انتشار این مقاله


تشخیص افراد افسرده با اینستاگرام!

یک تصویر می‌تواند بیانگر بیشتر از هزاران کلمه باشد؛ آنطور که به نظر می‌رسد این مثل قدیمی با پژوهش‌های انجام گرفته سازگار است؛ چون تحقیقی نشان داده است که علائم کلینیکی افراد افسرده را می‌توان از عکس‌های اینستاگرامی ‌آن‌ها تشخیص داد! در تحقیقی که توسط محققان هاروارد انجام شده است، ۴۳۹۵۰ نمونه عکس از ۱۶۶ فرد در […]

یک تصویر می‌تواند بیانگر بیشتر از هزاران کلمه باشد؛ آنطور که به نظر می‌رسد این مثل قدیمی با پژوهش‌های انجام گرفته سازگار است؛ چون تحقیقی نشان داده است که علائم کلینیکی افراد افسرده را می‌توان از عکس‌های اینستاگرامی ‌آن‌ها تشخیص داد!

در تحقیقی که توسط محققان هاروارد انجام شده است، ۴۳۹۵۰ نمونه عکس از ۱۶۶ فرد در اینستاگرام جمع‌آوری شد و با ابزار ماشینی مورد مطالعه قرار گرفت. آن‌ها الگوریتمی برای تشخیص چهره ابداع کردند و از آنالیز رنگ‌ها بهره گرفتند.

مطالعه انجام شده بیان می‌کند، افرادی که بیشتر از افسردگی رنج می‌برند، بیشتر از رنگ‌های آبی‌تر، تیره‌تر و خاکستری در عکس‌های پست‌های اینستاگرام خود استفاده می‌کنند. در طرف مقابل سنجشی که بر اساس نسبت دادن عکس‌ها به شادی و غم و… انجام می‌گیرد، در تشخیص علائم افسردگی ضعیف‌تر است.

در این رابطه افرادی که بیشتر از رنگ‌های سرد استفاده می‌کنند تمایل دارند از فیلتر‌ها و افکت‌های سایه دار بهره ببرند در حالی که افراد با رنگ‌ها و زمینه‌های گرم‌ وشادتر فیلتر‌هایی مثل Rise را ترجیح می‌دهند.

virtualdr.ir

photo_2016-08-20_13-57-12
تصویر پایینی با فیلتر Rise است.

منبع: inquirer

علی تقی‌زاده


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید