انتشار این مقاله


چگونه صورت خود را لاغر‌تر کنیم؟

هر خانمی در بدن خود مناطقی دارد که چربی در آن ناحیه بیشتر به چشم میخورد. اگر آن ناحیه در بدن شما صورت شما است شما را بیشتر از هر نقص دیگری متوجه خود میسازد. “سینتیا رولند” متخصص ورزش صورت در رابطه با معجزه ی چهره می گوید :”چهره ی شما عامل شناسایی شماست.” قبل […]

هر خانمی در بدن خود مناطقی دارد که چربی در آن ناحیه بیشتر به چشم میخورد. اگر آن ناحیه در بدن شما صورت شما است شما را بیشتر از هر نقص دیگری متوجه خود میسازد. “سینتیا رولند” متخصص ورزش صورت در رابطه با معجزه ی چهره می گوید :”چهره ی شما عامل شناسایی شماست.” قبل از این که به فکر رفتن زیر تیغ جراحی باشید، باید با راه های لاغر تر کردن صورت بدون جراحی آشنا شوید. متخصصین، ما را این گونه راهنمایی می کنند:

از عوامل چاق تر شدن صورت جلو گیری کنید

مشکلات متعددی سبب پف کردن صورت یا اضافه شدن چربی به چهره می شوند. دارو های خاصی نیز می توانند به آن دامن بزنند. با پزشک خود در رابطه با این عوامل قبل از اقدامات لازم برای لاغر تر کردن صورت خود مشورت کنید. “پیرل دورکین ” : “این که مطمئن شوید بدن شما سالم است قبل از هر روش لاغر تر کردن صورت الزامی است.”

رژیم غذایی خود را تغییر دهید

چیزی که می خورید می تواند در صورت شما ظاهر شود، طبق گفته ی “ملیسا ابولی” متخصص و مشاور تغذیه همان طور که غذایی میتواند سبب التهاب و ایجاد آرتروز و یا آسم شود به همان صورت نیز میتواند سبب ملتهب شدن صورت نیز بشود. او پیشنهاد می کند که این گونه التهاب آور ها را از رژیم غذایی خود حذف کنیم ;شامل : سویا، ذرت، لبنیات حلزون و غذا های فراوری شده که مواد اولیه آنها را به عنوان غذای واقعی نمی شناسید. و آنها را با مواد غذایی ضد التهاب مانند : زنجبیل،  زردچوبه، کدو سبز، نارگیل، لیمو و چغندر جایگزین کنید.

“دورکین” در این مورد میگوید که نمک، شکر و الکل را محدود کنید و آب میوه و سبزیجات تازه بنوشید تا التهاب را کم کنند و همچنین مقدار زیادی آب بنوشید.

به طور منظم ورزش کنید

اگرچه وزن کم کردن هر شخصی با شخص دیگر متفاوت است اما کم کردن یک و نیم الی دو و نیم کیلو کاملا در چهره نشان داده می شود. “ابولی” توضیح می دهد : “ورزش کردن علاوه بر میزان کردن هیکل شما قیافه ی شما را نیز میزان می کند. ورزش برای زیبا کردن اندام روی عضلات چهره ی شما نیز تاثیر دارد.”

ورزش های مخصوص صورت را انجام دهید

شما احتمالا در رابطه با یوگای مخصوص صورت شنیده باشید اما جایگزین دیگری نیز برای آن وجود دارد. “رولند” در سال ۱۹۸۹ شروع به آموزش تمریناتی برای صورت موسوم به معجزه ی چهره کرد. تمریناتی که شامل ۱۸ حرکت است که هر کدام ۳۵ ثانیه زمان احتیاج دارند و سبب انقباض ایزومتریک غضلات صورت و در واقع مقاومت آنها میشوند.

او می گوید: “من به شما آموزش می دهم که چگونه عضلات صورت و داخل دهان خود را به کار بگیرید تا انقباضاتی جهت بالا بردن، ریتم بخشیدن، سفت کردن و کوتاه کردن عضلات صورت انجام دهند.”

برای زیبا تر شدن استراحت کنید

این یک کلیشه و شعار نیست. شما خود را از خواب محروم می کنید تا صورتتان پف نکند. پس از سن ۳۰ سالگی بدن شما قابلیت های ارتجاعی قبل خود را از دست می دهد و این مسئله در پوست شما خود را نشان میدهد، طبق گفته ی “دورکین” بدن شما در طول خواب و استراحت خود را ترمیم می کند که این مسئله سلامت سیستم غده ای بدن را سبب می شود و ظاهر شما را بهتر نشان می دهد.

با یک زیبایی شناس مشورت کنید

“دورکین” می گوید :”زیر پوست چهره ی ما مانند بیشتر نقاط بدن مایع لنفاوی انباشته شده است که سبب پف کردن می شود.”استفاده از ماساژ های مخصوص و پرتو درمانی صورت توسط پرتو های فروسرخ به طور موقت سبب تخلیه این مایع می شود. ماساژ برای کل صورت شامل زیر خط فک که یک ناحیه غنی از لنف است کارساز است. و میتواند چهره ای لاغر و استخوانی تر به شما هدیه دهد. و مدت زمانی که نتایج قابل مشاهده اند بستگی به میزان مراقبت شما از خودتان دارد.

برای جراحی کردن عجله نکنید

“دورکین” می گوید: “در بیشتر موارد، این که قسمتی از چربی صورت برداشته شود به هیچ عنوان خوب نیست، مخصوصا اگر سن های بالاتری داشته باشید. از بین بردن لایه های چربی به معنای از بین بردن ساختار هایی از پوست است که پوست شما را پیر تر نشان خواهد داد.” اگرچه نتایج خوب نیز پس از این جراحی ها مشاهده می شوند، مانند برداشتن لایه های چربی زیر پلک و زیر چانه ولی اگر جراحی را برگزیده اید به دنبال به صرفه بودن نباشید با دقت در رابطه با جراحان تحقیق کنید و با تجربه ترین ها را انتخاب کنید تا آسوده خاطر شوید.

ساناز نوری


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید