انتشار این مقاله


ارتباط بین عفونت Clostridium با جراحی های شکمی

تحقیقات نشان می دهد بیمارانی که تحت عمل جراحی Roux-en-Y gastric bypass قرار گرفتند، بعد از هفته ها ریسک ابتلا به عفونت وخیم Clostridium ( مولد بیماری کزاز) بیشتری نسبت به بیمارانی که تحت سایر جراحی ناحیه شکم قرار گرفتند دارند. طبق گزارش دکتر Emmanuel Ugbarugba, MBBS از دانشگاه اوهایو این اختلال عفونت بعد از ۳۱ تا ۱۲۰ روز بعد […]

تحقیقات نشان می دهد بیمارانی که تحت عمل جراحی Roux-en-Y gastric bypass قرار گرفتند، بعد از هفته ها ریسک ابتلا به عفونت وخیم Clostridium ( مولد بیماری کزاز) بیشتری نسبت به بیمارانی که تحت سایر جراحی ناحیه شکم قرار گرفتند دارند. طبق گزارش دکتر Emmanuel Ugbarugba, MBBS از دانشگاه اوهایو این اختلال عفونت بعد از ۳۱ تا ۱۲۰ روز بعد از جراحی گاستروکتومی ( عمل برداشت تمام یا قسمتی از معده) بروز می کند، در مقایسه با بیمارانی که عمل فتق داشتند ریسک این عفونت بیشتر شده است.

به گفته دکتر Ugbarugba ، کاهش مقدار اسید معده بعد از جراحی گاستروکتومی باعث به وجود محیط مناسبی برای میکرو ارکانیسم های مولد عفونت می شود. دکتر David A. Greenwald, MD از دانشگاه Icahn نیویورک، دکتر Ugbarugba را برای همکاری در یافتن میکروارگانیسم های موثر در این نوع عفونت به همکاری دعوت می کند.

اطلاعات مورد نیاز برای این پژوهش از مرکز تحقیقات سلامت و پزشکی که حاوی ۲۱ سطح مخزن ذخیره اطلاعات است و تقریبا نصف اطلاعات بیماران بستری شده ی آمریکا را شامل می شود ، استفاده می گردد. دکتر Ugbarugba اعلام کرده که مواردی که درآن ها عفونت Clostridium جزو علائم اولیه ی بیماری بوده، در اولویت بررسی قرار گرفته اند.

دکتر Ugbarugba و همکارانش برای بررسی بروز عفونت در ۱۲۰ روز بعد از عمل، جراحی های Roux-en-Y bypass را که در طول ۲۰۱۳ منجر به عفونت نشده اند، مورد مطالعه قرار دادند. عفونت های باکتریایی، بارداری، افراد زیر ۱۸ سال و جراحی که بخاطر سرطان صورت گرفته، فاکتور هایی بودند که منجر به عفونت نمی شدند. در کل ۴۰۱۹۱ در این آزمایش شرکت کردند. میزان قطعی عفونت های وخیم در بیماران با جراحی بای پس، بعد از خارج کردن sleeve های بکار گرفته شده در معده طی مدت ۴ ماه به میزان ۲% کااهش یافته است.

دکتر Ugbarugba چند محدودیت برای این پژوهش بر شمردند؛ اعتماد به اطلاعات پرونده های پزشکی بیماران بعد از جراحی با توجه به همکاری بیماران در طول ۱۲۰ روز و بعد از آن، به علت نداشتن اطلاعات کافی تقریبا غیر ممکن می باشد.

 

ماریا معمارزاده


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید