انتشار این مقاله


آیا خالکوبی بو دارد؟

تتو(که معمولا همراه با سوراخ است.) یکی از رایج‌ترین شیوه‌های اصلاح بدن به منظور زیبایی بیشتر است. در گذشته این روش تنها برای گروه کوچکی از جامعه استفاده می‌شده است اما در حال حاظر این شیوه به یکی از محبوب‌ترین روش‌ها در جامعه تبدیل شده است و طالبان زیادی دارد. به این دلیل بسیاری از […]

تتو(که معمولا همراه با سوراخ است.) یکی از رایج‌ترین شیوه‌های اصلاح بدن به منظور زیبایی بیشتر است. در گذشته این روش تنها برای گروه کوچکی از جامعه استفاده می‌شده است اما در حال حاظر این شیوه به یکی از محبوب‌ترین روش‌ها در جامعه تبدیل شده است و طالبان زیادی دارد. به این دلیل بسیاری از مردم در مورد تتو کردن سوالاتی دارد چرا که بار اولی هست که می‌خواهند از این شیوه استفاده بکنند و تجربه‌ای با جوهر ندارند.

آیا سوزن‌های تتو دردناک هستند؟ آیا آنها گران قیمت هستند؟ آیا داشتن تتو بر روی بدن آدم می‌تواند در شرایط کاری آن تاثیر بگذارد؟ آیا این کار خطرناک است؟ آیا تتو بو می‌دهد؟

همه‌ی اینها سوالات خوبی هستند. بیایید در این مقاله به سوال آیا واقعا تتو بو می‌دهد یا نه بپردازیم. اگر بخواهیم یک جواب کوتاه به این سوال بدهیم؛ جواب “نه” خواهد بود. عموما تتو نباید بو بدهد و اگر تتو شما بود می‌دهد احتمالا یک جای کار می‌لنگد و همه چیز درست نیست.

هنگامی که شما بعد از تتو کردن به خانه بر‌می‌گردید، تنها بویی که شما باید درک بکنید، باید بوی آنتی‌بیوتیکی باشد که درون پمادی که تتوکار بر روی تتوی شما مالیده است، باشد. که این کار برای جلوگیری از عفونت زیر پوستی به علت خراشیده شدن پوست است، می‌باشد. همچنین ممکن است مقداری بوی خون نیز به مشام برسد، چرا که بسیاری از افرادی که تتو می‌کنند در هنگام انجام عملیات مقداری خون‌ریزی می‌کنند.(در هر حال در عمل، پوست شما توسط سوزن‌های تتو سوراخ می‌شود و طبیعی است که مقداری خون‌ریزی داشته باشید.) در هر حال تتوی شما نباید بوی زیادی بدهد. در زمان بهبودی نیز اگر بویی احساس بشود نشانه از عفونت محل تتو است. از دیگر نشانه‌های عفونت می‌توان به قرمزی و تورم اشاره کرد. در این مورد شما می‌بایست درمان دارویی انجام بدهید و در تماس با تتوکار خود باشید.

تتو‌های حنا، از طرف دیگر معمولا بو دارند. و اگر بوی خوبی داشته باشند می‌توان مطمئن بود که تتوی بی‌خطری داشته‌اید. حنا یک خمیر طبیعی است که می‌توان با آن پوست را رنگ کرد و طرح‌های پیچیده‌ای را با آن ایجاد کرد.(که معمولا بر روی دست‌ها استفاده می‌شود.) تتو‌های حنا معمولا بین یک الی سه باقی خواهند ماند. حنا در ابتدای استفاده سیاه است ولی با گذر زمان رنگ آن روشن تر می‌شود و به نارنجی یا قهوه‌ای تغییر رنگ می‌دهد. حنای طبیعی معمولا بویی قوی و خاکی‌ای دارد، در حالی که حنای سیاه، معمولا از مواد شیمیایی تولید می‌شود و می‌تواند موجب آسیب‌هایی به پوست بشود و پاسخ‌های پوستی‌ای را ایجاد بکند؛ مانند تاول، سوختگی و اسکار‌ها. تتو‌های با حنا سیاه هم می‌تواند بو داشته باشد و هم می‌تواند نداشته باشد.(منبع:Henna Services)

یک نکته کم اهمیتی نیز وجود دارد و اینکه اگر شما فکر می‌کنید که می‎‌بایست تتو چه بویی بدهد؟ طراح معروف فرانسوی Christian Audigier یک سری رایحه‌هایی را برای تتو‌های خود بکار می‌برده است که معمولا بوی مرکبات، میوه‌ها و ادویه‌جات داشته است و احساس این بو‌های شاید عجیب به نظر برسد بر طبق مقاله بالا اما با اطلاع از این مطلب شگفت‌آور نیست.

محمدابراهیم نیکبخت


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید