انتشار این مقاله


۸ میان‌وعده انرژی‌زا برای رفع خستگی

کامپیوترتان به هم ریخته و فراموش کرده‌اید پروژه‌ای را که ساعت‌ها روی آن کار کرده بودید، ذخیره کنید. موقعیتی بسیار شبیه این حالت هر روز ساعت ۳ بعد از ظهر وجود دارد. به نظر می‌رسد هیچ کس در برابر کاهش فعالیت بعد از ناهار ایمن نیست؛ حتی کسانی که تغذیه سالم دارند. این ساعت از […]

کامپیوترتان به هم ریخته و فراموش کرده‌اید پروژه‌ای را که ساعت‌ها روی آن کار کرده بودید، ذخیره کنید. موقعیتی بسیار شبیه این حالت هر روز ساعت ۳ بعد از ظهر وجود دارد.

به نظر می‌رسد هیچ کس در برابر کاهش فعالیت بعد از ناهار ایمن نیست؛ حتی کسانی که تغذیه سالم دارند.

این ساعت از روز دقیقا زمانی است که انرژی صبح تحلیل رفته، اثرات کم‌خوابی ظاهر شده و منابع بدن صرف هضم غذا می‌شود؛ همه این‌ها باعث کسل شدن ظهر هنگام شده که همگی با آن آشنا هستیم.

متخصصان تغذیه می‌دانند برای مقاومت در برابر این حالت چه باید کرد. ۷ متخصص تغذیه میان‌وعده‌های زیر را برای افزایش انرژی در این ساعت از روز پیشنهاد کردند:

ماچا لاته

Keri Glassman:

من matcha latte را دوست دارم؛ دوز متعادلی از کافئین داشته و دارای ترکیب L-theanine می‌باشد. این ترکیب تمرکز را بهبود می‌بخشد.

(ماچا = نوعی پودر چای سبز ژاپنی)

شکلات تلخ

Jen Bruning:

به هنگام افت انرژی روزانه، هیچ چیز برای من بهتر از شکلات تلخ نیست. من شکلات‌های ۸۸ درصد کاکائو را ترجیح می‌دهم؛ چرا که آنتی‌اکسیدان فراوان و شکر کمی دارند. کاکائو انرژی‌زا بوده و دوز متعادلی از کافئین را داراست و در عین حال، میان‌وعده‌ای سالم است.

زنجبیل

Cynthia Sass:

برای من بهترین میان‌وعده زنجبیل است. این ماده‌ غذایی سینوس‌ها را باز کرده و گردش خون را افزایش می‌دهد. میزان اندکی از آن برای من انرژی‌زاست. زنجبیل خاصیت ضدالتهابی دارد و می‌تواند از التهاب ناشی از استرس و کم‌خوابی نیز در این شرایط پیشگیری کند.

من زنجبیل تازه را به صورت رنده شده یا تکه تکه استفاده می‌کنم؛ اما اگر مزه آن برای شما خیلی تند باشد، می‌تواند از زنجبیل خشک‌شده استفاده کنید.

آب نارگیل 

Lisa De Fazio:

کم‌آبی نیز می‌تواند افت انرژی ظهرهنگام را موجب شود؛ راه‌حل من آب نارگیل است. میزان پتاسیم این نوشیدنی بالاست و باعث بهبود سوخت‌وساز می‌شود.

پرتقال یا آب‌لیمو

Dawn Jackson Blatner:

سیترات با مزه تندش همیشه برای من انرژی‌زاست؛ در این رابطه می‌توانید از پرتقال یا آب لیمو تازه استفاده کنید.

ترکیب سیب و بادام

Lisa Jones:

سیب با بادام بهترین میان‌وعده من است. سیب شکر طبیعی موردنیاز را به عنوان سوخت بدن تامین کرده و دارای فیبر لازم در جهت انرژی‌زایی است. بادام منبع غنی پروتئین و منیزیم می‌باشد؛ این مواد معدنی به سلول‌های بدن نیرو می‌بخشند.

ترکیب کرفس با کره بادام

Maureen Callahan:

من این ترکیب را دوست دارم. جویدن موادغذایی ترد با صدای خش‌خش خواب‌آلودگی را از بین می‌برد. مطالعات نشان داده‌اند که جویدن باعث فعال‌شدن مرکز هوشیاری در مغز می‌شود.

تخم‌مرغ آب‌پز به همراه بلوبری

 

Keri Gans:

به هنگام خستگی، یک تخم‌مرغ آب پز ساده با یک فنجان بلوبری برای من بهترین انرژی‌زاست. این میزان بلوبری ۲۱ گرم کربوهیدرات به عنوان سوخت بدن و ۴ گرم فیبر برای حفظ پایداری قند خون تامین می‌کند. پروتئین تخم‌مرغ از کاهش انرژی در ساعات بعدی جلوگیری می‌کند.


مقاله مرتبط: غذاهای مغز برای افزایش تمرکز


 

مهدیه وظیفه


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code