انتشار این مقاله


پیشگیری از بیماری‌های قلبی: آیا سلامت دهان اهمیتی دارد؟

آیا مراقبت از دندان به پیشگیری از بیماری‌های قلبی کمک می‌کند؟

آیا مراقبت از دندان به پیشگیری از بیماری‌های قلبی کمک می‌کند؟
مراقبت از دندان‌هایتان یک روش اثبات شده برای جلوگیری از بیماری قلبی نیست. در حالی که به نظر می‌رسد ارتباطاتی بین سلامت دهان و بیماری‌های قلبی وجود دارد ، تحقیقات بیشتری برای درک آن ضروری است.


مقاله مرتبط: از دست دادن دندان و بیماری قلبی عروقی


بهداشت ضعیف دهان و دندان به عنوان یک علت احتمالی بیماری قلبی در طول چند سال مورد بحث قرار گرفته است. در سال ۲۰۱۲ ، کارشناسان انجمن قلب آمریکا ، شواهد علمی موجود را بررسی کردند و نتیجه گرفتند که ثابت نشده است که بهداشت ضعیف دهان علت بیماری قلب باشد – و درمان بیماری لثه موجود اثبات نشده است که خطر ابتلا به بیماری قلبی را کاهش دهد. با این حال، مطالعات نشان داده‌اند:

  • بیماری لثه (پریودنتیت) با افزایش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی همراه است.
  • سلامت ضعیف دندان خطر عفونت باکتریایی در جریان خون را افزایش می‌دهد که می‌تواند روی دریچه‌های قلب تاثیر بگذارد. به ویژه سلامت دهان می‌تواند بسیار مهم باشد ، اگر که شما دارای دریچه‌های قلب مصنوعی باشید.
  • الگوهای از دست دادن دندان با بیماری عروق کرونر مرتبط می باشند.ارتباط بین دیابت و بیماری قلبی عروقی قوی است و شواهدی وجود دارد که افراد مبتلا به دیابت از درمان پریودنتال سود می‌برند.

مقاله مرتبط: معاینه‌ی دهان و دندان؛ راهی برای تشخیص بیماری‌های بدن


اگر چه بهداشت دهان و دندان یک کلید برای پیشگیری از بیماری قلبی نیست ، مهم است که از دندان‌ها و لثه‌ها مراقبت کنید:

  • دندان‌هایتان را حداقل دوبار در روز بشویید.
  • هر روز از نخ دندان استفاده کنید.
  • برنامه نظافت روزانه و چکاپ دندانپزشکی تنظیم کنید

اگر شما در مورد پیشگیری از بیماری‌های قلبی نگران هستید ، از پزشک خود در مورد روش‌های اثبات شده برای کاهش خطر ابتلای خود ، از قبیل توقف سیگار کشیدن و حفظ وزن سالم ، بپرسید.

فاطمه درستی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید