انتشار این مقاله


آیا چاقی مسری است؟!

زندگی در محله‌ای که میزان چاقی در آن بالاست، ممکن است احتمال اینکه شما و فرزندانتان اضافه وزن بیابید را افزایش دهد.

زندگی در محله‌ای که میزان چاقی در آن بالاست، ممکن است احتمال اینکه شما و فرزندانتان اضافه وزن بیابید را افزایش دهد.

این نتیجه حاصل مطالعه‌ی جدیدی است که بیش از ۱۵۰۰ خانواده‌ی ارتشی امریکایی را دخیل کرده بود. محققان می‌گویند یافته‌های آنها ممکن است به توضیح دلیل افزایش میزان چاقی در بعضی از محل های جغرافیایی در آمریکا کمک بکند.

آشلشا دیتر، محقق این مطالعه، توضیح می‌دهد: زندگی در جامعه‌ای که در آن چاقی بیشتر هنجار محسوب می‌شود تا ناهنجاری، می‌تواند بر حدود مورد قبول جامعه در رابطه با خوردن و رفتاری های ورزشی و سایز بدن، تاثیر بگذارد.

او می‌گوید پدیده‌ای تحت عنوان “شیوع اجتماعی” ممکن است در محل کار نیز رخ دهد، هرچند که این مطالعه وجود یک رابطه‌ی علت و معلولی را اثبات نکرد.


مقاله مرتبط: کشف پروتئین جدید؛ کلیدی احتمالی برای درمان چاقی


دیتر، اقتصاددان ارشد مرکز تحقیقات اجتماعی و اقتصادی دانشگاه کالیفرنیای شمالی، اساس کار را بیان می‌دارد: اگر افراد بیشتری در اطرافتان دچار چاقی هستند، ممکن است شانس خود شما برای چاق شدن افزایش بیاید.

دیتر و همکارش نانسی نیکوزیا، از کمپانی RAND، بر روی خانواده‌های ارتشی تمرکز کردند زیرا محل زندگی این خانواده‌ها معمولا باتوجه به نیازهای نظامی معین می‌شود نه از روی ترجیحات شخصی. یک نظریه درمورد چاقی منطقه‌ای از همان اول حذف شد که؛ کسانی که چاق هستند با افراد همانند خود ارتباط برقرار می‌کنند.

محققان اطلاعات ۱۳۰۰ والدین و ۱۱۰۰ فرزند را طی سالهای ۲۰۱۴-۲۰۱۳ تحت نظر گرفتند. این خانواده‌ها در حدود ۳۸ مرکز اسکان نظامی در آمریکا سکونت داشتند.

دیتر قصد داشت ببیند که در صورتی که خانواده‌ها به کشورهایی با میزان بالای چاقی فرستاده شوند، ایا احتمال دچار شدن انها به اضافه وزن یا چاقی افزایش میابد یا نه.

 


مقاله مرتبط: خوردن چربی باعث چاقی نمی‌شود!


این تیم ابتدا ضریب توده‌ی بدنی (BMI) اعضای خانواده را بررسی کردند. BMI مقیاسی از چربی بدن است که بر اساس قد و وزن محاسبه می‌شود.

انها سپس “محیط مشترک” – که درآن خانواده های مورد نظر زندگی می‌کردند – را همراه با در نظر گرفتن تعداد فروشگاه‌های خواربار فروشی، تسهیلات ورزشی و بازافرینی و از جمله‌ی آن، ارزیابی کردند.

محققان همچنین میزان کلی چاقی هر جامعه را اندازه گیری کردند. این میزان از ۲۱% (در بخش El Paso، Colo) تا ۳۸% (در بخش Vernon، LA) متغیر بود.

دیتر بیان داشت که این ارزیابی تایید کرد که “خانواده های ارتشی فرستاده شده به مراکز اسکان در کشورهایی با میزان چاقی بالا، احتمال بالاتری برای اضافه وزن یا چاقی داشتند؛ در مقایسه با خانواده‌هایی که به مراکز اسکان کشورهایی با میزان چاقی کمتر فرستاده شده بودند.

 

آیسان اخگری


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید