انتشار این مقاله


اضطراب به آنچه در حال حاضر انجام می‌دهید، بستگی دارد!

فعالیت‌های دارای انرژی پایین ممکن است با اضطراب مرتبط باشند. رفتارهای بی‌حرکت بیش‌تر با اضطراب بیش‌تری همراه هستند.

رفتاری که شما در حال حاضر انجام می‌دهید، به‌طور موافق با اضطراب شما مرتبط است.
تمام طول روز نشستن با افزایش اضطراب همراه است. فعالیت‌های دارای انرژی پایین مانند تماشای تلویزیون، کار با کامپیوتر و بازی‌های الکترونیکی ممکن است با اضطراب مرتبط باشند. رابطۀ بین رفتارهای غیرمتحرک و سلامت جسمانی بدتر اثبات شده است.

این اولین مطالعه‌ای است که به بررسی شواهد در مورد رفتارهای نشسته و بی‌حرکت و تاثیر روانی آن بر اضطراب پرداخته است.

دکتر مگان تایچین، رهبر مطالعه، می‌گوید:

حقیقتا شاهد افزایش علائم اضطراب در جامعۀ مدرن خود هستیم که به‌نظر می‌رسد با افزایش رفتارها و فعالیت‌های غیرمتحرک همگام است. بنابراین، علاقه‌مند شدیم بدانیم که آیا این دو عامل واقعا باهم در ارتباط اند یا خیر.
همچنین، از آنجایی که تحقیقات ارتباط مثبتی بین رفتارهای غیرمتحرک و علائم افسردگی نشان داده‌ است، این اساس دیگری برای بررسی بیش‌تر ارتباط بین این رفتارها و علائم اضطراب است.

به‌طور کلی، مطالعات نشان می‌دهند رفتارهای بی‌حرکت بیش‌تر با اضطراب بیش‌تری همراه هستند. علت این ارتباط می‌تواند اختلالات خواب، سلامت متابولیکی ضعیف و کناره‌گیری اجتماعی باشد.
مهم است که بدانیم عوامل رفتاری ممکن است با اضطراب در ارتباط باشند، تا اینکه توانایی ایجاد راهکارهای مبتنی بر این شواهد را برای پیشگیری و مدیریت این بیماری داشته باشیم.
تحقیقات نشان می‌دهند شواهدی مبنی بر وجود ارتباط مثبت بین زمان نشستن و علائم اضطراب وجود دارد. با این حال، هنوز هم نیاز است مسیر این رابطه‌ها از طریق مطالعات طولی و مداخله‌ای تعیین شوند.

این مطالعه در ژورنال BMC Public Health منتشر شده است.

آنیتا ریحانی فرد


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید