انتشار این مقاله


۹ کاری که زنان موفق انجام نمی‌دهند!

“بعضاً پیش می‌آمد تنها مأمور زن در گروه FBIمان باشم؛ من یاد گرفتم که چگونه در موقعیت‌ها و شرایط مختلف موفق باشم. مهم‌تر از همه یاد گرفتم که در یک محیط تحت سلطه‌ی مردان چه کارهایی را نباید انجام دهم”۱ ‎من آموختم که موفقیت من بطور غیرقابل اجتنابی با تصمیماتی که راجع به گرایش ها […]

“بعضاً پیش می‌آمد تنها مأمور زن در گروه FBIمان باشم؛ من یاد گرفتم که چگونه در موقعیت‌ها و شرایط مختلف موفق باشم. مهم‌تر از همه یاد گرفتم که در یک محیط تحت سلطه‌ی مردان چه کارهایی را نباید انجام دهم”۱

‎من آموختم که موفقیت من بطور غیرقابل اجتنابی با تصمیماتی که راجع به گرایش ها و اقدامات بعدی می‌گیرم در ارتباط است. معمولا این انتخابم انجام کار اضافی بجای تکیه بر دیگران بوده است. ‎درحالی که هر زنی تعریف خودش از موفقیت را دارد، در اینجا ۹ مورد از کارهایی که زنان موفق انجام نمی‌دهند آورده‌ایم:

‎۱. زنان موفق هیچ وقت ترس خودشان را نادیده نمی‌گیرند

‎اگر شما می‌خواهید حرکت کنید و رو به جلو بروید باید با ترس‌های پیش رویتان مقابله کنید. هیچ وقت انرژی با ارزش‌تان را برای دوری از ترس‌هایتان صرف نکنید، بجای آن از انرژی روانی‌تان استفاده کنید تا افکار، احساسات و برخوردتان را مدیریت کنید. تا شما را در جهت موفقیت در کسب و کار و زندگی آماده کند. سرکوب یک احساس منفی تنها آنرا قوی‌تر کرده، به ترسمان دامن می‌زند و ما را پایین می‌کشد. درواقع، تلاش برای کنترل آنچه که ما را می‌ترساند، احتمال وقوع همان چیز را افزایش می‌دهد.


بیشتر بخوانید: 


‎۲. زنان موفق هیچگاه از نبرد فرار نمی‌کنند

‎به عنوان یک مأمور زن در FBI من با مناقشه، انتقاد و بی عدالتی، مثل هرشخص دیگری، آزار دیدم. با این تفاوت که تن به انطباق با دیگران ندادم تا دوباره آن احساسات منفی را متحمل نشوم.

 

‎افراد خجالتی و گریزان از نبرد فرض می‌کنند که مناقشه کردن همیشه حالت تهاجمی، از خود راضی بودن و بی احترامی‌ دارد. اما این درست نیست؛ چون مناقشه می‌تواند خودش را در اشکال متفاوت پوشش دهد. لازم است ما برای هربرخوردی از طرف دیگران آماده باشیم که نیاز به اداره کردن احساسات و افکارمان داریم. زمانی که ما مناقشه را به عنوان چیزی که هست تشخیص دهیم، تصمیمی‌ برای چگونه برخورد کردن با آن می‌گیریم؛ نه اینکه با ترس یا جهالت برخورد کنیم.

‎۳. زنان موفق هیچ وقت به منتقد درونی خودشان گوش نمی‌دهند

‎من نیاز دارم منتقد درونی‌ام را وقتی جوانه می‌زند قطع کنم و صدای شک و اضطراب درونی را از بین ببرم. من این کار را با انتخاب اعمال توجه به بازخوردهای مثبت و سازنده انتقاد -محدود به اینکه در زمان درست باشد- انجام دادم. مقاومت های روانی می‌تواند چگونگی فکر کردن شما را بجای اینکه فکرتان شما را کنترل کند، در دست بگیرد. کلید حل آن یادگیری مدیریت بوسیله حرف زدن با خود و استفاده از کلمات درست و مثبت در زمان کنترل افکارتان است.

۴. زنان موفق هیچ وقت انتظار شرایط ایده آل را ندارند

‎پیدا کردن یک شغل عالی یا صبر کردن برای یک وضعیت فوق العاده را قبل از ساخت یک جهش فراموش کنید. یاد بگیرید بین سختی رشد پیدا کردن و سختی رنج کشیدن تفاوت قائل شوید. این که بگویید شرایط محدود است و هیچ چیز با شما جور در نمی‌آید و شما با ناعدالتی سروکار دارید، کار آسانی است. اینها عذر و بهانه هاییست که برای حرکت در جاده‌ی تسلیم می‌آورید.

‎از هر آنچه که در اختیارتان است برای حرکت به جلو در زندگیتان استفاده کنید، این پند را از مک کیور۲ قبول کنید و یاد بگیرید بهترین وضعیت را برای خودتان درست کنید. مقاومت‌های روانی شرایط شما را برای رسیدن به چشم‌انداز درست و بدون استراحت نزدیک می‌کند.


بیشتر بخوانید:


۵. زنان موفق هیچگاه به گذشته‌شان به عنوان اشتباه نگاه نمی‌کنند

‎من به عنوان یک مامور تازه‌کار اشتباهات زیادی کردم که اکنون برایم شرم آور است اما قول دادم که از هر کدامشان درسی بگیرم. ‎برخی اشتباهات گذشته ما میتواند بد یا دردناک باشد، اما به جای غلتیدن در بدبختی به آن به عنوان فرصت برای یادگیری چیزی که قبلا بلد نبودید نگاه کنید، کنار دوستان یا همکارانی که اشتباهاتی داشته‌اند راه بروید تا از اشتباهاتشان درس بگیرید. گذشته ما را معرفی نمی‌کند، بلکه ما را برای سفر به سمت موففیت و رستگاری راهنمایی می‌نماید.

‎۶. زنان موفق هیچ وقت فرصت درخشش را از دست نمی‌دهند

‎من یاد گرفتم که راه موفقیت در انجام کارهایی بود که دیگران تمایلی به انجامش نداشتند. چیزهایی که دیگران علاقه‌ای برای رسیدن به آن ندارند را شناساسیی کنید. آن‌ها می‌توانند کوچک و ساده باشند، ولی فرقی ندارد، هر چه که باشد آن را خوب انجام دهید و با این کار شما خودتان را متفاوت کرده‌اید. بعد به مسیرتان ادامه دهید چون معلوم نیست به کجا ختم می‌شود. اغلب ما تا قبل از رسیدن به آن نمی‌دانیم که چه فرصت‌هایی داشتیم.

 

‎۷. زنان موفق همیشه آرامش‌شان را حفظ می‌کنند

‎وضعیت اکنون من مهم نیست، مهم این است که می‌دانم کنترل زندگی‌ام در دست من است. ‎یکی از نقل قول های مورد علاقه‌ی من از ایگناتیوس لویولای مقدس۳ است که می‌گوید:

جوری دعا کنید که خدا از همه چیز مراقبت می‌کند، جوری رفتار کنید که انگار همه چیز به شما وابسته است.

بسياري از افراد بهانه هايی مياورند كه شانس تعيين می‌كند كه موفق بشوند يا نه. رهبران ذهن‌های قوی، شانسشان را خودشان تعيين مي كنند؛ زيرا پيروزی يا شكست را تحت كنترلشان می‌بينند. شانس ممكن است نقشي در شرايط كنونيشان داشته باشد اما آنها انرژیشان را برای نگرانی اینکه چه اتفاقی ممکن است بیافتد تلف نمی‌کنند. شانستان را با تصرف فرصت‌ها کنترل کنید تا زندگی و موقعیتتان را بهتر شود. نتیجه یا شکست دادن شانس است، یا پشیمانی از نرفتن آن راه!

۸. زنان موفق هرگز در انجام تحقیقات خود شکست نمی‌خورند

زمانیکه با یک مظنون مصاحبه می‌کردم، مطمئن شدم که درباره‌ی چه چیزی حرف می‌زنم. زمانیکه با یک سرمایه‌گذار بالقوه ملاقات می‌کنید، مشتری یا موکل، مطمئن شوید که درباره چه چیزی حرف می‌زنید. قبل از اینکه شروع به سخن گفتن کنید خطرات احتمالی را بررسی کنید! تکلیف خود را انجام دهید؛ خونسرد، با اعتماد به نفس و آماده باشید.

۹. زنان موفق هرگز تسلیم نمی‌شوند

مهم نبود که بازپرسی چقدر سخت بود یا ماموریت تا چه حد دشوار؛ «تسلیم» تنها کلمه پنج حرفی بود که هرگز در طول ۲۴ سال در FBI نشنیدم. زمانیکه می‌گویید «تسلیم» یا «نمی‌توانم» مالکیت و کنترل را قربانی رفتار و اخلاق خود می‌کنید. این نشان می‌دهد محدودیت هایی را برای خود ایجاد کرده‌اید. زمانیکه می‌گویید تسلیم، شما در حال ارسال پیامی‌ درباره ترس از شکست و نداشتن استحکام در آزمودن محدودیت‌های خود هستید.


پی‌نوشت:

  1. نقل قول مربوط به LaRae Quy، مأمور مخفی سازمان ضدجاسوسی FBI است و نکاتی که از نظر گذراندید تجربه‌ی شخصی همین شخص می‌باشد.
  2. MacGyver، سریال اکشن-ماجراجویانه‌ی آمریکایی
  3. St. Ignatius of Loyola، کشیش اسپانیایی و بنیان‌گذار Society of Jesus
نگین فرونچی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید