انتشار این مقاله


 ۶ روش برای تحت تاثیر قرار دادن رئیس تان!

تحقیقات انجام شده بیان ‌گر این نکته است که استراتژی‌های روشنی برای تحت تاثیر قرار دادن رئیس شما و ترقی و پیشرفت در محیط کاری وجود دارد. در این مقاله به چند سوال متداول در باره این موضوع پاسخ داده خواهد شد.

تحقیقات انجام شده بیان ‌گر این نکته است که استراتژی‌های روشنی برای تحت تاثیر قرار دادن رئیس شما و ترقی و پیشرفت در محیط کاری وجود دارد.

اخیرا در مورد این موضوع مصاحبه انجام شده است و در این مقاله سوالات و پاسخ‌هایی در مورد نحوه تحت تاثیر قرار دادن رئیس شما گفته شده است:

۱- برخی از ویژگی‌های کارمندانی که رئیس خود را تحت تاثیر قرار می‌دهند چیست؟

داشتن نگرش “می‌توانم انجام دهم”. اگر رئیس شما از شما می‌خواهد کاری را انجام دهید به او پاسخ مثبت دهید. اگر متوجه شدید که نمی‌توانید این کار را انجام دهید و یا به کمک نیاز دارید، بعدا به این موضوع رسیدگی کنید، اما این تصور را به وی القا کنید که شما فردی هستید که می‌تواند آن چه را که رئیس نیاز دارد انجام دهد.

مثبت باشید. شکایت نکنید. پریشان و عصبی به نظر نرسید. نیمه پر لیوان را ببینید. این ظاهر مثبت، رئیس شما را تحت تأثیر قرار می‌دهد و شما متوجه خواهید شد که مثبت نگر بودن چه بازخورد خوبی دارد و باعث می‌شود نسبت به کار خود احساس بهتری داشته باشید.

۲- از لحاظ عملکرد شغلی، کارمندان برای تحت تاثیر قرار دادن رئیس خود چه کاری می‌توانند انجام دهند؟

بهترین کارکنان از توصیف شغلی خود فراتر رفته و طبق الگویی که “رفتار شهروندی سازمانی یا OCB” نامیده می‌شود، عمل می‌کنند. این الگو شامل رفتارهایی از قبیل کمک به دیگران، داوطلب شدن برای انجام کارهای بیشتر یا یادگیری مهارت‌های جدید و استفاده از الفاظ مناسب هنگام گفت و گو با دیگران در مورد شرکت (و رئیس) می‌باشد. به عبارت دیگر، ” بالاتر رفتن و انجام کارهای فراتر از وظایف خواسته شده.”

۳- آیا کارهای ساده‌ای وجود دارند که کارکنان با انجام آن‌ها مورد تقدیر اکثر کارفرمایان قرار بگیرند؟

انجام کار‌های واضحی مانند رفتن به محل کار سر وقت معین یا حتی کمی زودتر، لباس پوشیدن حرفه‌ای، ابتکار عمل و سخت کار باعث چشمگیر شدن بیشتر یک کارمند می‌شود اما، کار‌های نامشهودی که توجه رئیس را جلب می‌کند چیست؟

در اینجا چند مورد ساده آورده شده است:

  • قدردانی خود را نشان دهید (به عنوان مثال، از رئیس خود تشکر کنید – زمانی که رئیس شما اقدامی مثبت برای شما یا برای شرکت انجام داده است یک یادداشت دست نویس تشکر آمیز برایش بنویسید)
  • بلافاصله به ایمیل‌ها، تماس‌های تلفنی و غیره پاسخ دهید. نشان دهید که آماده انجام کار‌ها هستید.
  • در جلسات نت برداری کنید – نشان دهید که توجه نشان می‌دهید و یادداشت‌ها می‌توانند به شما در حفظ و به یاد آوردن اطلاعات کمک کنند (بعدها ممکن است رئیس بگوید «آیا کسی به یاد دارد در چه موردی صحبت می‌کردیم؟» و شما یادداشت‌های جلسه را دارید!)
  • به رئیس و همکاران خود کمک کنید.

۴- چگونه کار واقعی که انجام دادید (خروجی کار) را امتیاز دهی می‌‌کنید؟

اطمینان حاصل کنید که کار شما کیفیت بالا دارد و بدون خطا است. زمانی را برای بررسی دوباره و اصلاح اختصاص دهید. برای کار نوشته شده طولانی، یک «خلاصه جامع» تهیه کنید تا رئیس بتواند بدون این که مجبور شود کل گزارش را بخواند از ماهیت آن اطلاع یابد.

۵- برای درخشیدن در بررسی عملکرد چه راه‌هایی وجود دارد؟

آمادگی داشته باشید. عملکرد خود را مرور کنید و آمادگی ارائه نمونه‌های واضح را داشته باشید. نگرش مثبت داشته و لبخند بزنید. حالت تدافعی نداشته باشید و البته، مشاجره نکنید!

۶- چگونه این استراتژی‌ها باعث می‌شوند که کارکنان نه تنها نظر کارفرمایانشان را جلب کنند، بلکه به آن‌ها پاداش می‌دهند؟

مثبت بودن و نیمه روشن قضیه را دیدن، به شما کمک می‌کند تا از لحاظ روحی احساس خوبی به شغلتان داشته باشید. کمک به دیگران باعث می‌شود تا آن‌ها نیز متقابلا زمانی که به کمک نیاز دارید به شما یاری رسانند. آماده شدن و انجام کار با کیفیت بالا، چند مورد از کا‌ر‌هایی است که توجه رئیس را جلب می‌کند، و این در بررسی عملکرد بعدی شما پاداش داده خواهد شد.


مقاله مرتبط: هوش اجتماعی


 

فریما فرهنگی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید