انتشار این مقاله


بررسی وضعیت اسپرم ها بوسیله گوشی هوشمند

بسیاری از آقایان برای بررسی و آگاهی از وضعیت باروری خود به پزشک مراجعه کرده و مورد آزمایش قرار می‌گیرند. این در حالیست که بتازگی پژوهشگران موفق به توسعه دوربینی شده اند که می توان از آن به کمک گوشی‌های هوشمند برای بررسی وضعیت اسپرم‌ها استفاده کرد. با استفاده از این ابزار و ضبط ویدئویی […]

بسیاری از آقایان برای بررسی و آگاهی از وضعیت باروری خود به پزشک مراجعه کرده و مورد آزمایش قرار می‌گیرند. این در حالیست که بتازگی پژوهشگران موفق به توسعه دوربینی شده اند که می توان از آن به کمک گوشی‌های هوشمند برای بررسی وضعیت اسپرم‌ها استفاده کرد.

با استفاده از این ابزار و ضبط ویدئویی کوتاه و ارسال آن برای متخصص، می‌توان بدون مراجعه به پزشک به بررسی وضعیت اسپرم‌ها پرداخت. لنز این دوربین توسط دانشمندان دانشگاه شیکاگو-ایلینویز با ضخامتی کمتر از ۱ میلیمتر ساخته شده است.
در هنگام اتصال دیوایس به تلفن همراه، این دوربین قادر خواهد بود تا بزرگنمایی ۵۵۵ برابری را ارائه دهد. این مقدار بزرگنمایی برای مشاهده اسپرم‌ها کافی خواهد بود.
با بررسی ویدئو ارسالی، پزشکان قادر به تشخیص مشکلاتی از قبیل اولیگواسپرمی(تعداد کم اسپرم) و یا اسپرم های با فعالیت کم شوند.
با توجه به مطالب ارائه شده توسط گروه توسعه دهنده به نظر می‌رسد این ابزار به عنوان لنز بزرگنمایی برای دوربین خود دستگاه عمل می‌کند. این لنز به همراه اپلیکیشن مخصوص خود برای سیستم‌عامل های مختلف ارائه خواهد شد. لازم به ذکر است کیفیت دوربین گوشی هوشمند در نتیجه نهایی کار دستگاه تاثیرگذار است.
دستگاه برای عملکرد خود نیاز به مقدار کمی منی به عنوان نمونه خواهد داشت. این مقدار باید در حدود ۵ دقیقه بعد از انزال روی صفحه‌ای پلاستیکی قرار داده شود. در این هنگام دوربین در بالای نمونه قرار گرفته و فیلم‌برداری می‌کند.

برای بررسی وضعیت اسپرم‌ها، ویدئویی با زمان ۳ ثانیه کافی خواهد بود. با این وجود بوسیله این ابزار نمی‌توان تمامی مشکلات ناباروری مربوط به آقایان را مورد بررسی قرار داد.
امروزه دانشمندان از پتانسیل بالای تلفن‌های هوشمند برای تشخیص بیماری‌هایی از قبیل HIV، سیفلیس و مشکلات چشمی استفاده می‌کنند.
نکته جالب در مورد این ابزار دقت بالای آن می‌باشد. بطوریکه در ۵۰ تست صورت گرفته نتایج بررسی ویدئویی این دستگاه و بررسی های آزمایشگاهی نتایجی یکسان در پی داشته است. آخرین نتایج بررسی ها در این مورد طی چند هفته گذشته در فنلاند ارائه شده است.

عرفان گلشن


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید