انتشار این مقاله


فواید نوشیدن آب گرم

خیلی از ما بعد از بیدار شدن بدن خود را با نوشیدن قهو‌ه‌ی داغ و یا چایی، گرم میکنیم و معمولا وقتی میخواهیم آب بنوشیم، آب سرد را ترجیح میدهیم درحالی که طبق مطالعات انجام شده همه‌ی ما در این مورد اشتباه میکنیم!!! نوشیدن آب گرم مخصوصا هنگام صبح باعث التیام بخشیدن به بدن،فراهم کردن […]

خیلی از ما بعد از بیدار شدن بدن خود را با نوشیدن قهو‌ه‌ی داغ و یا چایی، گرم میکنیم و معمولا وقتی میخواهیم آب بنوشیم، آب سرد را ترجیح میدهیم درحالی که طبق مطالعات انجام شده همه‌ی ما در این مورد اشتباه میکنیم!!!

نوشیدن آب گرم مخصوصا هنگام صبح باعث التیام بخشیدن به بدن،فراهم کردن قدرت هضم،کاهش متابولیسم منفی بدن که منجر به افزایش قدرت سیستم ایمنی میشود.
به توصیه‌ی پزشکان نوشیدن آب گرم در هنگام صبح همراه با لیموی سرشار از پلی فنول مفید است زیرا‌ که موجب کاهش فعالیت رادیکال‌های آزاد در بدن میشود.
مصرف آب گرم قدرت انقباض روده را افزایش میدهد که موجب بهتر شدن مکانیسم دفع روده شده، درحالی که آب سرد عاری از هرگونه مواد معدنی ضروری بدن است و مصرف آن حین خوردن غذا یا بعد از آن برای دستگاه گوارش نامطلوب است چرا که باعث کاهش انحلال‌پذیری روغن موجود در غذا  و در نهایت منجر به تشکیل توده‌های چربی در روده میشود.
برای کسانی که به نوشیدن آب سرد عادت کرده‌اند، پیشنهاد میشود که آن را ۲۰ دقیقه قبل‌ از غذا بنوشند.
نوشیدن آب گرم ممکن است با ذائقه‌ی شما سازگار نباشد ولی از طرفی موجب میشود که نوشیدنی‌های مضر از قبیل چای و کافئین کنار گذاشته شود که این خود برای سلامتی بدن مفید است…

فواید نوشیدن آب گرم:

۱. سم زدایی؛
نوشیدن آب گرم باعث پاک شدن بدن از سموم میشود،علاوه بر آن آب و مایعات دیگر در بهتر شدن روند هضم موثرند.آب گرم همچنین در شکسته شدن مواد غذایی و هضم راحت تر آن ،نقش دارد.
۲. درمان یبوست؛
همه‌ی ما تاکنون تجربه‌ی دردشکم حاصل از عدم تحرک را داشته‌ایم که با نوشیدن یک لیوان آب گرم میتوانیم حرکت روده‌ها را تحریک کرده و ناراحتی را برطرف نماییم.
۳. کاهش درد؛
آب گرم یکی از بهترین راه‌های درمانی است از دردهای شدید(درد قاعدگی) تا سردردهای معمولی…گرمی آب موجب تسکین عضلات ناحیه‌ی شکم میشود که این خود موجب هرچه بهتر شدن اسپاسم‌های عضلات شده و همچنین گرما از نظر پزشکان بهترین راه برای درمان گرفتگی عضلات است چراکه جریان خون را افزایش داده و منجر به رفع این گرفتگی میشود.
۴. کاهش وزن؛
آب گرم موجب افزایش دمای بدن شده که این خود افزایش متابولیک بدن را درپی دارد. نوشیدن آب گرم همراه با لیمو موجب شکسته شدن بافت چربی شده و فیبرهای موجود در لیمو باعث کنترل اشتها(ولع در خوردن)میشود.
۵. افزایش گردش خون؛
آب گرم باعث حذف شدن توده‌های چربی موجود در دستگاه عصبی شده که این خود موجب دفع سموم از بدن و در نتیجه بهبودی گردش خون را به دنبال دارد. همانطور که در مورد سوم گفته شد آب گرم به طور غیرمستقیم با شل کردن عضلات به این روند بهبودی کمک میکند.
۶. کند کردن پیری زودرس؛
پیری زودرس یکی از خوفناک‌ترین دغدغه‌ی بشر است که خوشبختانه با نوشیدن آب گرم میتوان این روند را کند کرد.
روند پیری با افزایش توکسین‌ها در بدن سریع‌تر میشود که نوشیدن آب گرم با دفع سموم و کمک به ترمیم سلول‌های پوست مانع این افزایش سرعت میشود.

  • نوشیدن آب گرم مفید است نه آب داغ! زیرا آب داغ منجربه از بین رفتن بافت موجود در دهان و مری میشود.
  • اگر تحت درمان هستید قبل از شروع به نوشیدن آب گرم با پزشک خود مشورت کنید چرا که ممکن است آب گرم دارویی را که مصرف میکنید،تحت تاثیر قرار دهد.
یسرا واعظ


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید