انتشار این مقاله


۷ راه آسان برای جلوگیری از آسیب‌های ناشی از گوشی‌های هوشمند

گوشی های هوشمند علت چشم درد است. اگر شما جزو افرادی هستید که روزانه ۱۵۰ بار به صفحۀ گوشی نگاه میکنند، در واقع چشم های خود را قربانی اعتیاد به گوشی میکنید. خیره شدن به صفحۀ گوشی، تبلت و لپ تاپ به مدت طولانی منجر به خستگی، خارش، خشکی و تاری چشم و سردرد می‌شود. […]

گوشی های هوشمند علت چشم درد است.

اگر شما جزو افرادی هستید که روزانه ۱۵۰ بار به صفحۀ گوشی نگاه میکنند، در واقع چشم های خود را قربانی اعتیاد به گوشی میکنید. خیره شدن به صفحۀ گوشی، تبلت و لپ تاپ به مدت طولانی منجر به خستگی، خارش، خشکی و تاری چشم و سردرد می‌شود.

خوشبختانه، شما می‌توانید با استفاده از یک سری عادت‌های ساده و سالم آسیب‌های چشمی اجتناب‌ناپذیر ناشی از گوشی های هوشمند را به حداقل برسانید. در اینجا به ۷ راه فوق العاده سریع و آسان برای استراحت دادن به چشمهایتان در طول استفاده از گوشی اشاره می‌کنیم:

۱. مدام چشمک بزنید

مدام چشمک زدن (به مدت بیش از یک ثانیه) چشم ها را مرطوب نگه می‌دارد و خشکی و سوزش چشم را کاهش می‌دهد. ما تمایل داریم هنگام استفاده از گوشی هوشمند، یک سوم کمتر از حالت عادی چشمک بزنیم. چشم خود را با هر ۲۰ دقیقه یک بار ۱۰ مرتبه پلک زدن مرطوب نگه دارید؛ این کار به تمرکز مجدد چشمهایتان کمک می‌کند.

۲. تابش خیره کننده را به حداقل برسانید

با وجود استفاده از ضد تابش خیره‌کننده در صفحۀ گوشی و یا استفاده از محافظ صفحۀ گوشی مات، باز هم ممکن است مقداری از تابش خیره کننده گوشی اذیت شوید؛ راه حل آسان و ارزان است، یک ضد بازتاب بخرید و به صفحۀ گوشی خود بچسبانید. همچنین، استفاده از محافظ ضد تابش خیره کننده در صفحۀ گوشی سبب عدم ایجاد اثرات انگشتانتان بر صفحۀ گوشی می‌شود.

۳. استراحت کنید

ناخوشایند به نظر می‌رسد، نه؟! اما با این کار چشمهای‌تان از شما متشکر می‌شود. احتمالاً تاکنون چندین قاعده در این مورد شنیده‌اید؛ همۀ آنها مفهوم‌شان یکی است: هنگامی که در فاصلۀ ۲۰ فوتی به یک چیز نگاه می‌کنید، هر ۲۰ دقیقه یک بار به مدت ۲۰ ثانیه به چشمهایتان استراحت دهید. این کار باعث استراحت عضلات چشم می‌شود.

۴. روشنایی گوشی را تنظیم کنید

صفحۀ گوشی بسیار روشن و یا بسیار تاریک به چشمهایتان فشار وارد می‌کند و سبب ایجاد مشکلاتی در حفظ تمرکز می‌شود. این کار چند ثانیه بیشتر طول نمی‌کشد؛ به تنظیمات گوشی رفته و روشنایی صفحۀ را با روشنایی محیط اطراف تنظیم کنید. استفاده از گوشی هوشمند در محیط کاملا تاریک مانند شب در تخت خواب سبب بی خوابی می‌شود.

۵. اندازۀ متن و کنتراست گوشی را تنظیم کنید

تنظیم کنتراست و اندازۀ متن گوشی، راحتی و آسایش مورد نیاز را فراهم می‌کند. این کار باعث می‌شود هر آنچه که در گوشی هست، مانند: پیام های ایمیل، تقویم و … آسان تر و راحت تر خوانده شوند.

۶. صفحۀ نمایش گوشی را تمیز نگه دارید

به طور معمول صفحۀ نمایش گوشی را با دستمال تمیز و خشک (نه مرطوب) پاک کنید و گرد و غبار، دوده، لکه‌ها و اثرات انگشت را تمیز کنید.

۷. گوشی هوشمند را از خود دورتر نگه دارید

اکثر مردم دوست دارند گوشی خود را در فاصلۀ ۸ اینچ از صورت خود نگه دارند، این درست نیست. سعی کنید گوشی را در فاصلۀ ۱۶ تا ۱۸ اینچ از چشمهایتان نگه دارید تا به چشمانتان فرصت استراحت دهید. در ابتدا این کار ممکن است برایتان خنده دار باشد ولی خیلی زود عادت می‌کنید.

آنیتا ریحانی فرد


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید