انتشار این مقاله


ضبط ویدیو در هنگام خواب استفاده از CPAP را افزایش می‌دهد

مشاهده ویدیوهای ضبط شده در هنگام خواب (از خود بیمار)، به متقاعد کردن بیماران برای درمان آپنه خواب کمک می‌کند.

این مطالعه نشان داد که مشاهده ویدیوهای ضبط شده ار بیمار در هنگام خواب، به متقاعد کردن بیماران برای درمان آپنه خواب کمک کرد.

 یک ویدیو می‌تواند برای فرد مبتلا به آپنه خواب به اندازه هزار کلمه ارزشمند باشد. یک مطالعه جدید می گوید، بیماران مبتلا به آپنه خواب در بیشتر مواقع پس از اینکه ویدیوی خود را برای مبارزه برای نفس کشیدن در شب می‌ببینند تمایل بیشتری برای استفاده از دستگاه های تنفس مصنوعی با فشار مثبت (CPAP) دارند.

افراد مبتلا به آپنه خواب در حالی که در خواب هستند دچار مشکلاتی در تنفس می‌شوند. در صورت درمان نشدن، این اختلال می‌تواند به مشکلات جدی سلامت مانند افسردگی، دیابت، بیماری قلبی و سرطان منجر شود. همچنین منجر به خواب آلودگی روزانه می‌شود که خطر تصادفات اتومبیل و سایر حوادث را افزایش می دهد. مارک الویا (Mark Aloia)، کارشناس خواب در “بهداشت ملی یهودیان” در شهر دنور، گفت:

افراد مبتلا به آپنه خواب که ویدیوی ضبط شده خود در حال نفس‌نفس زدن و تلاش برای نفس کشیدن را دیده بودند، از دستگاه‌های CPAP خود سه ساعت بیشتر از بیمارانی که ویدیوی خود را ندیده بودند استفاده می‌کردند که خود [تقریبا] ۲ ساعت و نیم بیشتر از آن‌هایی بود که ویدیویی از یک بیمار دیگر با آپنه خواب را تماشا کرده بودند.

وی در نشریه خبری بیمارستان گفت:

ما واقعا این بیماران را در معرض خطر شخصی قرار دادیم تا رفتار خود را تغییر دهند. آپنه خواب چیزی نیست که شما در خودتان متوجه آن شوید. منظورم این است که وقتی شما خوابیدید؛ هوشیارانه از آنچه برای‌تان اتفاق می‌افتد آگاه نیستید.

او و همکارانش می‌خواستند راهی برای متقاعد کردن بیماران از فوریت شرایط آنها پیدا کنند. آلویا ادامه می‌دهد:

بخش تکان‌دهنده این بود که بیماران واقعا بسیار احساساتی بودند. گاهی اوقات ما با افراد گریانی مواجه شدیم که هرگز فکر نمی‌کردند که مشکلی داشته باشند.

آپنه خواب بر زندگی بیش از ۲۰ میلیون آمریکایی اثر می‌گذارد. نتایج اولیه این مطالعه اخیرا در نشست سالیانه انجمن‌های وابسته به خواب در بوستون ارائه شده است. تحقیقات ارائه شده در جلسات معمولا به عنوان مقدماتی در نظر گرفته می‌شوند تا زمانی که در یک مجله پزشکی مورد بررسی قرار گیرند.

فاطمه درستی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید