انتشار این مقاله


راهکارهایی برای کاهش احتمال سرطان

به گفته ی متخصصین حداقل یک سوم سرطان های بزرگسالان در ارتباط با شیوه ی زندگی آنان می‌باشد. در واقع با کنارگذاشتن هرکدام از رفتارهای ناسالم و نیز شروع کردن به رفتارهای سالم، فرد می‌تواند از احتمال ابتلای خود به سرطان بکاهد. در زیر به تعدادی از این موارد اشاره می‌کنیم: ترک کردن سیگار کشیدن […]

به گفته ی متخصصین حداقل یک سوم سرطان های بزرگسالان در ارتباط با شیوه ی زندگی آنان می‌باشد. در واقع با کنارگذاشتن هرکدام از رفتارهای ناسالم و نیز شروع کردن به رفتارهای سالم، فرد می‌تواند از احتمال ابتلای خود به سرطان بکاهد. در زیر به تعدادی از این موارد اشاره می‌کنیم:

ترک کردن سیگار

کشیدن سیگار با ابتلا به انواع بسیاری از سرطان ها از جمله ریه و دهان درارتباط ایت که به سور کلی حدود %۳۰ از مرگ های ناشی از سرطان را ناشی می‌شود.به همین دلیل، به عقیده ی پزشکلن، مهم‌ترین گام در کاهش خطر ابتلا به سرطان، ترک کردن سیگار می‌باشد.

جلوگیری از افزایش وزن

چاقی، علاوه بر افزایش احتمال ابتلا به بیماری های قلبی، با انواع بسیاری از سرطان ها نیز در ارتباط است و واقع %۱۴ از علل مرگ ناشی از سرطان، دارای پیش زمینه ی چاقی بوده اند.

افزایش تحرک

بنابر تحقیقات انجام شده، ورزش کردن به مدت نیم ساعت در طول روز، صرف نظر از نوع آن و زمان ورزش، میتواند احتمال ابتلا به سرطان را در حدود %۳۰ الی %۵۰ کاهش دهد.

افزایش مصرف سبزیجات

بنابر تحقیقت انجام شده، مصرف انواع خاصی از سبزیجات می‌تواند با جلوگیری از ابتلا به انواعی از سرطان ها در ارتباط باشند. برای مثال، هنداونه، گوجه فرنگی و به طور کلی تمام سبزیجات دارای لیکوپن می‌توانند از ابتلا به سرزان پروستات جلوگیری کنند.

عدم مصرف مشروبات الکلی

مصرف مشروبات الکلی مانند شمشیری دولبه می‌باشد. به بیانی دیگر، مصرف الکل به میزان بسیار کم، به خصوص شراب قرمز، می‌تواند برای بیماری های قلبی مفید باشد. در عین حال، مصرف الکل میزان حطر ابتلا به سرطان ها را افزایش می‌دهد که دارای رابطه‌ ی مستقیم با میران مصرف الکل می‌باشد.

جلوگیری از قرار گرفتن در شرایط استرس زا

استرس نمی‌تواند به صورت یک فاکتور مستقیم، در ایجاد سرطان دخیل باشد، اما در واقع تاثیر خود را از طریق وابسته به سایر عوامل ایجاد می‌کند. به طوری که افرادی که در معرض استرس قرار می‌گیرند، برای مقابله با اثرات آن، به رفتار های ناسالم روی می‌آوردند که احتمال ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهد.

سما رهنمایان


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید