انتشار این مقاله


مزایای کیفوپلاستی با سمنت مغناطیسی

محققان در این تحقیق نانوذرات مغناطیسی را به صورت مستقیم به طرف زخم‌های اطراف ناحیه آسیب دیده هدایت می‌کنند.

افراد دارای مشکلات نخاعی ایجاد شده در اثر تومورها یا استئوپتروز معمولاً تحت نوعی عمل جراحی به نام کیفوپلاستی قرار می‌گیرند که در آن نقطه آسیب دیده با یک نوع سیمنت پر می‌شود. با اینکه کیفوپلاسیتی می‌تواند سبب تثبیت استخوان شود، در بیماران سرطانی مشکلات ستون فقرات بیدون درمان باقی می‌مانند چرا که انجام کیفوپلاستی و عبور از سد خونی-مغزی با وجود شیمی درمانی مشکل می‌باشد.

تحقیقات جدید انجام‌شده در دانشگاه شیکاگو درمورد اضافه کردن نانوذرات مغناطیسی به ماده سیمانی استفاده شده برای درمان آسیب‌های نخاعی پیشنهاداتی ارائه داده است. آنها در این تحقیق نانوذرات مغناطیسی را به صورت مستقیم به طرف زخم‌های اطراف ناحیه آسیب دیده هدایت می‌کنند. نانوذرات به داروها متصل می‌شوند تا این مواد دارویی را به قسمت‌ها یا سلول‌های خاصی از بدن برسانند.
به طور معمول این امر با اتصال یک مقدار معینی از دارو به نانوذرات حاصل می شود که برای اتصال به یک نوع خاص از سلول، مانند یک سلول سرطانی طراحی شده است.


مقاله مرتبط: نانوذرات ویژه داروها را به مناطق عمیق‌تر تومور می‌رسانند


طبق گفته استیون داینر دانشجوی سال سوم پزشکی در همان دانشگاه: “با اصلاح سمنت کیفوپلاستی می‌توانیم علاوه بر تثبیت ستون فقرات یک سیستم تحویل دارویی هدفمند را ایجاد کنیم. این تکنولوژی بسیار امیدبخش است چرا که پتانسیل تبدیل شدن به یک گزینه جراحی برای بیماران دارای تومورهای ستون فقرات یا هرگونه سرطانی که مانع انجام عمل‌جراحی نخاع می‌شد را دارد”.

داینر و همکارانش از یک خوک برای بررسی اثر هدایتی سیستم هدایت دارویی استفاده کرده و توانستند به طور موفقیت آمیزی نانوذرات مغناطیسی را به طرف ماده سیمانی مغناطیسی موجود در ستون ستون فقرات جانور هدایت کنند. در آینده با انجام تحقیقات بیشتر در این زمینه  نانوذرات با مقادیر کمی از داروهای مخصوص شیمی درمانی جهت فرستاده شدن به ناحیه آسیب دیده سرطانی همراه خواهند شد.

آبهیراج بیماهی، دانشجوی سال چهار همان دانشگاه، گفت: “در واقع در این تحقیق ما یک مفهوم جدیدی ارائه کرده‌ایم که علاوه بر درمان آسیب دیدگی به رفع عوامل شکستگی پرداخته‌ایم”.

پانیذ اسکندری


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید