انتشار این مقاله


آیا دارویی برای ضخیم شدن مژه‌ها وجود دارد؟

بله. داروهای بیماتوپروست (Bimatoprost) که تحت نام تجاری Latisse  عرضه می‌شوند ، توسط اداره غذا و داروی آمریکا (FDA) برای درمان مژه‌های ناکافی (hypotrichosis) تایید شده است. Bimatoprost همچنین تحت نام تجاری Lumigan ، که در قرص‌های تجویزی برای درمان گلوکوم استفاده می‌شود ، به بازار عرضه می‌گردد. رشد مژه یکی از عوارض جانبی غیرمنتظره […]

بله. داروهای بیماتوپروست (Bimatoprost) که تحت نام تجاری Latisse  عرضه می‌شوند ، توسط اداره غذا و داروی آمریکا (FDA) برای درمان مژه‌های ناکافی (hypotrichosis) تایید شده است. Bimatoprost همچنین تحت نام تجاری Lumigan ، که در قرص‌های تجویزی برای درمان گلوکوم استفاده می‌شود ، به بازار عرضه می‌گردد. رشد مژه یکی از عوارض جانبی غیرمنتظره Lumigan بود که منجر به ایجاد و بازاریابی Latisse شد.


مقاله مرتبط: اگر از ظاهر خود ناراضی هستید، چگونه می‌توانید زیبا به نظر برسید؟


 

Latisse با استفاده از برنامه‌های منظم در طول خط مژه پلک بالا ، به تدریج رشد مژه‌هایی طولانی‌تر ، ضخیم‌تر و تیره‌تر را منجر می‌شود. Latisse به معنی استفاده در پلک پایین نیست. برای نتایج کامل ، شما باید حداقل دو ماه از دارو استفاده کنید. بهبود مژه تا زمانی که شما همچنان از دارو استفاده می‌کنید باقی می‌ماند. هنگامی که شما استفاده از Latisse را متوقف می‌کنید ، مژه‌ها در نهایت به ظاهر اصلی خود باز می‌گردند.


مقاله مرتبط: ۱۲ اشتباه رایج آرایشی که به پوست آسیب می‌رساند


 

عوارض جانبی احتمالی Latisse عبارتند از:

  • قرمزی بافت نازک در قسمت سفید چشم (ملتحمه)
  • خارش، چشم قرمز
  • چشم‌های خشک
  • پلک‌های تیره
  • رنگدانه قهوه‌ای تیره در قسمت رنگی چشم (عنبیه)
  • رشد مو در اطراف چشم چنانچه دارو به طور منظم استفاده شود و یا این که روی پلک چکانده شود

اگر چه هنگام قطع دارو تیرگی پلک  کم رنگ می‌شود ، ولی تغییرات در رنگ عنبیه ممکن است دائمی باشد.

نتایج مطالعه افرادی که از Latisse برای از دست دادن مژه در اثر یک وضعیت پزشکی استفاده می‌کنند که سبب ریزش مو (آلوپسی آریاتا) شده است ، همیشه یکسان نیست. مطالعه افرادی که دچار از دست دادن مژه به علت شیمی‌درمانی شده‌اند امید بخش‌تر بوده است. همچنان مطالعات بیشتری مورد نیاز است.

اگر در مورد ظاهر مژه‌ها نگران هستید ، با پزشک خود صحبت کنید. او می‌تواند به شما کمک کند که  مزایا و معایب استفاده از داروهای مژه‌ای را بسنجید.

فاطمه درستی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید