انتشار این مقاله


علت لکنت زبان مشخص شد!

در تحقیقی که در بیمارستان کودکان لُس‌آنجلس انجام گرفت، محققین دلیل لکنت زبانی که در تمام طول عمر در کودکان و بزرگسالان رخ می‌دهد را پیدا کردند. محققین کشف کردند که در این افراد در ناحیه بروکا– قسمتی در لوب فرونتال که به تولید صدا اختصاص یافته– خونرسانی کمتر است. هرچقدر خونرسانی به این ناحیه […]

در تحقیقی که در بیمارستان کودکان لُس‌آنجلس انجام گرفت، محققین دلیل لکنت زبانی که در تمام طول عمر در کودکان و بزرگسالان رخ می‌دهد را پیدا کردند. محققین کشف کردند که در این افراد در ناحیه بروکا– قسمتی در لوب فرونتال که به تولید صدا اختصاص یافته– خونرسانی کمتر است. هرچقدر خونرسانی به این ناحیه کمتر باشد، میزان لکنت بیشتر خواهد بود.

علاوه بر این غیرطبیعی بودن گردش خون مغزی در قوس زبانی خلفی، که مختص پردازش کلماتی که می‌شنویم است، میزان لکنت را بیشتر خواهد کرد. این یافته باعث شد که محققین ارتباطی بین لوب فرونتال و بخش خلفی لوب پریتال کشف کنند.

shutterstock_155681339

هم‌چنین تحقیق دیگری انجام شده که در آن با استفاده از اسپکتروسکوپی پروتون مغناطیسی توانستند نگاهی به مناطق مغزی کسانی که لکنت زبان دارند بیندازند. این یافته‌ها ارتباطی بین لکنت و مناطقی از مغز که در کنترل تولید صدا، تمرکز و احسُاسات دارد پیدا کردند. یافته‌های مربوط به گردش خون نیز در کنار تحقیقات قبلی نشان می‌دهند که اختلالت مناطق مربوط به تولید صدا دلیل اصلی ایجاد لکنت هستند.

Avatar


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید