدم چهارم: صورتتان را بشویید و مرطوب کنید.

Image titled Be Pretty if You Are Unfortunate With Your Looks Step 4

اگر آرایش می‌کنید، آرایشتان را به خوبی با آرایش‌پاک‌کن، پاک کنید. صورتتان را با شست‌وشودهنده‌های صورت تمیز کنید (این کار برای لک‌های صورت مفید است)، اگر همیشه جوش می‌زنید، از کرم‌های از بین برنده لک استفاده کنید و صورتتان را هر روز مرطوب کنید.

قدم پنجم: به زیبایی ناخن‌هایتان اهمیت بدهید.

Image titled Be Pretty if You Are Unfortunate With Your Looks Step 5

مطمئن شوید که زیر ناخن‌هایتان همواره تمیز باشد. اگر دوست دارید، از لاک ناخن استفاده کنید. این کار نه تنها ناخن‌ها را محکم‌تر می‌کند، باعث براق شدن آن‌ها نیز می‌شود. هر شب ناخن‌هایتان را درون روغن زیتون قرار دهید، این کار باعث می‌شود ناخن‌هایتان قدرتمندتر شود و لایه‌های شاخی بهبود بیابند (حواستان باشد که روغن زیتون ۲ تا ۳ دقیقه روی لایه‌های شاخی بماند). با رنگ‌های خفیف آن‌ها را سایه بزنید و جذابترشان بکنید. مانیکور فرانسوی بیشتر از همه موثر است. ناخن‌های مصنوعی از نظر خیلی‌ها، زیاده‌روی و غیرضروری است.

قدم ششم: کمی آرایش کنید.

Image titled Be Pretty if You Are Unfortunate With Your Looks Step 6

اگر زیر ۱۸ سال دارید، بهتر است که کمتر ارایش کنید. اگر جوش دارید، سعی کنید توسط راه‌حل‌های خانگی از دستشان خلاص شوید، یا از کرم پودر استفاده کنید؛ اما مطمئن شوید که هم‌رنگ پوست شما باشد، و پودر رنگی را بالاتر از همه بزنید. گزینه‌ی راحت‌تر استفاده از کانسیلری است که متناسب رنگ پوست شما باشد. حلقه‌های تیره زیر چشمتان را نیز به همان شکل بپوشانید. به لب‌هایتان وازلین بزنید و گونه‌هایتان ‌را کمی صورتی کنید تا شفاف به نظر برسند (کمی هم از وازلین استفاده کنید تا براق شوند). کمی هم ریمل استفاده کنید.

فکر نکنید که برای زیبا بودن حتما لازم است آرایش کنید.


مقاله مرتبط: هفت روش برای افزایش زیبایی با گوجه فرنگی


قدم هفتم: اگر روی صورتتان مو دارید، اصلاح کنید.

Image titled Be Pretty if You Are Unfortunate With Your Looks Step 7

با استفاده کردن از مژه‌های مصنوعی زیاده‌روی نکنید، شاید این کار طبیعی به نظر برسد، اما قابل شناسایی است. همواره حواستان باشد که طبیعی به نظر برسید؛ و هیچ‌وقت، به جز روزهای خاص، بیشتر از این آرایش نکنید.

قدم هشتم: انسان خوبی باشید.

Image titled Be Pretty if You Are Unfortunate With Your Looks Step 8

اگر باطن شما وحشتناک است، در ظاهرتان هم تجلی پیدا خواهد کرد. با انسان‌ها مهربان باشید، دارایی‌هایتان را به اشتراک بگذارید، و در دس‌هایتان سخت‌کوش باشید.

قدم نهم: لبخند بزنید.

Image titled Be Pretty if You Are Unfortunate With Your Looks Step 9

لبخند زدن شما را جذاب‌تر خواهد کرد. وقتی با کسی چشم به چشم می‌شوید، با اعتمادبه‌نفس لبخند بزنید. با انسان‌ها مودب باشید. این کار بسیار بیشتر از غر زدن و اخم کردن جذاب‌تر است.

قدم دهم: دندان‌هایتان را مسواک بزنید!

Image titled Be Pretty if You Are Unfortunate With Your Looks Step 10

از خوشبوکننده‌های دهان استفاده کنید، و کمی هم از سفید‌کننده‌های دندان استفاده کنید، اما نه زیاد!

قدم یازدهم: به خوبی لباس بپوشید.

Image titled Be Pretty if You Are Unfortunate With Your Looks Step 11

به جای پوشیدن جین‌های خسته‌کننده، دامن یا شلوار بپوشید. گزینه دیگر هم استفاده از شال‌های موقر و گوشواره است و اگر به موضع “موقر” علاقه‌مندید، بدلیجات حلقوی توصیه نمی‌شود؛ گل‌میخ‌ها توصیه بهتری هستند.

قدم دوازدهم: در مورد ظاهرتان وسواسی نباشید.

Image titled Be Pretty if You Are Unfortunate With Your Looks Step 12

آنچه درون شماست مهم است.


مقاله مرتبط: بهترین توصیه های زیبایی از نظر علم امروزی


قدم سیزدهم

Image titled Be Pretty if You Are Unfortunate With Your Looks Step 13

هر روز دوبار صورتتان را بشوئید، و با لوسیونی خوب و مناسب مرطوبش کنید. و حواستان باشد که موهایتان را هم شانه بکنید.

قدم چهاردهم: غذاهای سالم بخورید و ورزش کنید!

Image titled Be Pretty if You Are Unfortunate With Your Looks Step 14

تناسب اندامتان را حفظ کنید! حواستان باشد که روزانه حداقل ۶۰ دقیقه بازی کنید یا بیرون بروید و سالم غذا بخورید! ورزش کردن الزاما خسته‌کننده نیست. شناکردن، اسب سواری، یا قدم زدن، WiiFit یا حتی یوگا یا ورزش‌های رزمی را امتحان کنید. میوه و ماست کمک‌کننده‌اند، و سعی کنید از غذاهای ناسالم‌تر مثل کیک، آبنبات، بستنی و … دوری کنید.

قدم پانزدهم: رنگ لباس‌هایتان را باهم هماهنگ کنید!

Image titled Be Pretty if You Are Unfortunate With Your Looks Step 15

لباس‌هایی بپوشید که فکر می‌کنید درونشان بهتر دیده می‌شوید. جسور باشید، لباس‌های باکیفیت بپوشید و برنامه بریزید چه خواهید پوشید.

قدم شانزدهم: وقتی افراد دیگری تحقیرتان می‌کنند، گوش ندهید.

Image titled Be Pretty if You Are Unfortunate With Your Looks Step 16

فقط به یاد داشته باشید که وقتی آن‌ها در حال تحقیر شما هستند، شما در حال ادامه زندگی خود هستید. به یاد داشته باشید که آن‌ها فقط سعی دارند باعث شوند شما احساس بدی پیدا کنید و خودشان احساس بهتری داشته باشند. شما نمی‌خواهید با دادن پاسخی مشابه به آن‎ها خودتان را به سطح آن‌ها پایین آورید.

قدم هفدهم: لباس‌هایی بپوشید که واقعا مناسب شما باشند.

Image titled Be Pretty if You Are Unfortunate With Your Looks Step 17

به این ترتیب بسیار جذابتر به نظر خواهید رسید. اما همواره به یاد داشته باشید، همیشه روی زیبایی‌تان حساب نکنید، آنچه به حساب می‌رود، چیزی است که درون قلب شماست. همیشه خودتان باشید، حتی اگر انسان‌ها شما را به خاطر آنچه هستید دوست نداشته باشند.!

آیسان اخگری


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید