انتشار این مقاله


اهمیت ورزش های همگانی مدارس در تناسب وزن کودکان

طبق گزارش ژورنال آمریکایی علم پیشگیری پزشکی, کودکانی که در لیگ فوتبال مدارس آمریکا شرکت داشتند, در انجام ورزش های ایروبیک و تناسب اندام موفق تر بودند. پسران آن مدارسی که در لیگ فوتبال شرکت داشتند, در ورزش های ایروبیک Healthy Fitness Zone criteria  عملکرد بهتری داشتند, به طوری که میزان  همکاری این پسران, نسبت به […]

طبق گزارش ژورنال آمریکایی علم پیشگیری پزشکی, کودکانی که در لیگ فوتبال مدارس آمریکا شرکت داشتند, در انجام ورزش های ایروبیک و تناسب اندام موفق تر بودند. پسران آن مدارسی که در لیگ فوتبال شرکت داشتند, در ورزش های ایروبیک Healthy Fitness Zone criteria  عملکرد بهتری داشتند, به طوری که میزان  همکاری این پسران, نسبت به سایر مدارس از ۷.۲ % به ۷۲% افزایش یافته است. در دختران, این مقدار کمتر بوده ولی بر اساس گفته های دکتر Yang Bai, PhD از دانشگاه ورمونت, در هر دو جنس با افزایش شرکت مدارس در لیگ فوتبال, عملکرد کودکان در سایر ورزش ها بهتر می شود.

هم چنین اندازه گیری شاخص توده ی بدنی کودکان نشان می دهد که در مدارس نوع اول نسبت به سایر مدارس, BMI کودکان به مراتب در طول زمان در حال کاهش یافتن است.

تحقیقات اخیر نشان می دهد که اجرای برنامه ی NFL در مدارس (بعد از شمارش تعداد افراد شرکت کننده طبق قوانین سلامت جسمی) باعث بهبود سلامتی جسمی کودکان در طول زمان شده است. محققان اظهار داشتند که میزان مشارکت بیشتر مدارس در ورزش هایی که مستلزم حرکت اند, با تناسب اندام کودکان رابطه مستقیم دارد. ۹۵% از مدارس مورد بررسی در تحقیق, با PLAY 60-FitnessGram Partnership Project مورد مطالعه قرار می گیرند تا میزان فعالیت و تغذیه ی کودکان اندازه گیری شود. از سال ۲۰۰۱۱ تا ۲۰۱۵ دانش آموزان به طور آنلاین به پرسشنامه ای سنجشی پاسخ دادند. بیشتر از ۸۰% از ۴۹۷ مدارسی که دانش آموزانش به پرسشنامه پاسخ دادند از سایر مدارس بودند! (مدارس آنان در تحقیقات بررسی نمی شد) دکتر Bai با اظهار سرسختی نسبت به نتایج در این خصوص می گوید:

این مقدار از تحت تاثیر قرار دادن سایر مدارس و مشارکت دانش آموزان بی نظیر است! ما انتظار چنین نتیجه ای را نداشتیم.

اطلاعات به دست آمده از این پرسش نامه ها صرفا برای مشاهده ی تغییرات بود. پروسه برای انجام شدن بر روی دانش آموزان و معلمان طراحی شده بود. تحقیقات بعدی باید افراد را به طور جداگانه بررسی کند, چرا که میزان متابولیسم و فعالیت کودکان با یکدیگر متفاوت است.

دکتر Bai و تیم تحقیقاتی اش بر روی بخش جدیدی کار می کنند, به طوری که با اجرای برنامه ای بهتر و قوی تر, دانش آموزان مدارس مشارکت کننده را با سایر مدارس بسنجند.

برنامه ی PLAY 60 توسط مرکز سلامت قلب و NFL و با همکاری USDA ارتقا یافته است. سازمان NFL و مرکز Cooper ایالت دالاس, برنامه ی FitnessGram را ارایه کردند. با این وجود, تحقیقات جدید طبق برنامه ی NFL صورت می گیرد.

برنامه ها و مراکز بالقوه ی ایجاد شده در این زمینه, سایر مدارس را تحت تاثیر قرار می دهد تا در این برنامه ها شرکت کنند. لذا ارزشیابی اثر این مراکز باید در اولویت اول قرار گیرند, زیرا فرصت های جدیدی را برای بهبود سلامت جامعه به خصوص کودکان, فراهم می آورند.

ماریا معمارزاده


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید