انتشار این مقاله


برچسب‌ کرم‌های ضد‌آفتاب چه اطلاعاتی ارائه می‌دهند؟

کرم‌های ضدآفتابی با برچسب «مقاوم در برابر آب» در تغییراتی که سازمان غذا و دارو آمریکا در سال ۲۰۱۴ اعمال نمود با انواع «ضد آب» جایگزین شد. اما علت تغییرات چه بوده است؟ با ما همراه باشید.

کرم‌های ضدآفتابی با برچسب «مقاوم در برابر آب» در تغییراتی که سازمان غذا و دارو آمریکا در سال ۲۰۱۴ اعمال نمود با انواع «ضد آب» جایگزین شد. اما علت تغییرات چه بوده است؟ با ما همراه باشید.

به گفته متخصصین، مراقبت مداوم در برابر اشعه خورشید یکی از بهترین راه‌های کاهش ریسک ابتلا به سرطان‌های پوست است. در ایالات متحده سرطان پوست جزو شایع‌ترین انواع سرطان‌ها بوده و آمار‌ها نشان از تشخیص سالیانه ۳.۵ میلیون سرطان پوست در آمریکا دارد.

در راستای تغییرات اعمال شده بر روی ضد‌آفتاب‌ها، کرم‌هایی که با لیبل «ضد‌عرق» ویا «ضد‌آب» عرضه می‌شدند، با عنوان کرم‌های مقاوم در برابر آب ارائه می‌گردد. به‌طور دقیق‌تر برچسب‌های جدید، علاوه بر اصلاح عنوان به مدت زمان محافظت نیز اشاره می‌کنند. بطور مثال محافظت ۴۰ یا ۸۰ دقیقه‌ای. بنا بر اظهارات Adam Friedman، متخصص پوست و پژوهشگر در مرکز پزشکی Montefiore، علت تغییرات اعمال شده محدود بودن زمان محافظت کرم‌ها در برابر آفتاب می‌باشد.


مقاله‌ی مرتبط: کدام SPF کرم ضدآفتاب برای شما مناسب است؟


علاوه بر مورد ذکر شده، تغییراتی نیز در برچسب‌های فاکتور محافظتی در برابر خورشید (SPF) اعمال شده است. لیبل محصولاتی با اس-پی-اف ۲ تا ۱۴ باید عبارتی اخطار دهنده را شامل شوند. برچسب ذکر شده به اثر این نوع از کرم‌ها در محافظت از سوختگی‌های ناشی از نور خودشید تاکید داشته و بی‌تاثیری آن در محافظت پوست از خطر ابتلا به سرطان‌های پوستی ویا پیری‌های زودرس پوستی را اعلام می‌کند.

سازمان غذا و دارو آمریکا علاوه بر موارد اشاره شده، در تلاش برای تنظیم توانایی کرم‌های ضد‌آفتاب در محافظت پوست از پرتو‌های UVA و UVB است.

پرتو UVB به عنوان عامل اصلی سوختگی‌های ناشی از خورشید بوده در حالی که پرتو UVA به عنوان «کشنده بی‌صدا» شناخته می‌شود. زیرا این پرتو موجب سوختگی پوست نشده و لذا نمی‌توان دریافت میزان خطرناک آن را متوجه شد.

پژوهش‌های اخیر نشان از کاهش سرعت پیری پوستی در افرادی که همه روزه از کرم‌های محافظت‌کننده در برابر پرتو‌های UVA و UVB استفاده می‌کنند، دارد.

یکی از مهم‌ترین نکات قابل توصیه، استفاده از کرم‌های ذکر شده با فاکتور SPF بین ۳۰ تا ۵۰، حداقل ۱۵ تا ۲۰ دقیقه قبل از قرار گرفتن در معرض نور خورشید است. بنا بر اظهارات دکتر فرایدمن، استفاده از کلاه محافظ، عینک آفتابی و لباس‌های مناسب، از راه‌های مناسب محافظت پوست در برابر نور خورشید در تابستان و بین بازه‌های زمانی ۱۰ صبح تا ۴ بعد از ظهر است.


نقاله‌ی مرتبط: شش محصول ضروری برای مراقبت از پوست


عرفان گلشن


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید