انتشار این مقاله


آیا داروهای ضد درد آرتریت می‌توانند مضر باشند؟

بسیاری از مردم فکر می‌کنند که ضد درد‌های بدون نسخه باید بی ضرر باشند چرا که بدون نسخه در دسترس هستند. اما استفاده مکرر از این داروها می‌تواند به معده ، کلیه یا کبد شما آسیب برساند.

برای مردم این پرسش پیش می‌آید که مصرف مرتب داروهای مسکن و ضد درد برای درمان بیماری آرتریت ، می‌تواند مضر و خطرناک باشد؟ دکتر آوریل چانگ میلر به این پرسش پاسخ می‌دهد.
بسیاری از مردم فکر می‌کنند که ضد درد‌های بدون نسخه باید بی ضرر باشند چرا که بدون نسخه در دسترس هستند. اما استفاده مکرر از این داروها می‌تواند به معده ، کلیه یا کبد شما آسیب برساند.


مقاله مرتبط: درمان آرتریت روماتوئید با یک آنتی‌اکسیدان


داروهای بدون نسخه مانند ایبوپروفن (Advil، Motrin IB، دیگران) و ناپروکسن سدیم (Aleve) می‌توانند باعث خونریزی معده و آسیب کلیه شوند و ممکن است خطر ابتلا به حمله قلبی و سکته را حتی در اوایل درمان افزایش دهند. استامینوفن (تیلنول و دیگر) می‌تواند به کبد آسیب برساند ، به خصوص در دوزهای بالاتر از دوز توصیه شده. هر سه این داروها می‌توانند خطر ابتلا به فشار خون بالا را افزایش دهند.


مقاله مرتبط: آیا ویتامین D می‌تواند به درمان آرتریت روماتوئید کمک کند؟


این داروها اغلب جزو عناصر داروهای تجویزی و بدون نسخه دیگر نیز می‌باشند. بسیار مهم است که برچسب‌ها را بخوانید یا با داروساز یا ارائه دهنده مراقبت‌های پزشکی صحبت کنید ، در صورتی که بیش از یک دارو مصرف می‌کنید بیش از حداکثر دوز روزانه را مصرف نکنید.
به خاطر داشته باشید که دارو ، تنها درمان درد آرتریت نیست. درد آرتریت خفیف تا متوسط می‌تواند با ترکیبی از اقدامات مراقبت از خود و تغییر سبک زندگی مانند کاهش وزن ، ورزش ، گرما یا سرما درمانی و درمان فیزیوتراپی رفع شود. بسیاری از پزشکان پیش از شروع درمان با دارو به این روش ترکیبی توصیه می‌کنند.


مقاله مرتبط: آیا موسلی می‌تواند به محافظت از آرتریت کمک کند؟


اگر برای کمک به درمان درد آرتریت نیاز به دارو دارید ، از کمترین دوز لازم برای کوتاه ترین زمان ممکن استفاده کنید. همچنین با پزشک خود مشورت کنید که کدام داروی مسکن مناسب برای وضعیت خاص شما است. تمام داروها – تجویزی و بدون تجویز – دارای خطرات و عوارض جانبی بالقوه هستند.

فاطمه درستی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید