انتشار این مقاله


استفاده از تکنولوژی بلاک چین در انتخابات نوامبر امسال ایالات متحده

مسئولان ایالت ویرجینیای غربی قصد دارند از تکنولوژی بلاک چین در انتخابات پیش روی نوامبر امسال استفاده کنند.

رای گیری از طریق تلفن همراه

انتخابات ۲۰۱۶ ایالات متحده ، امن ترین انتخاباتی نبود که برگزار شده بود. شرکت های تکنولوژیکی و قانون گذاران هنوز هم آنچه در این انتخابات رخ داده را بررسی می کنند، ولی این موارد هم ایالت ویرجینیای غربی را از کار بزرگ و جسورانه ای که در سال ۲۰۱۸ انجام خواهند داد، باز نمی دارد.

به گزارش CNN که دوشنبه این هفته منتشر شده است، این ایالت برنامه ریزی می کند تا سربازانی که اقامت دائمی ایالت را دارند اما در بیرون از مرزها خدمت می کنند، بتوانند از طریق تلفن همراه هوشمند خود رای دهند. این رای گیری با استفاده از اپلیکیشنی به نام Voatz انجام خواهد گرفت. این برای اولین بار است که شهروندان ایالات متحده خواهند توانست از طریق اپلیکیشن تلفن همراه رای دهند.

استفاده از Voatz

برای استفاده از این اپلیکیشن ، سربازان ابتدا باید هویت خود را به اثبات برسانند. برای ثبت نام باید تصویری از کارت شناسایی دولتی و یک ویدئو از چهره که به حالت سلفی تهیه شده است ، آپلود شود. نرم افزار شناسایی چهره این اپلیکیشن تصویر و ویدئو را با هم منطبق خواهد کرد تا مطمئن شود که متعلق به یک فرد هستند.

بعد از فرایند تایید هویت ، سربازان خواهند توانست رای بدهند. بعد از انجام این کار ، اپلیکیشن رای ها را مخفی کرده و در بلاک چین ذخیره می کند. بلاک چین یک دفتر کل امن دیجیتال است که تقریبا غیرقابل جعل می باشد.

ایده ای مخوف

در جمله بالا ، “تقریبا” واژه کلیدی است ؛ افرادی می توانند داده های ذخیره شده در بلاکچین را تغییر دهند. بااحتساب تمام مطالعاتی که ثابت می کنند چقدر هک کردن سیستم الکترونیکی رای گیری آمریکا آسان است ، افراد زیادی معتقدند که باید به روش قدیمی رای گیری کاغذی بازگردیم و روش های جدید رای گیری الکترونیکی را آزمایش نکنیم.

جوزف لورنزو هال ، تکنولوژیست ارشد مرکز دموکراسی و تکنولوژی، در مصاحبه با CNN گفته است:

رای گیری از طریق تلفن همراه، ایده ای ترسناک است. این رای گیری اینترنتی از طریق موبایل هایی که امنیت وحشتناکی دارند ، روی شبکه های وحشتناک ما و سرور هایی که بدون سیستم رای گیری کاغذی به سختی قابل اطمینان هستند ، انجام خواهد شد.


بیشتر بخوانیدچگونه بیت‌کوین از میان ویرانه‌های “پول” سربرآورد؟


دورخیزی بزرگ؟

با این حال مک وارنر یکی از مقامات ایالت ویرجینیای غربی، معتقد است که Voatz امن است. امنیت در انتخابات همواره یکی از اولویت های اصلی وی بوده است. اوایل امسال ، ۶.۵ میلیون دلار از بودجه فدرال برای تامین تجهیزات ، امنیت سایبری و آموزش هزینه کرده است تا اطمینان حاصل شود که انتخابات ایالتی با امنیت برگزار می شود.

ویرجینیای غربی قبلا نیز در جریان انتخابات مقدماتی Voatz را در دو ناحیه آزموده است. چندین بررسی روی اپلیکیشن انجام گرفت و مسئله ای مشاهده نشد. ما فقط صبر می کنیم تا ببینیم آیا در ماه نوامبر نیز همین اتفاق می افتد یا نه. در صورت موفقیت آمیز بودن ، دولت های بیشتری می توانند از اپلیکیشن رای گیری پشتیبانی شده توسط تکنولوژی بلاک چین بهره گیری کنند.

فاطمه عالی نژاد


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید