انتشار این مقاله


کاندوم ها تا چه اندازه موثر هستند؟

کاندوم‌ها در پیشگیری از بیماری‌های منتقله از راه جنسی و باردار شدن موثر هستند.

کاندوم‌ها در پیشگیری از بیماری‌های منتقله از راه جنسی و باردار شدن موثر هستند. اگر شما دستورالعمل‌های روی بسته را دنبال می‌کنید و هر بار که رابطه جنسی مقعدی، واژنی و دهانی دارید، استفاده کنید، احتمال کمی برای باردار شدن یا انتقال و ابتلا به بیماری‌های منتقله از راه جنسی وجود دارد.

آیا کاندوم‌ها در برابر باردار شدن موثر است؟

اگر هر باری که رابطه جنسی دارید، از کاندوم استفاده کنید میزان اثربخشیِ فرضی و تئوری آن برای جلوگیری از بارداری، ۹۸٪ است. از آن‌جایی که افراد مرتکب اشتباهاتی می‌شوند و از کاندوم به درستی استفاده نمی‌کنند، میزان اثر بخشی کاندوم در حدود ۸۲ درصد است.

  • اگر از کاندوم به عنوان تنها روش پیشگیری از بارداری استفاده شود، سالانه ۱۸ نفر از ۱۰۰ نفر باردار خواهند شد.

این رویه زمانی کامل می‌شود که تصمیم دارید از کاندوم استفاده کنید. اگر مهارت بیشتری داشته باشید، این کار را بهتر انجام می‌دهید. اگر از کاندوم به درستی استفاده کنید، احتمال کمی برای باردار شدن وجود دارد.

اگر می خواهید بیشتر از خودتان محافظت کنید، سایر روش‌های پیشگیری از بارداری را بررسی کنید.


بیشتر بخوانید:

ویژگی های یک کاندوم خوب چیست؟

روش های جلوگیری از بارداری: کاندوم

کاندوم زنانه (فمیدوم)

استفاده مجدد از کاندوم؛ پزشکان هشدار می‌دهند که این کار خطرناک است


چگونه می‌توان کاندوم‌ها را موثرتر کرد؟

بهترین روش برای ایجاد کاندوم موثرتر، استفاده درست و فوری در هر بار مقاربت است. این شاملِ پوشیدن کاندوم از ابتدا تا انتها و خارج نکردن آن در نیمه است. همچنین مطمئن شوید که کاندوم آلت تناسلی شما را قبل از هر گونه تماس با مهبل (یا هر بخش از بدن) پوشانده است.

برای افزایش اثربخشی کاندوم، اطمینان حاصل کنید که علاوه بر آن، از سایر روش‌های پیشگیری از بارداری استفاده می‌کنید. این باعث محافظت در مقابل بیماری‌های منتقله از راه جنسی شده و محافظت در برابر باردار شدن را افزایش می‌دهد. همچنین استفاده از روش نزدیکی منقطع، علاوه بر استفاده از کاندوم می‌تواند به بودن اسپرم در خارج از واژن کمک کند و در برابر باردار شدن محافظت کند.

شما نباید برای حفاظت بیشتر، از دو کاندوم استفاده کنید. این بدان معنی است که کاندوم زنانه و کاندوم مردانه نباید همزمان استفاده شوند. این کار باعث حفاظت بیشتر نمی‌شود، بلکه اثر بخشی را کاهش می‌دهد. اگر شما از یک کاندوم به درستی استفاده کنید، حفاظت مورد نیازتان فراهم می‌شود.

نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید