انتشار این مقاله


می‌خواهید طول عمر خود را افزایش دهید؟ به ورزش‌های راکتی روی بیاورید!

اگر می‌خواهید طول عمر خود را افزایش دهید، تحقیقات جدید خرید یک راکت ورزشی را به شما پیشنهاد می‌کند که احتمالا به افزایش طول عمر شما کمک خواهد کرد. تحقیقات نشان داده‌اند که افرادی که ورزش‌های راکتی انجام می‌دادند – بدمینتون، اسکواش، تنیس، تنیس روی میز – نسبت به سایر افراد ریسک ۵۰ درصدی کم‌تری […]

اگر می‌خواهید طول عمر خود را افزایش دهید، تحقیقات جدید خرید یک راکت ورزشی را به شما پیشنهاد می‌کند که احتمالا به افزایش طول عمر شما کمک خواهد کرد.

تحقیقات نشان داده‌اند که افرادی که ورزش‌های راکتی انجام می‌دادند – بدمینتون، اسکواش، تنیس، تنیس روی میز – نسبت به سایر افراد ریسک ۵۰ درصدی کم‌تری برای مرگ – به هر دلیلی – در طول ۱۵ سال تحقیق داشتند. و هم‌چنین در افرادی که ورزش‌های راکتی انجام می‌دادند ریسک مرگ در اثر بیماری‌های قلبی ۵۶ درصد نسبت به سایر افراد کمتر بود (در همان بازه‌ی ۱۵ سال تحقیق).

به گفته‌ی Emmanuel Stamatakis که مسئول ارشد این تحقیق و دانشیار دانشگاه Sydney  استرالیا یافته‌های ما نشان می‌دهد که فقط تعداد و مقدار انجام ورزش مطرح نیست بلکه نوع ورزشی که شخص انجام می‌دهد نیز اهمیت دارد و می‌تواند تاثیرات متفاوتی داشته‌باشد.

مداخله درهریک از  ورزش‌های معیین منافع گوناگونی برای سلامتی دارد. این مشاهده با وجود اسناد به دست آمده از ورزش‌های جمعی که در آن‌ها افراد روبه‌روی یک‌دیگر قرار می‌گیرند حمایت می‌کند و بیانگر تاثیر آن‌ها بر روی سلامتی است.

داده‌های این تحقیق از ۸۰۰۰۰ نفر با سن بالای ۳۰ سال و میانگین سنی ۵۲ سال در سال‌های ۱۹۹۴ -۲۰۰۸ در انگلیس و اسکاتلند جمع‌آوری شده‌است.

این تحقیق بیان کننده‌ی وجود ارتباط بین نوع ورزش و طول عمر بود؛ هر چند در بیان دلیل آن عاجز ماند.

محمد امین سعدی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید