انتشار این مقاله


از رابطه‌ی چاقی و سرطان چه می‌دانید؟

با توجه به گزارشی از مؤسسه‌ی تحقیقات سرطان بریتانیا از هر ۴ نفر، ۳ نفر از ارتباط بین چاقی و سرطان بی اطلاع‌اند. این تحقیق در سراسر کشور مورد نظر، نشان داد افرادی که از لحاظ اجتماعی و اقتصادی در مراتب پایین‌تر اجتماع قرار دارند کمتر احتمال دارد که از این ارتباط مطلع باشند و […]

با توجه به گزارشی از مؤسسه‌ی تحقیقات سرطان بریتانیا از هر ۴ نفر، ۳ نفر از ارتباط بین چاقی و سرطان بی اطلاع‌اند.
این تحقیق در سراسر کشور مورد نظر، نشان داد افرادی که از لحاظ اجتماعی و اقتصادی در مراتب پایین‌تر اجتماع قرار دارند کمتر احتمال دارد که از این ارتباط مطلع باشند و نیز درصد پایین‌تری از مردان نسبت به زنان از ارتباط بین چاقی و سرطان مطلع بودند.
۷۸ درصد افراد مورد پرسش از ارتباط بین چاقی و سرطان تخمدان بی‌اطلاع بودند که ناشی از بی‌اطلاعی عمومی در مورد ارتباط بین سرطان و چاقی بود.
۶۹ درصد افراد مورد پرسش در مورد ارتباط چاقی و سرطان پستان و ۵۳ درصد از ارتباط بین چاقی و سرطان پانکراس بی اطلاع بودند.در مورد سرطان های روده و سرطان کبد سطح آگاهی عمومی بالاتر بوده و حدود ۶۰ درصد مردم از ارتباط بین چاقی و این دو سرطان مطلع بودند.
اضافه وزن یا چاقی اصلی ترین علت قابل پیشگیری سرطان، بعد از استعمال دخانیات است.و تخمین زده می‌شود سالانه بیش از ۱۸ هزار مورد سرطان در بریتانیا با این عامل مرتبط است. و همچنین ارتباط چاقی با ۱۰ نوع سرطان طی تحقيقات بسیار اثبات شده است، که سرطان های پستان، روده، رحم و مری از این جمله اند.
در گزارش اخیر مرکز تحقیقات سرطان بریتانیا و انجمن بهداشت بريتانيا تخمین زده شده است که در صورت ادامه‌ی روند فعلی در ۲۰ سال آینده بیش از ۶۷۰ هزار مورد سرطان در ارتباط با چاقی و اضافه وزن خواهد بود. همچنین این گزارش نشان می‌دهد که تعداد افراد چاق در میان اقشار با درآمدپایین بیش‌تر است.
دکتر جولیا شارپ:

۲۵ درصد از تمام بزرگسالان بریتانیا چاق هستند و این موضوع آنها را در معرض ابتلا به سرطان های متعدد قرار می‌دهد. داشتن یک رژیم غذایی سالم و فعالیت بیش‌تر می‌تواند باعث شود که افراد در محدوده ی وزنی سالم قرار گیرند و تشویق کودکان و نوجوانان به سبک زندگی سالم تاثیر بسزایی در زندگی آینده آن‌ها خواهد داشت.

آلیسون کاکس:

هنگام صحبت در مورد چاقی ابدا افزایش خطر ابتلا به سرطان به ذهن اکثر افراد متبادر نمیشود و این موضوع و تعداد کمی از افراد از افزایش خطر ابتلا به سرطان‌های متعدد از جمله سرطان پستان مطلع اند و این موضوع واقعا نگران کننده است.

Healthy-Children-Childhood-Obesity (1)

این وظیفه‌ی دولت بریتانیاست که عموم مردم را از ارتباط بین سرطان و چاقی مطلع سازد و اقدامی برای مقابله با اپیدمی چاقی انجام دهد، که شروع آن باید در الویت قرار گرفتن سلامت کودکان باشد.

حسام الدین رضیلو


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید