انتشار این مقاله


کاهش قدرت ویرایش ژنی سلول‌های مغزی در سرطان مغز

دانشمندانی از انگلیس و هند نوعی کاهش قدرت ویرایش microRNA در بافت مغز بیماران مبتلا به سرطان مغز مشاهده کردند. در مقاله‌ای منتشر شده محققان اذعان دارند که این یافته، قدم کوچک اما مهمی در درک ما از چگونگی پیشرفت سرطان مغز می‌باشد و احتمال استفاده از روش‌های مهندسی ژنوم به منظور کاهش سرعت پیشرفت […]

دانشمندانی از انگلیس و هند نوعی کاهش قدرت ویرایش microRNA در بافت مغز بیماران مبتلا به سرطان مغز مشاهده کردند.

در مقاله‌ای منتشر شده محققان اذعان دارند که این یافته، قدم کوچک اما مهمی در درک ما از چگونگی پیشرفت سرطان مغز می‌باشد و احتمال استفاده از روش‌های مهندسی ژنوم به منظور کاهش سرعت پیشرفت بیماری را افزایش می‌دهد. میکروRNAها نوع خاصی از RNA هستند که پروتئین کد نمی‌کنند؛ بلکه عملکرد تنظیمی دارند‌. آن‌ها می‌توانند اهداف متفاوتی را در جهت بلوکه کردن ریبونوکلئوتیدها دنبال کنند. این فرآیند ویرایش نامیده می‌شود و به نوبه‌ی خود می‌تواند توسعه عملکرد تنظیمی مولکول‌های RNA را به دنبال داشته باشد. فرآیندی که برای حفظ تنوع سلولی و انطباق بدن با شرایط حیاتی است. دکتر Arijit Mikhopadhyay، محقق ژنتیک انسانی در مرکز علوم زندگی و محیط، به همراه همکارانش در دهلی نشان دادند که سازمان‌بندی‌های خاصی در این فرآیندها دخالت دارند که در بیماران مبتلا به سرطان مغز کاهش می‌یابند.

دکتر Mukhopadhyay و تیمش ویرایش نرمال میکروRNA را در ۱۳ نوع بافت انسانی مورد بررسی قرار دارند و مشاهده کردند که مغز سالم بیشترین میزان این فرآیندها را داراست. این مورد دلالت بر اهمیت بالای افت مشاهده شده در سرطان مغز است.


مقالات مرتبط: هدف‌درمانی سرطان، درمان هدفمند

استفاده از باکتری برای تولید دارو‌های ضدسرطان

مهدیه وظیفه


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید