انتشار این مقاله


تحقیقات جدید: شواهد ژنتیکی برای سرطان بیضه

سرطان بیضه به نظر مسئله نیست که بسیاری از مردان جوان را نگران کند، ولی باید این مطلب را مورد توجه قرار دهند. به گزارش مرکز ملی سرطان، ابتلا به این سرطان بیشتر در بین مردان جوان رایج است که ۵۶ درصد از مبتلایان به این سرطان قبل از سن ۳۵ سالگی به این بیماری […]

سرطان بیضه به نظر مسئله نیست که بسیاری از مردان جوان را نگران کند، ولی باید این مطلب را مورد توجه قرار دهند. به گزارش مرکز ملی سرطان، ابتلا به این سرطان بیشتر در بین مردان جوان رایج است که ۵۶ درصد از مبتلایان به این سرطان قبل از سن ۳۵ سالگی به این بیماری مبتلا می‌شوند حتی این سرطان در بین ورزشکاران حرفه‌ای کاملا سالم نیز دیده شده است. و این سرطان یک بیماری با قابلیت درمان بالاست ولی بیشتر از یک سوم از مبتلایان به این بیماری بر اثر عوارض ناشی از آن می‌میرند. البته قسمت اعظم این مرگ و میر به علت شناخته نشدند این بیماری است.

محققان پزشکی انگلیسی یک کشف جدید کرده‌اند که بتواند این آمار مرگ و میر را به شدت کاهش دهد. آن‌ها دریافته‌اند که تست ژنتیکی می‌تواند تا حدودی قسمت کوچکی از جمعیت را غربالگری کند و افرادی که ۱۰ برابر احتمال ابتلا به این بیماری را دارند را مشخص کند و برای ایتلا به این بیماری آماده شوند.

محققین در مرکز تحقیقات سرطان در لندن DNA بیش از ۳۰۰۰۰ نفر را مطالعه کردند که ۷۳۰۰ نفر از آن‎ها سرطان بیضه داشتند. و ۱۰ ژنی که قبلا شناسایی نشده بود که مرتبط با این بیماری باشد، مشخص شدند. زمانی که آن‌ها اطلاعات جدید را با ۲۵ ژن که از قبل شناسایی شده بودند ترکیب کردند، توانستند یک ابزار کارآمد برای شناسایی و مشخص کردن افراد مبتلا یا با ریسک ابتلا بالا ایجاد کنند. محققین همچنان امیدوار هستند که بتواند روش‌های آزمایش و غربالگری بهتری که دقیق‌تر باشند را ایجاد کنند.دکتر Claire Turnbill،محقق ارشد در زمینه ژنتیک و اپیدمیولوژی در این مرکز: “تحقیقات بیشتر در این زمینه نیاز است تا مشخص شود که چگونه این ژن‌ها در ابتلا به سرطان نقش دارند و می‌توانند به مرور زمان تاثیرات خود را بگدارند و در نهایت منجر به رشد سلول‌های سرطانی شوند.”

محمدابراهیم نیکبخت


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید