انتشار این مقاله


نوشیدنی طبیعی که مغزتان را جوان نگه میدارد

مغزهای پیر می‌توانند با استفاده از این مکمل‌ها مانند مغزهای جوان‌تر عمل کنند. تحقیقات جدید نشان می‌دهند مکمل آب چغندر باعث می‌شود مغزهای پیر مانند جوانان عمل کنند. این مکمل‌ها به افراد مسن قبل از این که شروع به کار کنند، داده می‌شوند. پرفسور Jack Rejeski میگوید: ما میدانیم که تعدادی از مطالعات نشان می‌دهند […]

مغزهای پیر می‌توانند با استفاده از این مکمل‌ها مانند مغزهای جوان‌تر عمل کنند.

تحقیقات جدید نشان می‌دهند مکمل آب چغندر باعث می‌شود مغزهای پیر مانند جوانان عمل کنند. این مکمل‌ها به افراد مسن قبل از این که شروع به کار کنند، داده می‌شوند.

پرفسور Jack Rejeski میگوید:

ما میدانیم که تعدادی از مطالعات نشان می‌دهند که ورزش اثر مثبتی بر روی مغز می‌گذارد. اما آنچه که این مطالعۀ کوتاه آموزشی بر روی افراد مسن دارای فشارخون بالا نشان می‌دهد، این است که در مقایسه با فقط انجام ورزش، اگر در کنار ورزش مکمل آب چغندر هم مصرف شود، عملکرد مغز مانند مغز افراد جوان می‌شود.

افراد مورد مطالعه سنین بالای ۵۵ داشته، ورزش نمی‌کردند و فشارخون بالا داشتند. آنها مکمل آب چغندر را یک ساعت قبل اینکه فرد شروع به تمرین با تردمیل با شدت متوسط به مدت ۵۰ دقیقه کند، داده شد. از عناصر مهم موجود در آب چغندر، نیترات است که در بدن به نیتریک اکسید تبدیل میشود. نیتریک اکسید جریان خون را افزایش می‌دهد.

پرفسور Jack Rejeski افزود:

نیتریک اکسید واقعا مولکول قدرتمندی است. این مولکول در بدن به مناطقی که کم اکسیژن هستند یا به اکسیژن نیاز دارند می‌رود و مغز عضوی است که مصرف اکسیژن بسیار بالایی دارد.

ورزش همراه آب چغندر کمک می‌کند تا اکسیژن بیشتری به مغز برود و عملکرد شما را به فراتر از سن‌تان افزایش می‌دهد. این مطالعه در ژورنال پیری شناسی (Gerontology) به چاپ رسیده است.

آنیتا ریحانی فرد


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید