انتشار این مقاله


۵ راه طبیعی برای درمان آلرژی

فصل آلرژی‌ها شروع شده‌است و خارش چشم‌ها، اشک‌ریزی، آب‌ریزش و گرفتگی بینی و خارش گلو را نیز با خود به همراه دارد. تصور می‌کنم همگی قبول داریم که علائم آلرژی از جمله بدترین‌ها هستند. حال سؤال این است که برای مقابله با آن‌ها چه اقداماتی می‌توانیم انجام دهیم؟ برخی افراد به دارو‌های تزریقی ضد حساسیت […]

فصل آلرژی‌ها شروع شده‌است و خارش چشم‌ها، اشک‌ریزی، آب‌ریزش و گرفتگی بینی و خارش گلو را نیز با خود به همراه دارد. تصور می‌کنم همگی قبول داریم که علائم آلرژی از جمله بدترین‌ها هستند. حال سؤال این است که برای مقابله با آن‌ها چه اقداماتی می‌توانیم انجام دهیم؟

برخی افراد به دارو‌های تزریقی ضد حساسیت یا انواع دیگر داروها روی می‌آورند، با این حال اگر به دنبال راحتی بیشتر هستید، از سرنگ متنفرید یا فقط می‌خواهید روشی تازه را امتحان کنید، چند درمان خانگی وجود دارند که می‌توانید انجام دهید. Time چند روش ساده را ‌جمع‌آوری کرده‌است که به راحتی می‌توانید امتحان کنید. شاید یکی از آن‌ها برای شما کارساز باشد.

۱. از محصولات پروبیوتیک استفاده کنید. پروبیوتیک‌ها پاسخ ایمنی بدن نسبت به آلرژن‌ها (مواد آلرژی‌زا) را تنظیم می‌کنند. مطالعه‌ی جدیدی نشان داده‌است افرادی که از پروبیوتیک‌ها استفاده می‌کنند علائم آلرژی کمتری را نسبت به آن‌هایی که از این محصولات استفاده نمی‌کنند، تجربه می‌کنند.

۲. طب سوزنی را امتحان کنید. مطالعه‌ای در سال ۲۰۱۳ نشان داده‌است افرادی که از آنتی‌هیستامین‌ها استفاده می‌کردند و همزمان تحت درمان طب سوزنی قرار می‌گرفتند، نسبت به آن‌هایی که از طب سوزنی استفاده نمی‌کردند، علائم آلرژی خفیف‌تری داشتند.

۳. از کمپرس سرد استفاده کنید. Stephen Tiles، رئیس کالج آلرژی، آسم و ایمنی‌شناسی آمریکا، در  گفت‌و‌گو با Time بیان داشت زمانی که آلرژی‌اش عود می‌کند، لباسی را با آب سرد خیس می‌کند و برای چند دقیقه روی صورت خود قرار می‌دهد.

زمانی که خارش و سوزش بسیار آزاردهنده می‌شوند، این روش واقعاً می‌تواند علائم را تسکین دهد. می‌توانم اطمینان دهم این روش کارآمد است و حتی زمانی که آلرژی ندارید نیز انجام آن فوق‌العاده آرامش‌بخش است بنابراین در هر حالت آن را انجام دهید.

۴. پنجره‌ها را ببندید. این کار از ورود گرده‌ها، گرد‌و‌غبار و آلرژن‌های دیگر جلوگیری می‌کند.

۵. وقتی به خانه رسیدید، لباس‌های بیرون خود را بلافاصله درآورید. دوش گرفتن قبل از خواب نیز کمک‌کننده است. هر دوی این روش‌ها مدت زمانی را که به تنفس آلرژن‌های مختلف اختصاص می‌دهید به حداقل می‌رسانند.

روح اله سیفی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *