انتشار این مقاله


شکستن بند انگشتان تا چه حد می‌تواند خطرناک باشد؟

شاید صدای شکستن بند انگشتان خوشایند باشد و قابلیت تحرک انگشتان را بیشتر کند، ولی آیا این عادت می‌تواند باعث آرتروز مفصلی شود؟ به گفته ی دکتر  Jeremy Kinder ، شکستن بند انگشتان ناشی از پاسخ به استرس و انقباض ناگهانی عصب می‌باشد. آماس مفصلی (Osteoarthritis) زمانی اتفاق می‌افتد که بافت موجود در انتهای استخوان از بین رود. […]

شاید صدای شکستن بند انگشتان خوشایند باشد و قابلیت تحرک انگشتان را بیشتر کند، ولی آیا این عادت می‌تواند باعث آرتروز مفصلی شود؟ به گفته ی دکتر  Jeremy Kinder ، شکستن بند انگشتان ناشی از پاسخ به استرس و انقباض ناگهانی عصب می‌باشد.

آماس مفصلی (Osteoarthritis) زمانی اتفاق می‌افتد که بافت موجود در انتهای استخوان از بین رود. آماس مفصلی شایع‌ترین نوع آرتروز است که ۲۷ میلیون فرد زیر ۲۵ سال در آمریکا را مبتلا کرده است. با بالا رفتن سن، علائم آرتروز از جمله سفت شدن مفاصل، درد و آماس مشهود تر می‌شود. لذا بسیاری از مردم بر این باورند که شکستن بند انگشتان می‌تواند یکی از علت ایجاد Osteoarthritis باشد.

download

هنگام شکستن بند انگشت دقیقا چه اتفاقی می‌افتد؟

مایع مفصلی موجود در کپسول اطراف مفصل به عنوان روان‌کننده و تغذیه‌کننده ی مفاصل می‌باشد. گازهای مختلفی در این مایع حل شده است. وقتی بند انگشتان را می‌شکنیم، در واقع کپسول مفصلی را کشیده و فشار داخل مفصل را کم می کنیم. این کار باعث به وجود آمدن خلا می‌شود که می‌توانست در مایع مفصلی حل شود! در نتیجه چیزی که حاصل می‌شود یک حبابچه در مفصل است که می تواند بترکد و همان صدای خوشایند شکستن بند انگشتان را ایجاد کند!

در حقیقت…

به گفته‌ی دکتر Kinder، هیچ مدرک معتبری در این زمینه وجود ندارد که نشان دهد شکستن بند انگشت می‌تواند باعث آرتروز شود یا نه. پس علت شکستن بند انگشتان در بعضی افراد چیست؟ افرادی که به این کار عادت کردند، می‌توانند با شکستن بند انگشت با استرس خود کنار بیایند. هم چنین این کار باعث افزایش تحرک مفصل انگشتان و دست می‌شود. در نهایت طبق سخنان دکتر Kinder:

شکستن بند انگشتان اصولاً نباید بر سلامت مفاصل شما تاثیری داشته باشند!

ماریا معمارزاده


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید