انتشار این مقاله


مغز آزمایشگاهی جدید می‌تواند نخاع را کنترل کند

دانشمندان نوعی مغز آزمایشگاهی ایجاد کرده‌اند که می‌تواند ماده‌ی زیستی اطراف را کنترل کند.

دانشمندان کمبریج ادعا می‌کنند در یک ظرف آزمایشگاهی مغزی مینیاتوری ایجاد کرده‌اند که ماده‌ی زیستی اطراف خود را در کنترل می‌گیرد.

به گزارش گاردین، این مغز برخلاف مغزهای آزمایشگاهی قبلی، به صورت فعال پیچک‌واره‌هایی به اطراف می‌فرستد تا به نخاع خارج شده از موش متصل شود. در پی این امر، مغز می‌تواند از نخاع جدید برای کنترل عضله‌ی متصل به آن استفاده کند.

این مغر که گاردین آن را به صورت “حباب خاکستری به اندازه‌ی عدس متشکل از سلول‌های مغزی انسانی” توصیف می‌کند، به علت قابلیت هراس‌انگیزش در اتصال به یک سیستم عصبی بدوی، گامی قابل توجه در این عرصه محسوب می‌شود.

دانشمندان این مطالعه امیدوار به استفاده از این مغز و ارگانوئیدهای مشابه آن برای مطالعه‌ی مغز و بیماری‌های عصبی در یک مقیاس کوچک و کنترل شده هستند.

قطعاً ما چیزی را به خاطر جالب بودن آن ایجاد نمی‌کنیم. ما قصد داریم از این مغز برای شبیه‌سازی بیماری‌ها و فهم چگونگی تشکیل شبکه‌های عصبی در وهله‌ی اول استفاده کنیم.

Madeline lancaster، سرپرست مطالعه در مصاحبه با گاردین

طبق تخمین محققان، پیچیدگی مغز آزمایشگاهی جدید تقریباً معادل پیچیدگی مغز جنین ۱۲ تا ۱۶ هفتگی انسان است؛ اما به اعتقاد آنان نگرانی اخلاقی در این باره وجود ندارد.

ایده‌ی خوبی است که با هر گام رو به جلو درباره‌ی اخلاقی بودن آن بحث کنیم؛ اما در مجموع توافق ما بر آن است که هنوز تا نگران شدن فاصله‌ی زیادی وجود دارد.

مهدیه وظیفه


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید