انتشار این مقاله


چگونگی محافظت قهوه از قلب

کافئین موجود در قهوه با تاثیر بر حرکت p27 به التیام مشکلات قلبی کمک می‌کند.

مطالعه‌ای بر روی موش‌ها پیشنهاد می‌دهد که قهوه کارخانه‌های انرژی سلول را تجدید می‌کند و کمک می‌کند که قلب بعد از یک حمله قلبی بهبود یابد.

در این مطالعه محققان قبل از این که در موش‌ها حمله قلبی به وجود آورند به مدت ده روز هر روز به آن‌ها برابر چهار فنجان قهوه می‌دادند. محققان در تاریخ ۲۱ جون در PLOS Biology گزارش کردند که سلول‌های موش‌هایی که قهوه دریافت کرده‌ بودند بهتر از آن‌هایی که مصرف قهوه نداشتند تخریب ناشی از حمله قلبی را اصلاح کردند. گروهی به رهبری محققانی از دانشگاه هین‌ریچ‌هین واقع در دوسلدورف آلمان دریافتند کافئین به حرکت پروتئینی به نام p27 به داخل میتوکندری (اندامکی که برای سلول انرژی تولید می‌کند) کمک می‌کند. افزایش p27 در میتوکندری تولید انرژی در این اندامک را بالا می‌برد و به ترمیم سلول‌های قلب بعد از تخریب کمک می‌کند.


مقاله مرتبط: مصرف کافئین خطر مرگ را در مبتلایان به دیابت کاهش می‌دهد


سایر حیوانات و انسان‌ها هم p27 دارند که افزایش احتمال این را به دنبال دارد که کافئین بتواند به التیام قلب افراد نیز کمک کند. به طور معمول، p27 در هسته سلول‌ها (جایی که در زمان تقسیم سلول‌ها به کنترل آن کمک می‌کنند) یافت می‌شود. این نقش بالابرنده انرژی در میتوکندری قبلا شناخته نشده بود.

جودیت هینمدیلر، بیوشیمیدان از دانشکده پزشکی این دانشگاه گفت:

به نظر می‌رسد قهوه در مقابل بیماری‌های قلبی، دیابت‌ و سایر بیماری به جز سرطان محافظت کننده باشد. این کشف جدید ممکن است به توضیح چرایی آن کمک کند.

یواخیم آلتچمید، ژنتیکدان مولکولی گفت:

پزشکان قدیمی هشدار می‌دهند که قهوه برای افرادی با مشکلات قلبی خوب نیست اما بر اساس آن چه ما یافتیم این برایمان قابل قبول نیست.

هیندیلر اخطار می‌دهد که بالا بردن مصرف قهوه به تنهایی بدون انجام سایر فعالیت‌های دوستدار قلب مانند ورزش و غذا خوردن درست احتمالا به خیلی خوب شدن افراد منجر نمی‌شود. به علاوه او هشدار داد که نوشیدن بیش از حد قهوه و چای سبز ممکن است به ورود مقدار بیش از حدی از p27 به داخل میتوکندری و تخریب آن بیانجامد و منجر به مشکلات سلامت شود.


مقاله مرتبط: چه مقدار کافئین زیاد است؟

فرشته باقری


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید