انتشار این مقاله


پایان زندگی

هنگامی که شخص عزیزی از بستگانتان به مرگ نزدیک است، گفتگو درباره پایان زندگی می‌تواند ناراحت کننده ، سخت و دشوار باشد. با این حال، بحث در مورد مراقبت در پایان زندگی بسیار مهم است.

هنگامی که شخص عزیزی از بستگانتان به مرگ نزدیک است، گفتگو درباره پایان زندگی می‌تواند ناراحت کننده ، سخت و دشوار باشد. با این حال، بحث در مورد مراقبت در پایان زندگی بسیار مهم است.
بسته به شرایط، شما ممکن است بتوانید به این شخص عزیز کمک کنید تا تصمیم‌های مهم زندگی خود را بگیرد ، از قبیل اینکه آیا در خانه بماند، به خانه سالمندان و یا سایر مراکز درمانی برود یا درخواست مراقبت در منزل بکند. همچنین می‌توانید با تیم مراقبت بهداشتی عزیزان خود کار کنید تا اطمینان حاصل کنید که در پایان زندگی راحت زندگی خواهد کرد. درد، اضطراب و سایر علائم پایان عمر اغلب می‌تواند درمان شود.


مقاله مرتبط: تجربه نزدیک به مرگ یا سفر در اوهام؟ پاسخ نزد DMT است


حتی در پایان زندگی، شما می‌توانید به رابطه خود با یکی از عزیزان خود ادامه دهید. بودن در آنجا به سادگی می‌تواند یک منبع مهم قدرت و راحتی برای همه باشد.
غم و اندوه
هنگامی که یک عزیز فوت می‌کند، غم و اندوه می‌تواند مانند یک خنجر در قلب شما فرو برود. اغلب غم و اندوه باعث احساسات شدید و نسنجیده می‌شود. ممکن است تعجب کنید که چگونه دوباره تکه‌های خود را جمع می‌کنید و زخم‌هایتان التیام می‌یابد – با این حال هنوز احساس نمی‌کنید که به خاطرات فرد مورد علاقه‌تان خیانت می‌کنید.


مقاله مرتبط: چگونه با اندوه فوتِ نزدیکانمان کنار بیاییم؟


هیچ رفع سریعی برای غم و اندوه و اضطراب ناشی از مرگ عزیزان وجود ندارد. همانطور که با غم و اندوه خود مواجه شدید، احساس درد را می‌فهمید و می‌دانید که بخشی از فرایند بهبود است. به خوبی از خودتان مراقبت کنید و از دوستان و عزیزان حمایت کنید.
اگرچه زندگی شما هرگز کاملا مثل قبل نخواهد بود، شدت درد دردناک غم و اندوه در نهایت کاهش خواهد یافت. پذیرش خود معمول جدیدتان می تواند به شما کمک کند که خود را با چیزهایی که از دست داده‌اید وفق دهید و همگام با زندگی خود حرکت کنید.

فاطمه درستی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید