انتشار این مقاله


قلب

مدت ها پیش مردم تصور می کردند که احساسات آنها از دل آنها می آید، شاید به خاطر اینکه قلب فرد ترسناک و هیجان زده می شود، سریعتر می شود. در حال حاضر ما می دانیم که احساسات از مغز می آیند و در این حالت مغز قلب را به سرعت می کشد. پس چی دلت میخواد؟ چگونه آن را […]

مدت ها پیش مردم تصور می کردند که احساسات آنها از دل آنها می آید، شاید به خاطر اینکه قلب فرد ترسناک و هیجان زده می شود، سریعتر می شود. در حال حاضر ما می دانیم که احساسات از مغز می آیند و در این حالت مغز قلب را به سرعت می کشد. پس چی دلت میخواد؟ چگونه آن را مشغول نگه دارید؟ چه شکلی است؟ بیایید پیدا کنیم.

 

قلب شما واقعا یک عضله است. این کمی به سمت چپ وسط سینه شما واقع شده است، و در مورد اندازه مشت شماست. عضلات زیادی در سراسر بدن وجود دارد – در بازوی شما، در پاها، پشت خود، حتی پشت سرتان.

 

اما عضله قلب به خاطر آن چیزی است که خاص است، که قلب خون را در اطراف بدن شما می فرستد. خون بدن شما را با اکسیژن و مواد مغذی مورد نیازش فراهم می کند. این نیز حمل زباله را دارد.

قلب شما مانند یک پمپ یا دو پمپ در یک است. سمت راست قلب شما خون را از بدن دریافت می کند و آن را به ریه ها می فرستد. سمت چپ قلب کاملا متضاد است: خون را از ریه ها می گیرد و آن را به بدن می فرستد.

چگونه قلب ضربان می خورد.

قبل از هر ضرب و شتم، قلب شما خون را پر می کند. سپس عضله آن قرارداد را به سرنگ زدن خون همراه. هنگامی که قلب قرارداد، آن را فشرده – سعی کنید فشار دادن دست خود را به مشت. این همان چیزی است که قلب شما آن را انجام می دهد و می تواند از خون بیرون برود. قلب شما این همه روز و تمام شب، تمام وقت است. قلب یک کارگر سخت است!

بخشی از قلب

 

قلب از چهار قسمت مختلف خون پر شده ساخته شده است و هر یک از این مناطق یک محفظه نامیده می شود.در هر طرف قلب، دو اتاق وجود دارد. یک محفظه در بالای صفحه است و یک محفظه در پایین است. دو اتاق در بالای صفحه نامیده می شود. اگر شما فقط در مورد یک صحبت می کنید، آن را یک حلقه نامید . آئورت اتاق هایی است که خون را از بدن و ریه ها به قلب پر می کنند. قلب دهلیزی سمت چپ و دهلیز راست دارد.

قلب دارای بطن چپ و بطن راست است. شغلشان این است که خون را به بدن و ریه بکشند. در حال اجرا در وسط قلب یک دیوار ضخیم از عضله به نام سپتوم (می گویند: SEP-TUM).کار سپتوم این است که سمت چپ و سمت راست قلب را جدا کنید.

 

سینه و بطن ها به عنوان یک تیم کار می کنند – دهلیزها پر از خون اند، سپس آن را به بطن ها ریخته. سپس بطن ها فشار می آورند، خون را از قلب منتقل می کنند.پس هنگامی که خون پمپ می شود، چگونه می داند که به چه مسیری می رود؟

 

خب، خون شما به چهار دریچه خاص داخل قلب متکی است. یک دریچه چیزی را در اختیار شما می گذارد و با بستن آن را نگه می دارد – فکر می کنید از راه رفتن در یک دره. درب پشت سر شما می گذارد و شما را از رفتن به عقب جلو می گیرد.

 

دو دریچه قلب دریچه میترال (می گویند: MY-trul) وسوپاپ tricuspid (می گویند: try-KUS-pid). آنها جریان خون را از دهلیز به بطن چپ خارج می کنند. دو دریچه دیگر، دریچه آئورت (say: ay-OR-tik) و ریه (مثلا PUL-muh-ner-ee) نامیده می شوند و مسئول کنترل جریان هستند، زیرا خون قلب را ترک می کند. این دریچه ها همه کار می کنند تا جریان خون رو به جلو حرکت کند.آنها باز می شوند تا خون به جلو حرکت کنند، و سپس به سرعت به سمت پایین نگه داشتن خون می روند.

 

شما احتمالا حدس زدید که خون فقط در اطراف بدن خود را پس از آن که قلب را ترک می کند. آن را از طریق بسیاری از لوله ها به نام شریان ها و رگ ها ، که با هم به نام رگ های خونی نامیده می شود، حرکت می کند. این رگ های خونی به قلب متصل می شوند. رگ های خونی که خون را از قلب حمل می کنند، شریان ها نامیده می شوند. کسانی که خون را به قلب منتقل می کنند، رگها نامیده می شوند.

 

حرکت خون از طریق قلب و اطراف بدن، گردش خوننامیده می شود ، و قلب شما واقعا در آن خوب است – کمتر از ۶۰ ثانیه برای پمپ کردن خون به هر سلولی در خود بدن

بدن شما به این منبع مستمر خون نیاز دارد تا بتواند درست کار کند. خون اکسیژن را به تمام سلول های بدن منتقل می کند. برای زنده ماندن، فرد نیاز به سلول های سالم و زنده دارد. بدون اکسیژن، این سلول ها می میرنداگر این غنی از غنی از اکسیژن غنی شود، فرد می تواند مرد.

 

سمت چپ قلب شما این خون غنی از اکسیژن را به بدن می فرستد. بدن اکسیژن را از خون خارج می کند و از آن در سلول های بدن استفاده می کند. هنگامی که سلول ها از اکسیژن استفاده می کنند، دی اکسید کربن و دیگر مواد غذایی را که توسط خون منتقل می شود، تولید می کنند.این همانند خون ناهار برای سلول ها است و پس از آن باید سطل زباله را جمع آوری کند!

 

خون برگشتی وارد سمت راست قلب می شود. بطن راست جریان خون را به ریهها می بخشد تا کمی آرامش یابد. در ریه ها، دی اکسید کربن از خون خارج می شود و زمانی که ما بیرون از بدن خارج می شود، خارج می شود.بعد چه؟ البته، در معرض هوشیاری و نفس تازه ای از اکسیژن است که می تواند خون را دوباره شروع کند. و به یاد داشته باشید، این همه در حدود یک دقیقه اتفاق می افتد!

 

به Lub-Dub گوش کنید

 

هنگامی که برای بازرسی بروید، دکتر شما با استفاده از stethoscope  به دقت به قلب شما گوش می دهد. یک قلب سالم باعث می شود که صدای لب دوگ با هر ضرب و شتم باشد. این صدا از دریچه هایی است که روی خون درون قلب بسته می شوند.

 

اولین صدا (لوب) زمانی اتفاق می افتد که دریچه میترال و تریکوسپید نزدیک باشد. صدای بعدی (dub) زمانی اتفاق می افتد که شیرهای آئورت و ریه پس از اینکه خون از قلب خارج شده اند، نزدیک شوند. دفعه بعد که به دکتر مراجعه می کنید، بپرسید آیا می توانید به lub-dub نیز گوش دهید.

حتی اگر قلب شما درون شما باشد، راه خوبی برای شناختن آن از خارج وجود دارد. این پالس شماست شما می توانید پالس خود را با کمی فشار دادن روی پوست در هر جایی که یک شریان بزرگ در زیر پوست شما وجود دارد پیدا کنید. دو مکان خوب برای پیدا کردن آن در کنار گردن و داخل مچ دست شما قرار دارد، درست زیر شست.

 

اکثر بچه ها با یک قلب سالم متولد می شوند. در اینجا برخی از چیزهایی که می توانید انجام دهید برای کمک به حفظ قلب خود باشید:

 

  • به یاد داشته باشید که قلب شما یک عضله است.اگر می خواهید قوی باشید، باید به آن تمرین دهید.چگونه آن را انجام دهید؟ با فعال بودن به طریقی که به شما ضربه می زند و پف کردن می کند، مثل پریدن طناب، رقصیدن یا بازی بسکتبال. سعی کنید هر روز حداقل ۳۰ دقیقه فعال باشید! یک ساعت حتی برای قلب شما بهتر خواهد بود!
  • خوردن انواع غذاهای سالم و اجتناب از غذاهایی که دارای چربی های ناسالم هستند مانند چربی های اشباع شده و چربی های ترانس (خواندن برچسب های مواد غذایی می تواند به شما کمک کند در مورد اینکه آیا میان وعده های مورد علاقه حاوی این مواد ناسالم هستند یا خیر.
  • سعی کنید هر روز حداقل پنج وعده میوه و سبزی بخورید.
  • اجتناب از نوشابه های نوشیدنی و نوشیدنی های میوه ای شیرین.
  • سیگار نکشیداین می تواند به قلب و عروق خونی آسیب برساند.

 

معصومه نعمت بخش


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید