انتشار این مقاله


واکسن سرخک: اگر من قبلا واکسینه شده ام، آیا ممکن است سرخک بگیرم؟

این اتفاق محتمل، اما بسیار بعید است. واکسن ترکیبی سرخک – آبله – سرخچه (MMR) یک سری واکسن با دو دوز است که به طور موثر در برابر هر سه ویروس محافظت می‌کند.

این اتفاق محتمل، اما بسیار بعید است. واکسن ترکیبی سرخک – آبله – سرخچه (MMR) یک سری واکسن با دو دوز است که به طور موثر در برابر هر سه ویروس محافظت می‌کند.
در حقیقت، بیش از ۹۳ درصد از افرادی که اولین دوز MMR را دریافت می‌کنند، نسبت به سرخک ایمن هستند. بعد از دوز دوم، تقریبا ۹۷ درصد از مردم محافظت می‌شوند.


مقاله مرتبط: واکسن سرخک و نجات جان بیش از ۲۰ میلیون نفر بعد از سال ۲۰۰۰


اولین دوز واکسن MMR برای کودکان ۱۲ تا ۱۵ ماه توصیه می‌شود. دوز دوم قبل از اینکه کودک شما مهد کودک یا اولین کلاس را در سن ۴ تا ۶ سالگی شروع کند، توصیه می‌شود. در صورت نیاز، دوز دوم می‌تواند به زودی به مدت چهار هفته پس از اولین دوز مصرف شود.
اگر شما قصد سفر به خارج را دارید، فرزند شما می‌تواند دوز دوم را در سن پایین‌تر دریافت کند. نوزادان ۶ ماه تا ۱۱ ماه باید یک دوز واکسن سرخک قبل از سفر دریافت کنند.
واکسن ترکیبی سرخک – آبله – سرخچه – آبله مرغان (MMRV) گزینه دیگری برای کودکان است که در برابر ویروس آبله مرغ (واریسلا) نیز محافظت ایجاد می‌کند. این واکسن یک تزریق دارد که می‌تواند به جای MMR و واکسن‌های آبله مرغ استفاده شود. در مورد هر دو گزینه با پزشک خود صحبت کنید.


مقاله مرتبط: واکسن MMR


اگر شما یک نوجوان یا بزرگسال هستید که مطمئن نیستید که آیا به درستی در برابر سرخک واکسینه شده‌اید یا نه، با پزشک خود صحبت کنید. یک آزمایش خون می‌تواند تایید کند که آیا شما از واکسن قبلی ایمنی دارید یا نه.
اگر آزمایش نشان می‌دهد که ایمنی ندارید و شما یک نوجوان یا جوان بالغ هستید که در خوابگاه زندگی می‌کنید، پزشکان شما احتمالا توصیه می‌کنند که دو دوز واکسن را با فاصله حداقل ۴ هفته دریافت کنید. بزرگسالانی که ایمنی ندارند توصیه می‌شود حداقل یک دوز واکسن MMR را دریافت کنند. پزشک شما می‌تواند بهترین گزینه را برای وضعیت فردی شما پیشنهاد دهد.

فاطمه درستی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید