انتشار این مقاله


این ۸ کار کوچک روزمره زندگی شما را بهتر می‌کند

لیستی از کارهای کوچکی که برای سلامتی‌تان مفید است!

  1. برای صبحانه تخم‌مرغ بخورید

اگر اولین کاری که در هنگام صبح انجام می‌دهید، خوردن پروتئین باشد مدت طولانی‌تری احساس سیری خواهید کرد و قند خونتان ثابت خواهد ماند، بنابراین در ادامه روز احساس خستگی نخواهید کرد.


مقاله مرتبط: ۴ فایده حمام آب سرد برای سلامتی بدن!


۲. کمتر بنشینید

(خصوصا در مقابل تلویزیون). وقتی تلویزیون تماشا می‌کنید، میزان متابولیسم بدن شما به کمتر میزان متابولیسم در حالت استراحت عادی می‌رسد و به سطوح خواب نزدیک می‌شود. ۳۰ دقیقه از زمانی را که به طور معمول به تلویزیون دیدن اختصاص می‌دهید، صرف قدم زدن بکنید.

 

 

 

۳. آجیل بخورید

مد غذاهای مختلف گذراست، اما آجیل مجموعه‌ای اثبات شده و غنی از پروتئین و اسیدهای چرب امگا ۳ (مناسب برای سلامت قلبی) است. یک مشت آجیل کافی است تا کالری را کاهش و انرژی را افزایش دهد.

 

۴. روی یک موضوع واحد تمرکز کنید

یک کار مهم را انتخاب کنید و تمام تمرکزتان را به مدت ۱۰ دقیقه مشغول آن کنید. وقتی تمایل دارید فکرتان را مشغول چیز دیگری کنید، دقت داشته باشید و بدون پیروی از تمایل، با ذهنی پر توقف کنید.

۵. موارد رسیدگی به خودتان را در لیست کارهای روزانه‌تان قرار دهید

فعالیت‌های لازم برای دوباره انرژی دادن به خودتان را آگاهانه درون لیست کارهای روزانه‌تان قرار دهید تا از نیاز پیدا کردن به “نجات خود” – من نیاز به نوشیدنی دارم یا به محبت احتیاج دارم – که در پایان روز اتفاق می‌افتد، خلاص شوید.

۶. هرروز مدیتیشن انجام دهید

در ابتدا یا انتهای روز به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه به آرامی روی تنفستان تمرکز کنید.


مقاله مرتبط: فمینیست بودن برای سلامتی‌تان مفید است!


۷. در میان کار و خانه، فعالیت فیزیکی را اضافه کنید

تا خودرویتان قدم بزنید (تا جایی که می‌توانید خودرویتان را دور از محل کارتان پارک کنید)، وقتی به خانه رسیدید تعدادی حرکت شنا انجام دهید، یا آهنگی پخش کنید و دور آشپزخانه برقصید. فعالیت فیزیکی می‌تواند استرس ناشی از کار را کاهش دهد.

۸. بدخلق به تخت خواب نروید

مطالعات نشان داده‌اند که اگر با حالت روحی بد به تخت خواب بروید، نه تنها بر خوابتان اثر می‌گذارد، بلکه می‌تواند محرک ایجاد بیماری‌های مزمن در ۱۰ سال آینده باشد. قبل از خاموش کردن چراغ، درون فکرتان ۳ چیزی که به خاطرشان شکرگزار هستید را لیست کنید.

 

آیسان اخگری


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید