انتشار این مقاله


۶ نکته‌ی قابل توجه برای انتخاب صحیح ابزار شست‌وشوی صورت

مراقبت از پوست، زمان و سرمایه‌گذاری مناسب از شما را می‌طلبد؛ زیرا مراقبت از پوست شوخی‌بردار نیست.

مراقبت از پوست، زمان و سرمایه‌گذاری مناسب از شما را می‌طلبد؛ زیرا مراقبت از پوست شوخی‌بردار نیست. هر فردی، پوست متفاوتی دارد و برای هر نوع پوست، روش‌های مختلف درمان وجود دارد. به عنوان مثال، افرادی که دارای انواع پوست خشک هستند، نسبت به افراد دیگر، نیاز به تمرکز بیشتری بر روی هیدراته کردن پوست خود دارند.

 


مقاله مرتبط: چگونه می‌توان بدون آرایش پوستی روشن و شفاف داشت؟


در این مقاله، ما در مورد راه‌های درست شستشوی صورت صحبت می‌کنیم که یکی از ضروریات مراقبت از پوست است. مردم تمایل دارند ناخودآگاه شستشوی صورت را انتخاب کنند و این به پوست آن‌ها آسیب می‌رساند. شما باید شستشوی صورتی را که مناسب پوست شما است، خریداری کنید و از این رو، ما ۶ نکته‌ی پایین را برای کمک به شما در انجام درست این کار گردآوری کرده‌ایم:

۱. نوع پوستتان را تعیین کنید

اگر شما نوع پوست خود را نمی‌دانید، قابل بخشش نیست؛ بنابراین شما باید فورا در مورد پوست خود تحقیق کنید؛ آن را لمس کنید و به احتمال زیاد نوع پوست خود را خواهید دانست. انواع مختلفی از پوست وجود دارد: خشک، چرب، حساس و نرمال. هر نوع پوست دارای مسائل متمایزی است؛ به عنوان مثال، افرادی که پوست چرب دارند، در معرض ترک‌ها هستند در حالی که پوست خشک نمی‌تواند رطوبت را برای دوره‌های طولانی‌تر حفظ کند. شما می توانید نوع پوست خود را از طریق مشورت با متخصص پوست خود دریابید.


مقاله مرتبط: نکاتی برای داشتن پوست درخشان در ۳۰ دقیقه


۲. پوست چرب

در حالی‌که ما هنوز هم به شما توصیه می‌کنیم که با یک متخصص پوست همفکری کنید؛ ما شما را بدون هیچ‌گونه پیشنهادی ترک نخواهیم‌کرد.افرادی که پوست چرب دارند، در پوست خود، روغن اضافی دارند و این باعث می‌شود که آن‌ها به ترک‌ها آسیب‌پذیرتر شوند. برای رسیدگی به چنین پوستی، باید یک شستشوی صورت که از موادی مانند اسید سالیسیلیک و عصاره‌های درخت چای تشکیل شده، انتخاب کنید.  این ترکیبات، ترک‌ها را کنترل می‌کنند و ترشح چربی در غدد چربی را تنظیم می‌کنند.


مقاله مرتبط: ورزش صورت به زنان ميان‌سال کمک می‌کند جوان‌تر به نظر برسند


۳. پوست خشک

پوست خشک رطوبت کمی دارد و از این رو نیازمند تامین خوبی از موادی مانند روغن آووکادو، کره شیا و نارگیل است. این‌ها پوست شما را تغذیه می‌کنند و برای دوره‌های طولانی‌تر آن را هیدراته نگه می‌دارند.

 

۴. پوست حساس

افرادی که پوست حساسی دارند، کشمکش زیادی دارند زیرا پوستشان تقریبا هر چیزی که به کار برده می‌شود، حساس است. با این حال، راه‌هایی وجود دارد که شما می‌توانید این پوست را به اندازه کافی کنترل کنید: از اسیدها و لایه‌بردارها پرهیز کنید، از مرطوب کننده‌های شیری استفاده کنید. آلوئه‌ورا و آب گل رز به میزان زیادی در جلوگیری از قرمزی و جوش کمک خواهد‌کرد

۵. پوست نرمال

اگر پوست نرمال داشته باشید، فردی خوشبخت هستید زیرا کمترین نگرانی در مورد مراقبت از این نوع پوست وجود دارد. با این حال، این به آن معنا نیست که از روی بی‌علاقگی با پوست خود رفتار کنید؛ در عوض، به دنبال شستشوی صورتی بگردید که حاوی عصاره‌های باشد زیرا در حفظ درخشش پوست کمک خواهد کرد. شما همچنین می‌توانید از موادی مانند اسید لاکتیک که برای پوستتان به عنوان لایه‌بردار خفیف عمل می‌کند، استفاده کنید.

۶. انواع شستشوی صورت

شما باید در مورد انواع مختلف شستشوی صورت که در بازار موجود است، تحقیق کنید. شستشوهای صورت مبتنی بر ژل وجود دارد که با هر نوع پوستی سازگار است. شستشوهای صورت مبتنی بر فوم، معمولا با انواع پوست روغنی سازگار است. شستشوهای صورت مبتنی بر کرم، به طور شگفت‌انگیزی برای پوست خشک پاسخگو است اما برای پوست چرب به طور عکس عمل می‌کند.

 

 

نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید