انتشار این مقاله


۱۰ علت افسردگی در تعطیلات

۱۰ عامل افسردگی و استرس درتعطیلات، و راه‌هایی برای کنار آمدن با آن‌ها. از اضطراب به خاطر صورتحساب‌ها تا تعهدات اجتماعی و سفر، این مقاله به  شما نشان می‌دهد که چگونه می‌توانید این استرس را مدیریت کنید. دورهمی خانوادگی آیا یک وعده درام با بوقلمون تعطیلات خود دارید؟ اگر خانواده شما دعوا می‌کنند، و یا […]

۱۰ عامل افسردگی و استرس درتعطیلات، و راه‌هایی برای کنار آمدن با آن‌ها.

از اضطراب به خاطر صورتحساب‌ها تا تعهدات اجتماعی و سفر، این مقاله به  شما نشان می‌دهد که چگونه می‌توانید این استرس را مدیریت کنید.

دورهمی خانوادگی

آیا یک وعده درام با بوقلمون تعطیلات خود دارید؟ اگر خانواده شما دعوا می‌کنند، و یا رفتن به خانه باعث خاطرات بد می‌شود، شما می‌توانید با آن‌ها کنار بیایید.

  • منتظر بدترین نباشید. روی معاشرت با عموزاده های خود که خیلی وقت است آن‌ها را دیده‌اید و یا لذت بردن از غذای مورد علاقه خود تمرکز کنید.
  • برنامه‌ریزی کنید. یک فامیل مورداعتماد داشته باشید تاشما را از مکالمات بد بیرون بکشد.
  • محدودیت زمانی قرار دهید. فقط ۱۵ دقیقه درجایی بمانید. و یا اگر نمی‌توانید رفتن به آنجا را تحمل کنید، فقط پاسخ دهید “نه”.

بیش از حد جنبه مالی دادن

وقتی گوزن پلاستیکی و فشار گرفتن هدیه‌هایی بهتر از سال قبل به صورت واضح افسرده‌کننده هستند، چند روش برای برگرداندن تمرکز روی هر آنچه که برای شما معنی‌دار وجود دارد:

وقت با کیفیتی را با عزیزان بگذرانید. از اعتقادات خود بیرون بکشید. به سنت‌های ساده بچسبید. به جای هدیه دادن، به موسسه خیریه کمک مالی بکنید.


مقاله مرتبط: ویژه‌ی نوروز ۹۶: چگونه یک میزبان فوق‌العاده باشید


تعهد بیش از حد

چگونه به مقابله بپردازیم: قدرت “نه” را مشاهده کنید. احمقانه به نظر می‌رسد، اما گفتن آن را تمرین کنید؛ با صدای بلند، در مقابل آینه. شما می‌توانید به راحتی به هر گونه دعوت تعطیلات”نه” بگویید. لازم نیست که دلیل بیاورید. یک تعهد به خودتان بدهید که خوب استراحت کردن سالم است.

اگر تکلیفی را احساس می‌کنید که باید احترام بگذارید اما هنوز هم احساس ضعف می‌کنید، کمک بخواهید. خاص باشید. به عنوان مثال، “آیا می توانید سالاد را بیاورید؟”

نگرانی‌های مالی

لازم نیست زیاد پول خرج کنید یا اصلا چیزی خرج کنید تا نشان دهید که به کسی اهمیت می‌دهید.

سعی کنید: کتاب بخرید، با توجه به موضوع براهر شخصی. یک یادداشت بامعنی بنویسید و یا هدیه بسازید. و یا یک قهوه یا شام با دوستان برنامه ریزی کنید تا از یک همراهی دیگر لذت بردن.

هنگام خرید، یک بودجه ایجاد کنید و به آن بچسبید. برای جلوگیری از اقدام به خرید ناگهانی به علت هیجان مراکز خرید، هدیه را آنلاین و به دقت نگاه کنید.

انتظارات غیرواقعی

زندگی یک اتفاق گیج کننده در طول سال است. اضافه کردن فشار برای ایجاد یک تعطیلات عالی و همچنین خوشحال بودن، در این صورت احساس در گل گرفتار شدن راحت‌تر است، نه جشن و شادی.

نکته‌ای برای مقابله: کمال و عالی بودن را ول کنید. هیچ وقتی برای پختن کلوچه برای همکلاسی پسر خود ندارید؟ کلوچه‌هایی که از فروشگاه خریداری شده‌اند هم خوب هستند. تاج گل را فراموش کرده‌اید؟ مشکلی نیست. خانواده شما را خواهند بخشید.

خستگی

تا دیر وقت بیدار ماندن برای کادو کردن هدیه‌ها، اختصاص روزهایی برای درست کردن قوطی‌های شکلات برای همسایه‌ها ، راه رفتن در طول  بازار می‌تواند طاقت فرسا باشد و عوارض داشته باشد.

نکته‌ای برای مقابله: استراحت بکنید. به یاد داشته باشید، شما نمی‌توانید از تعطیلات ببرید اگر مث زامبی بین آن‌ها راه بروید. زمانی را برای استراحت و احیای نیرو صرف کنید. شب‌هایی بدون هیچ تکلیف و تعهد را برنامه ریزی کنید و زود به تخت خواب بروید.


مقاله مرتبط: چگونه کارآمدتر باشیم؟


فشار

بستگان. خريد كردن. مسافرت رفتن. برنامه ریزی مهمانی. پیدا کردن مهدکودک. تعطیلات می‌تواند به استرس و یا غم و اندوهی که در طول سال به طور عادی احساس می‌کنید، اضافه کند.

برای زنده ماندن: طرح روزانه “زمانی برای من.” را برنامه ریزی کنید. فقط ۱۵ دقیقه برای پیاده روی و یا کار دیگری که از آن لذت می‌برید کنار بگذارید.

اگر یک درمانگر را می‌بینید، اگر احساس می‌کنید که به آن نیاز دارید، قرار ملاقات‌های بیشتری را برای رفتن تعیین کنید. یا بپرسید که آیا می توانید در مواقع بحرانی با تلفن آن را چک کنید.

شکستن عادات سالم

پس شما یک فنجان اضافی از مخلوط زرده تخم مرغ دارید. مشکلی نیست. اجازه ندهید که یک بار افراط در تعطیلات شما را از خط عادات سالم که در تمام سال روی آن کار کردید خارج کند . مانند خوب غذا خوردن، استراحت کافی و مصرف داروها به طور منظم.

راهنمایی برای اینکه طبق برنامه پیش بروید: فردایی تازه را شروع کنید. سبزیجات یا میوه تازه را به عنوان یک میان وعده قبل از مهمانی برای جلوگیری از تاثیر رستوران رفتن امتحان کنید. از مصرف الکل اجتناب کنید و یا حد خود را بدانید. مجموعه‌ای از ورزش‌ها و روتین غذا خوردن را ادامه دهید.

دور بودن از خانواده و دوستان

اگر شما نمی توانید این تعطیلات به خانه برسید یا دوستان برنامه‌های دیگری دارند، سعی کنید:

  • گسترش دادن ارتباط. با مردمی که در شهر هستند جشن بگیرید و یک سنت جدید شروع کنید.
  • نگاه به آینده. سفری را در سال جدید برنامه ریزی کنید. تمرکز بر روی بازدید آینده می‌تواند ذهن شما را از حال منحرف کند.
  • داوطلب شدن. این شما را در اطراف مردم قرار می‌دهد و بر بخشیدن تاکید می‌کند. مطالعات نشان می‌دهند کمک کردن به دیگران می‌تواند خلق و خوی و سلامت شما را بهبود بخشد.

روز کوتاه‌تر، کمبود نور خورشید در زمستان

تاریکی زمستان واقعا در حالات برخی از مردم تاثیر می‌گذارد. غم و اندوه، اضطراب، از دست دادن علاقه به فعالیت ها، یا خواب بیش از در فصل زمستان می‌تواند نشانه‌ای از افسردگی به نام اختلال عاطفی فصلی (SAD) باشد. برآورد شده ۱۰٪ – ۲۰٪ از مردم در ایالات متحده یک فرم خفیف شروع زمستانه SAD را تجربه می‌کنند، و به نظر می‌رسد در زنان شایع‌تر است.

نکته‌ای برای مقابله: اگر شما هنوز هم دارای علائم آن از زمستان هستید، به دکتر خود مراجعه کنید. درمان برای این افسردگی موجود است.

زهرا کریمی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید