انتشار این مقاله


انتقال هشتمین قلب برای پیوند با اورژانس هوایی در سال جاری

خانواده مرد ۴۵ ساله یزدی که مرگ مغزی شده بود، رضایت به اهدای قلب و کلیه ایشان به بیماری نیازمند پیوند دادند.

رییس اورژانس هوایی سازمان اورژانس کشور گفت: خانواده مرد ۴۵ ساله یزدی که مرگ مغزی شده بود، رضایت به اهدای قلب و کلیه ایشان به بیماری نیازمند پیوند دادند.


به گزارش وبدا، دکتر محمد سرور با اعلام این مطلب، اظهار داشت: قلب و کلیه فرد اهدا کننده، برای انجام پیوند به مردی ۴۲ ساله در بیمارستان مسیح دانشوری تهران، توسط اورژانس هوایی منتقل شد.

وی در خصوص این عملیات گفت:‌ با هماهنگی انجام شده توسط سازمان اورژانس کشور، اداره پیوند وزارت بهداشت و آشیانه جمهوری اسلامی، تیم مربوطه برای انجام عملیات انتقال قلب و کلیه اهدایی صبح امروز ساعت ۸ صبح از تهران به سمت یزد پرواز کرده و ساعت ۹:۵۹ عملیات جداسازی قلب و ۱۰:۱۴ دقیقه جداسازی کلیه در بیمارستان شهید رهنمون یزد به پایان رسید.

وی ادامه داد: با هماهنگی اورژانس هوایی، یک فروند بالگرد در بیمارستان شهید رهنمون یزد در انتظار تیم‌ پزشکی بود که پس از عملیات جداسازی، با قلب‌ و کلیه به فرودگاه یزد رفتند و با پرواز جت فالکون، ساعت ۱۱:۴۲ به تهران رسیدند.

دکتر سرور بیان کرد: با هماهنگی اورژانس تهران و تیم عملیات ویژه اوژانس، تیم پزشکی، قلب را با بالگرد به بیمارستان مسیح دانشوری منتقل کرده و به بدن مرد ۴۲ ساله در این بیمارستان، پیوند زدند.

به گفته وی تیم اورژانس کشور از ابتدای امسال تا کنون در ۷ عملیات ۸ قلب را برای پیوند، منتقل کرده و استان یزد در این زمینه، رکورددار است.

نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید