انتشار این مقاله


دو ساعت طبیعت گردی در هفته با احساس سلامت بهتر مرتبط است

۲ ساعت طبیعت گردی در هفته، با احساس خوشحالی و سلامتی بیشتر ارتباط دارد. مزایای مرتبط با سلامتِ وقت گذرانی در طبیعت، به خوبی اثبات شده و طبیعت، ظاهرا حس مشترکی را در همه‌ی ما بیدار می‌کند؛ اما تا به حال هیچ‌کس میزان این اثرات مفید را به دقت نسنجیده است. اما اخیراً از آنالیز […]

۲ ساعت طبیعت گردی در هفته، با احساس خوشحالی و سلامتی بیشتر ارتباط دارد. مزایای مرتبط با سلامتِ وقت گذرانی در طبیعت، به خوبی اثبات شده و طبیعت، ظاهرا حس مشترکی را در همه‌ی ما بیدار می‌کند؛ اما تا به حال هیچ‌کس میزان این اثرات مفید را به دقت نسنجیده است. اما اخیراً از آنالیز مطالعه‌ی انجام گرفته بر ۲۰ هزار نفر در انگلستان، عددی جادویی حاصل شد. در این مطالعه، افراد میزان زمانی را که طی یک هفته در طبیعت گذرانده بودند و احساس سلامت و تندرستی خود را گزارش کرده بودند.

افرادی که کمتر از دو ساعت در طبیعت بودند، حس سلامت بیشتر یا حس خوشایند دیگری را ذکر نکردند. در مقابل آن‌ها که بیش از دو ساعت در طبیعت بودند، حس سلامت و تندرستی را طی هفته یادآور شدند. Mathew White  از دانشگاه Exeter  انگلستان، در این خصوص بیان کرد:

دو ساعت زمان زیادی نیست. می‌توانید آن را در طوا هفته به زمان‌های کوتاه‌تر تقسیم کنید یا دو ساعت به صورت یک‌جا در طبیعت باشید؛ اهمیتی ندارد.

علاوه بر این، دو ساعت مختص طبیعت، در شرایط معمولی هم در برنامه‌ی اکثریت افراد وجود دارد. طبق مطالعه‌ی صورت گرفته، هر فرد به طور متوسط ۹۴ دقیقه در هفته با محیط طبیعی مواجهه دارد. Rachel Stancliffe از دانشگاه آکسفورد انگلستان، اذعان داشت:

ما برای مدت‌ها می‌دانستیم که طبیعت برای سلامت فیزیکی و ذهنی مفید است. حال اختصاص عدد دقیق به این “دوز مواجهه با طبیعت” که بهترین سطح از سلامت را برای ما به ارمغان می‌آورد، گام مهمی در این ارتباط به شمار می‌رود.


میزان مزایای مرتبط با سلامت دو ساعت حضور در طبیعت در هفته، در مقایسه با محرومیت از طبیعت، بسیار قابل توجه است. به نظر می‌رسد این اثرات برای همه کس صرف نظر از سن، جنسیت، ناتوانی و بیماری‌های مزمن وجود دارد. لازم نیست حتماً در پارک بدوید. نشستن روی نیمکت هم کفایت می‌کند!

یافته‌های ابتدایی یک پروژه اتحادیه‌ی اروپا مبنی بر آن است که دو ساعت تنها برای انگلستان عدد جادویی نیست؛ بلکه برای همه‌ی اروپایی‌ها صادق است.

مهدیه وظیفه


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید