انتشار این مقاله


آیا رابطه زناشویی باعث چاقی می‌شود؟

شروع فعالیت جنسی می‌تواند اثرات مختلفی بر بدن شما داشته باشد. برخلاف فواید آن برای سلامت، تفکراتی مبنی بر این وجود دارد که رابطه زناشویی منظم می‎تواند موجب چاقی نیز بشود.

شروع فعالیت جنسی می‌تواند اثرات مختلفی بر بدن شما داشته باشد. دانشمندان ادعا کرده‌اند که رابطه جنسی می‌تواند موجب بهبود سلامت قلب شما، کاهش استرس، بهبود خواب و کنترل نوسان‌های موجود در گردش خون شود. بر اساس گفته‌های متخصصان سلامت، داشتن رابطه به طور منظم، نیز به وجود آورنده سبکی سالم در زندگی است. هرچند، برخلاف فواید آن برای سلامت، تفکراتی مبنی بر این وجود دارد که رابطه زناشویی منظم می‎تواند موجب چاقی نیز بشود. بیایید درستی این موضوع را بررسی کنیم و ببینیم آیا دلیل افزایش وزن بلافاصله بعد از ازدواج این است یا نه؟


مقاله مرتبط: آیا میان ازدواج سالم و قلب سالم ارتباطی وجود دارد؟!


آیا رابطه زناشویی منظم موجب افزایش وزن می‌شود؟

رابطه جنسی موجب افزایش وزن نمی‌شود اما عدم تعادل هورمون‌های جنسی می‌تواند بر وزن بدن شما اثرگذار باشد. هرچند، این عدم تعادل هیچ ارتباطی با فعالیت جنسی شما ندارد. درواقع بستگی به گروهی از فاکتورها مانند سن به بلوغ رسیدن، چرخه قاعدگی و یائسگی شما، دارد. نوسان در هورمون‌های جنسی همچون DHEA، استروژن و پروژسترون موجب افزایش وزن می‌شود. اگر میزان هورمون DHEA شما کم است (این هورمون اصلی‌ترین هورمون جنسی در زنان و مردان است)، ممکن است افزایش وزن داشته باشید. عدم ثبات در هورمون‌های استروژن و پروژسترون نیز می‌تواند موجب افزایش وزن شود. میزان هورمون‌هایتان را با فواصل منظم مورد ارزیابی قرار دهید زیرا ممکن است به شما کمک کند از افزایش وزن ناخواسته جلوگیری کنید.

افزایش وزن بعد از ازدواج

این یک باور مشهور است که زنان بلافاصله پس از ازدواج وزنشان افزایش میابد. باید دقت شود که علاوه بر زنان، مردان نیز ممکن است بعد از ازدواج دچار افزایش وزن شوند. با این حال، اگر رابطه جنسی را عامل افزایش وزن بعد از ازدواج بدانیم، اشتباه است. براساس نظر متخصصان سلامت، افزایش وزن هیچ ارتباطی با رابطه جنسی ندارد. افزایش وزن بعد از ازدواج مربوط به احساس آسایش حاصل از بودن در یک رابطه و به دست آوردن احساس امنیت است. تعدادی مطالعه ثابت کرده‌اند که افرادی که در یک رابطه هستند، بیشتر از افراد مجرد تمایل به خوردن دارند. بنابراین، ورزش کردن به طور مرتب و داشتن رژیم غذایی سالم کلید داشتن وزن ثابت است.


مقاله مرتبط: آیا واقعا احساس همسرتان را درک می‌کنید؟


آیا رابطه جنسی می‌تواند به از دست دادن وزن کمک بکند؟

آیا داشتن وزن مناسب درکنار خوشگذرانی عالی نیست؟ قطعا همینطور است. رابطه جنسی در واقع می‌تواند به از دست دادن کالری‌های اضافی کمک بکند. در حین رابطه جنسی، انرژی مصرف می‌کنید و بر اساس گفته متخصصان، میتوانید ۱۰۰ تا ۳۰۰ کالری در یک رابطه ۳۰ دقیقه‌ای بسوزانید.

چرا ممکن است وزنی از دست ندهید؟

شما می‌توانید جزو دسته‌ای باشید که حتی بعد از داشتن روابط زناشویی منظم هیچ کاهش وزنی را تجربه نکنند. این اتفاق در صورتی ممکن است پیش بیاید که فعالیت جنسی شما برای مدت طولانی‌تر به طول نیانجامد و کمتر از ۳۰ دقیقه باشد. همچنین بستگی به موقعیت‌های رابطه دارد. همچنین اگر به طور منظم رابطه نداشته باشید ممکن است هیچ نتایج موثری مشاهده نکنید. علاوه بر این، همراهی ورزش و رژیم غذایی سالم در زندگی روزانه‌تان را فراموش نکنید.

.

آیسان اخگری


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید