انتشار این مقاله


افراد مبتلا به اوتیسم از خلاقیت بالاتری برخوردارند

یک مطالعه جدید نشان داده است که افراد مبتلا به اوتیسم و دارای اختلالات یادگیری، اغلب خلاقیت بیشتری نسبت به بقیه از خود نشان می‌دهند. در انگلستان، جایی که این مطالعه انجام شده، اوتیسم تقریبا هر یک نفر در بین ۱۰۰ نفر را در گیر کرده است.  بسیاری از افراد برای تعامل با دیگران می‌جنگند […]

یک مطالعه جدید نشان داده است که افراد مبتلا به اوتیسم و دارای اختلالات یادگیری، اغلب خلاقیت بیشتری نسبت به بقیه از خود نشان می‌دهند.

در انگلستان، جایی که این مطالعه انجام شده، اوتیسم تقریبا هر یک نفر در بین ۱۰۰ نفر را در گیر کرده است.  بسیاری از افراد برای تعامل با دیگران می‌جنگند که این خود دلیلی است برای اینکه مبتلایان به اوتیسم برای یافتن کار اوقات سختی را می‌گذرانند.

این مطالعه که توسط دکتر کاترین بست (Catherine Best)، از دانشگاه استیرلینگ، انجام شد، بیش از ۳۰۰ نفر را شامل می‌شد. این تحقیق دریافت که افراد مبتلا به اوتیسم یا اختلالات یادگیری، جواب‌های خاص تری برای مشکلات داشتند. به طور کلی، تیم دکتر بست به این نتیجه دست یافت که ارتباط مشهودی بین ویژگی‌های اوتیسم و رشد اصلی وجود دارد.

 تیم دکتر بست در یک گزارش که در ژورنال Autism and Developmental Disorders منتشر شد، می‌گوید:

ما فکر می‌کنیم که این موضوع بخاطر این است که افراد مبتلا به اوتیسم خیلی متفاوت به چیزها دست پیدا می‌کنند. این به توضیح اینکه چگونه بعضی از افراد با ناتوانایی های ساختگی خود، استعداد‌های خلاقانه ای را در بعضی حوزه‌ها نشان می‌دهند، کمک می‌کند.

سیان بینچی (Cian Binchy) یک بازیگر اسکاتلندی که اخیرا راجع به اوتیسم خود صحبت کرده است، می‌گوید:

وقت آن رسیده که مردم تفسیر خود را از این اختلال تغییر دهند و افراد مبتلا به اوتیسم و دیگر اختلالات یادگیری مانند بقیه افراد دیده شوند. من می‌خواهم به مردم سالم و عادی یاد دهم که من با آن‌ها تفاوت چندان ندارم و می‌خواهم با نشان دادن مشکلات خود، افراد مبتلا به اختلالات یادگیری احساس بهتری راجع به خودشان داشته باشند. آن‌ها تنها نیستند.

یاسمن شریفیان


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید