انتشار این مقاله


۹ دلیلی که باعث می‌شود موفق به کاهش وزن نشوید

به‌طور منظم باشگاه می‌روید، ورزش می‌کنید و درست غذا می‌خورید ولی هنوز وزنی کم نکرده‌اید؟! علت چیست؟

به‌طور منظم باشگاه می‌روید، ورزش می‌کنید و درست غذا می‌خورید ولی هنوز وزنی کم نکرده‌اید؟! به‌نظر می‌رسد که خیلی ناامید شده باشید! عدم کاهش وزن علی‌رغم تلاش برای آن، می‌تواند علل مختلفی داشته باشد.


مقالۀ مرتبط: ورزش و چاقی؟! چگونه؟


در هنگام تلاش برای خلاصی از وزن‌های ناخواسته میلیون‌ها راه گمراه‌کننده وجود دارد و شما را بی‌حال و سرگردان می‌کنند. ما در اینجا به ۹ مورد از آن‌ها می‌پردازیم:

۱. نداشتن برنامه خوب

درست غذا خوردن و ورزش کردن شانسی اتفاق نمی‌افتد. شما نیاز دارید که هر هفته برنامه‌ریزی کنید و برنامه‌ای را انتخاب کنید که سالم و قابل تحمل باشد.

۲. استفاده از برنامه‌های متعدد

یک برنامه انتخاب کنید و چند هفته به آن پایبند بمانید تا واقعا فرصتی به آن داده باشید. گاهی اوقات ممکن است فورا نتیجه‌ای مشاهده نکنید.

۳. خوب غذا خوردن بدون آگاهی از کالری

خوردن غذای سالم بسیار خوب می‌باشد، اما مصرف بیش از حد کالری باعث افزایش وزن می‌شود.

۴. مصرف بیش از حد کالری مایع

سودا، آبمیوه تازه گرفته شده، شیک پروتئینی و اسموتی‌ها روزانه صدها کالری به شما اضافه می‌کنند. بنابراین، دوری از آن‌ها را فراموش نکنید.

۵. خوردن و نوشیدن‌های بدون کنترل آخر هفته

اگر در طول هفته به برنامه خود پایبند باشید و سپس در آخر هفته بیش از حد بخورید، کالری‌های اضافی برمی‌گردند. به جای این کار می‌توانید روزانه اندکی به خود اجازه‌ی مصرف دهید.

۶. عدم تلاش برای رشد و توسعه عضلات

توده‌ی عضلانی سوخت و ساز بدن را افزایش می‌دهد و به سوخت کالری بیش‌تر کمک می‌کند. تمرینات قدرتی را حداقل سه روز در هفته به برنامه‌ی خود اضافه کنید.

۷. عدم کنترل کافی خواب و استرس

رژیم غذایی سالم و برنامه ورزشی منظم در صورت بالا بودن سطح کورتیزول به دلیل استرس و کمبود خواب ارزشی نخواهد داشت. حداقل هفت ساعت خواب شبانه و روزانه انجام کاری که باعث شادی‌تان شده و استرس‌تان را کاهش می‌دهد را جزء برنامه‌ی خود قرار دهید.

۸. عدم کنترل خوب گرسنگی

اگر قندها و کربوهیدرات‌های فرآوری شده مصرف کنید، احساس گرسنگی خواهید کرد. می‌توانید با خوردن غذاهای غنی از فیبر و چربی‌های سالم و نوشیدن مقدار فراوانی آب گرسنگی خود را کنترل کنید.

۹. عدم اجتناب از خوردن غذاهای ممنوعه

به خودتان سخت نگیرید! اگر غذایی وجود دارد که نمی‎توانید ازش دوری کنید، می‌توانید با دور کردن آن از خانه یا دوری از رستوران‌‎هایی که در آن سرو می‌شود، تلاش کنید.


مقالۀ مرتبط: چرا کاهش وزن در برخی افراد دشوارتر است؟


دستورالعمل‌ لازم برای کاهش وزن نباید زیادی پیچیده باشد، اما همیشه هم راحت نیست:

  1. مصرف کالری متوسط
  2. ۲ تا ۴ بار در هفته ورزش کردن
  3. فعالیت کردن به صورتی که لذت می‌برید
  4. دریافت پروتئین کافی
  5. مصرف مقدار زیادی میوه و سبزیجات
  6. هیدراته بودن (مصرف آب کافی)
  7. ۶ تا ۹ ساعت خواب در هر شب
  8. صبور بودن و فاصله دادن در صورت نیاز

کاهش وزن می‌تواند یک سفر هیجان‌انگیز باشد. بنابراین، اگر در حال مبارزه هستید، ببینید که کدام یک از ۹ مورد بالا باعث عقب ماندن‌تان می‌شود و سعی کنید با استفاده از ۸ روش بالا آن را تغییر دهید. اگر دچار کشمکش و مبارزه با خودتان شده‌اید، از متخصص تغذیه و یا مربی تناسب اندام کمک بگیرید.

آنیتا ریحانی فرد


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید