انتشار این مقاله


می‌خواهید با تزريق، لب‌هایتان را بزرگ کنید؟

امروزه با وجود اینکه تعداد زیادی ازحقه‌های آرایش خانگی می‌تواند لب‌ها را بطور مصنوعی برای مدت کوتاهی بزرگ نشان دهد، بسیاری از زنان (و مردان) انتظار طولانی در مطب دکتر را برای از بین بردن چین و چروک‌هایشان انتخاب می کنند. در واقع، در سال ۲۰۱۳ تزریق برای خطوط ظریف، چین و چروک‌ها، و لب‌ها […]

امروزه با وجود اینکه تعداد زیادی ازحقه‌های آرایش خانگی می‌تواند لب‌ها را بطور مصنوعی برای مدت کوتاهی بزرگ نشان دهد، بسیاری از زنان (و مردان) انتظار طولانی در مطب دکتر را برای از بین بردن چین و چروک‌هایشان انتخاب می کنند. در واقع، در سال ۲۰۱۳ تزریق برای خطوط ظریف، چین و چروک‌ها، و لب‌ها تا ۲۱ درصد افزایش یافته است. یک تئوری برای مراجعات افراد برای بزرگ کردن اندازه لب‌ها این است که این روش‌ها سالم‌تر از روش‌های موجود دیگر هستند. آن‌ها همچنین نتایج طبیعی‌تری نسبت به آن‌چه در گذشته داشتند بدست می‌دهند. ( نه چهره‌های دفرمه!)
این روش ها ممکن است بی‌خطر باشند، ولی آیا این‌ها مخصوص شما هستند؟
یک جراح پلاستیک در شیکاگو به نام دکتر جولیوس فیو می‌گوید:

موضوع فقط بزرگ‌تر کردن لب‌ها نیست، بلکه لب بالا و پایین باید متناسب و متعادل باشند. به علاوه، هرچقدر مردم پیر‌تر می‌شوند، فرم لب‌هایشان را از دست می‌دهند، مخصوصا در قسمت کمانی لب بالا و خط لب.

تزریق لب، به قسمتی که کم شده‌ است حجم می‌دهد. هدف شما می‌تواند هرچیزی باشد، از اصلاح بخش کمانی و خط لب گرفته تا صاف کردن پوست روی لب‌ها.


مقاله‌ی مرتبط: باورهای نادرست در مراقبت از پوست


دکتر‌ها با تمیز کردن ناحیه شروع می‌کنند. پس از آن ژل بی‌حس کننده را به لب‌ها تزریق می‌کنند. بعد از ۱۵ تا ۲۰ دقیقه، لب‌ها با ژلی که بطور طبیعی از هیالورونیک اسید( تنها ماده ای که توسط اداره کل غذا و دارو برای استفاده در لب‌ها تایید شده است) ساخته شده است پر می‌شوند. این روند بطور کلی از زمان ورود به اتاق تا لحظه خروج ۳۰ تا ۴۵ دقیقه بطول می‌انجامد. اگر همه چیز مطابق برنامه پیش برود، رژ‌لب و برق‌ لب را همان روز عصر می‌توان استفاده کرد. اگر هر مشکلی اعم از برآمدگی یا برجستگی در شکل لب‌ها پیش بیاید، طی ۲۴ ساعت بعد از عمل، در مطب پزشکتان ماساژ داده می‌شود.

تصویر سمت چپ قبل از تزریق، تصویر سمت راست بعد از تزریق ژل زیبایی
تصویر سمت چپ قبل از تزریق، تصویر سمت راست بعد از تزریق ژل زیبایی

دکتر ادوین اف ویلیامز کاندیدای ریاست آکادمی جراحی پلاستیک و اصلاح صورت آمریکا می‌گوید:

برجستگی و کبودی ازعوارض جانبی هستند که می‌توانند اتفاق بیافتند، و در شرایطی بسیار نادر بیمار می‌تواند در برابر ایجاد التهاب عکس العمل نشان دهد.

هر دکتر آموزش دیده‌ای (و بعضی از پرستاران حرفه‌ای) می‌تواند تزریق لب انجام دهد. در حال حاضر، جراحان پلاستیک صورت و متخصصان پوست دانش پیچیده تری درباره آناتومی لب‌ها و فرآیند پیری دارند که می‌تواند بیانگر تفاوت جراحی خوب و عالی باشد. دکتر ادوارد اچ فاریور، جراح پلاستیک در تامپا می‌گوید:

اگر لب‌ها بیش از اندازه پر شوند، حرکت آنها با مشکل مواجه می‌شود.

اگرچه تزریقات سیلیکونی دائمی برای استفاده در قست‌هایی از صورت و بدن مورد تأیید اداره کل غذا و دارو هستند، ولی برای استفاده در لب‌ها تأیید نشده‌اند. مراقب پزشکی که چنین توصیه ای به شما می‌کند باشید، زیرا احتمال بروز برآمدگی، توده، ناصافی و مشکلات دیگر وجود دارد.


مقاله‎ی مرتبط: سم زیبا: حقیقت خطرات محصولات زیبایی


هزینه متوسط تزریقات لب (با هیالورونیک اسید) ۶۰۰ دلار است، و بیشتر درمان‌هایی که توسط متخصصان انجام می‌شوند به مدت یک سال طول می‌کشند. ولی دکتر ویلیامز بیان کرد رسیدن به نتیجه کامل برای بعضی از مردم ۲ تا ۳ سال طول می‌کشد.
اگر تصمیم گرفتید که لب‌هایتان را بزرگ کنید، به خاطر داشته باشید که لب‌ها با فرم‌ها و اندازه‌های متفاوتی خلق شده اند، فرم لب یک شکل که همه بپسندند وجود ندارد، بنابراین نتیجه تزریق شما ممکن است شبیه تزریق دیگری به نظر نرسد.

یاسمن شریفیان


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید