انتشار این مقاله


راهکار های داشتن شکمی صاف با برنامه‌ی “تناسب اندام با عدد ۱۰”

وقتی که لباس پوشیدن اول صبح به یک عادت روزانه و تکراری تبدیل شود، بعضی ها برای تغییر این عادت دست به عمل می زنند. یکی از این افراد به نام Lisa Berliner در سال های اخیر به دفعات متعدد ۲۰ پوند ( تقریبا ۱۰ کیلوگرم) وزن را با رژیم های زودگذر اضافه و کم کرد. بعد از اینکه Berliner از انواع اقسام رژیم های لاغری نتیجه ی مورد نظر را نگرفت، تصمیم گرفت برنامه ی Fit in 10: Slim & Strong که در فیسبوک دیده بود شرکت کند. اساس برنامه شامل ۱۰ دقیقه ورزش روزانه و ۱۰ دقیقه برای زمان پختن غذاهای ساده و مغذی برای افراد پر مشغله می باشد.

وقتی که لباس پوشیدن اول صبح به یک عادت روزانه و تکراری تبدیل شود، بعضی ها برای تغییر این عادت دست به عمل می زنند. یکی از این افراد به نام Lisa Berliner در سال های اخیر به دفعات متعدد ۲۰ پوند ( تقریبا ۱۰ کیلوگرم) وزن را با رژیم های زودگذر اضافه و کم کرد. لیزا با حساب کردن کالری کربوهیدرات و چربی مصرفی خود و حذف مواد غذایی پرکالری مثل پیتزا، کار تمام وقت، سروکله زدن با دو پسر نوجوان اش و کمبود وقت برای ورزش، او را به کلی در زندگی محدود کرده بود. خود Berliner اظهار دارد:

وقتی به دهه ی چهلم زندگی ام رسیدم، احساس کردم که سیستم متابولیسم بدنم از کار افتاده است. هر موقع که جلوی کمد لباسم می ایستادم تا ببینم کدام لباس مناسب پوشیدن است، استرس تمام بدنم را فرا می گرفت. با خودم می گفتم هر چه مسن تر می شوم باید بیشتر به فکر سلامتی ام باشم.

بعد از اینکه Berliner از انواع اقسام رژیم های لاغری نتیجه ی مورد نظر را نگرفت، تصمیم گرفت برنامه ی Fit in 10: Slim & Strong  که در فیسبوک دیده بود شرکت کند. اساس برنامه شامل ۱۰ دقیقه ورزش روزانه و ۱۰ دقیقه برای زمان پختن غذاهای ساده و مغذی برای افراد پر مشغله می باشد.

در ابتدا، Berliner در مورد برنامه ی “تناسب اندام در ۱۰ روز” مردد بود، از این می ترسید که این رژیم هم مثل رژیم های قبلی باشد و او را راضی نکند. روز اول او برای خرید به مغازه ی خواربارفروشی رفت و موادی را که برای رژیم ده روزه اش نیاز داشت خریداری کرد.او در این باره گفت:

در شروع این رژیم کمی می ترسیدم، ولی بعدها، هر بار که وارد آشپزخانه می شدم تا غذا درست کنم، پختن و خوردن غذاها برایم لذت بخش بودند و فهمیدم که این رژیم با بقیه ی رژیم هایی که استفاده کرده بودم متفاوت است.

ولی Berliner تنها کسی نبود که از این رژیم بهره می برد! همسر و فرزندانش هم از او راضی بودند که مجبور نیست هر وعده دو نوع غذا بپزد، یک نوع برای خودش و یک نوع برای خانواده اش! علاوه بر بحث غذا، Berliner در برنامه ی زندگی اش ۱۰ دقیقه هم برای ورزش گنجاند. قبل از این رژیم، Berliner حتی برای کارهای روزمره ی خود نیز وقت کم می آورد ولی اکنون او با ۱۰ دقیقه فعالیت ورزشی، انرژی بقیه ی ساعات روزش را بدست می آورد.

در انتهای رژیم، Berliner نزدیک ۷ کیلوگرم لاغر شده بود، لباس های جوانی اش مناسب بدنش شده بودند و او از دیدن خود در آینه لذت می برد! به گفته ی خودش بدن او بعد از ۶۰ روز کاملا متفاوت شده بود.

بعد از این رژیم، شکمم صاف شده است و در سایر اعضای بدنم احساس سبکی می کنم. هیچ وقت فکر نمی کردم در این مدت کم بتوانم سلامتی را در بالا تنه ام احساس کنم. زمانی من پله های محل کارم را به سختی بالا می رفتم، ولی الان می توانم به راحتی با کیفم از آن ها بالا بروم و این اتفاق را مدیون رژیم عدد ۱۰ هستم که باعث شد نشاط جوانی ام را دوباره به دست بیاورم.

ماریا معمارزاده


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *